• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3545 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ خرداد

سيدحسن خميني به وزارت خارجه رفت و از تيم ديپلماسي تقدير كرد

«ديپلمات صاف و توانمند» شايسته ظريف است

گروه ديپلماسي| حضوري بي‌سابقه در وزارت امور خارجه. ديروز سيدحسن خميني، نوه بيانگذار جمهوري اسلامي به وزارت امور خارجه آمد و با محمدجواد ظريف و معاونان او ديدار كرد؛ ديداري كه البته براي نخستين بار صورت گرفت و با تمجيدها و تجليل‌هاي يادگار امام(ره) از ظريف و وزارت امور خارجه همراه بود. او ظريف را ديپلمات صاف و انساني سالم توصيف مي‌كند كه در مقابل بيگانه توانمند اما مودب است. او در اين راستا گفت: آنگونه كه از متن جامعه حس مي‌كنم و نظرسنجي‌ها نيز اين واقعيت را تاييد كرده‌اند، امروز اعتماد ملي در مقياس بالايي نسبت به دستگاه ديپلماسي وجود دارد و اعتماد مردم به صداقت شخص آقاي ظريف و دوستان ايشان در سطح بالايي است كه اين اعتماد هم يك سرمايه است و هم امر مسووليت‌ساز.
وي ادامه داد: جامعه آقاي ظريف را يك انسان بسيار سالم و صاف مي‌داند، گرچه شايد تعبير «ديپلمات صاف» متناقض به نظر برسد، چراكه جامعه تا پيش از اين فكر مي‌كرد هر ديپلمات مقداري خرده شيشه دارد، اما جامعه آقاي ظريف را نسبت به خود صاف و در مقابل بيگانه توانمند اما مودب مي‌داند. يادگار امام يادآور شد: تصور نمي‌كنم مقام معظم رهبري تعاريفي مشابه تعريفي كه از دستگاه ديپلماسي خصوصا مذاكره‌كنندگان هسته‌اي كردند را قبلا هم بيان كرده باشند؛ ايشان در ماه رمضان دو سال قبل چندين صفت را براي آقايان ظريف، عراقچي، تخت‌روانچي و ساير مذاكره‌كنندگان به كار بردند. علاوه بر اين دولت هم به اين مذاكره‌كنندگان اعتماد دارد؛ لذا اين مجموعه هم اعتماد حاكميت را دارد و هم مردم، گرچه حرف‌هاي بيهوده هميشه وجود دارد. وي با ذكر خاطره‌اي از امام راحل به نقل از آيت‌الله شيخ حسن صانعي در خصوص نحوه مواجهه ايشان با فحاشي‌ها، يادآور شد: تا وقتي ناسزا نشنويد كار پيش نمي‌رود؛ اگر فكر كنيد با كنار گود نشستن و هورا و تشويق شنيدن به جايي مي‌رسيد اشتباه مي‌كنيد؛ حتي قهرمانان كلي با تحمل ضربات به قهرماني رسيدند. لذا دل قوي داريد كه بنياد بقا محكم از اوست؛ البته اين بدين معنا نيست كه هميشه مخالف‌خواني كنيد، بلكه كار كارشناسي اين است كه آنچه به آن عقيده داريد و توانمندي شماست انجام دهيد؛ اگر نتيجه خوب گرفتيد خيلي خوب است و اگر نتيجه خوب نگرفتيد مأجور هستيد. سيد حسن خميني گفت: امروز وزارت خارجه با تلاش‌هايي كه انجام شده سرمايه بزرگي از درون صداقت، صميميت و توانمندي بيرون آورده است و ان شاء‌الله در اين مسير اعتماد مقام معظم رهبري، رييس‌جمهوري و بخش‌هاي مختلف حاكميت و مردم سرمايه و لطف خدا نتايج خوبي براي مجموعه به ارمغان آورد.
وي با بيان اينكه واگذاري كار به خدا مشكلات را حل و برطرف مي‌كند، يادآور شد: يكي از امتيازات بزرگ امام اعتماد به خدا و فهم مردم بود. لذا اعتماد به اين دو عنصر را بايد حفظ كنيم و بدانيم نمي‌توان همه را براي هميشه گول زد، بلكه دل‌ها دست خداست و اوست كه مردم را به سمت خير و خوبي رهنمون مي‌شود.
افتخار ما حركت در مسير انقلاب است
پيش از سخنان يادگار امام، محمدجواد ظريف نيز سخنان كوتاهي را ايراد كرد. او با تاكيد بر اينكه تلاشگران صحنه ديپلماسي از ميراث امام و رهنمودهاي مقام معظم رهبري توشه مي‌گيرند، گفت: صحنه سياست خارجي يكي از حوزه‌هايي است كه بيش از هر حوزه ديگري مي‌تواند از سرمايه بزرگي كه امام براي ما به يادگار گذاشتند بهره‌مند شود. وي افزود: براي كارمندان، كاركنان و تلاشگران خدوم صحنه ديپلماسي كه در صحنه جهاني از ميراث معمار بزرگ انقلاب و از رهنمودهاي جانشين صالح ايشان مقام معظم رهبري براي خدمت به كشور توشه مي‌گيرند، فرصت مناسبي است كه در آستانه ماه مبارك رمضان در خدمت يادگار گرانقدر امام باشند. وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد: صحنه سياست خارجي يكي از حوزه‌هايي است كه بيش از هر حوزه ديگري مي‌تواند از سرمايه بزرگي كه امام براي ما به يادگار گذاشتند بهره‌مند شود. آن سرمايه استقلال، سرفرازي و خودباوري است كه بنيان اصلي انقلابي‌گري ما در وزارت امور خارجه است. وي افزود: افتخار همه ما اين بوده و هست كه در مسير انقلاب قرار داشته و ان‌شا‌ءالله خدمتگزاران خوبي براي مردم در اجراي منويات امام و مقام معظم رهبري و در مسير انقلاب باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون