• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3545 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ خرداد

روايت موسوي لاري از برنامه آينده اصلاح‌طلبان:

گام سوم را هم با روحاني بر مي‌داريم

سيد عبدالواحد موسوي‌لاري، سياستمدار اصلاح‌طلب و از اعضاي شاخص مجمع روحانيون مبارز است. او نماينده لار در مجلس اول و نماينده تهران در مجلس سوم و معاون حقوقي -پارلماني سيدمحمد خاتمي، رييس دولت اصلاحات بوده است. وي پس از استيضاح عبدالله نوري توسط مجلس پنجم در سال ۱۳۷۷ به عنوان وزير كشور وارد كابينه خاتمي شد. وي در كابينه دوم خاتمي نيز عهده‌دار اين پست بود. لاري در گفت گو با ايرنا به تشريح گام سوم اصلاح‌طلبان در خرداد 96 پرداخت:
   از مجلس هفتم تا نهم مسير تك قطبي شدن مجلس را شاهد بوديم. يك جريان كنترل مجلس را در دست گرفته و ديگري كه اكثريت جامعه از آن حمايت مي‌كرد در حاشيه قرار گرفته بود. جريان اخير يا اصلا وارد انتخابات نمي‌شد يا به صورت موردي برخي نامزد مي‌شدند. اين فضا در انتخابات مجلس دهم شكست.
 اين مجلس بايد به انتظارات مردمي كه به آن راي داده‌اند پاسخ دهد. اين آقايان و خانم‌ها براي برآورده كردن مطالبات مردم به مجلس رفته‌اند. گرايش مردم تهران را ببينيد. چرا در تهران مردم به ليست 30 نفره اصلاح‌طلبان به‌طور يكجا راي دادند؟ مگر وعده اصلاح‌طلبان چه بود؟ اصلاح‌طلبان شعار اميد، آرامش و رونق اقتصادي را انتخاب كردند. تلقي آنها اين بود كه در هشت سال دولت احمدي‌نژاد اميد به آينده از دست رفت. جامعه از نوع رفتار مجلس نهم با دولت يازدهم گله‌مند بود و مي‌دانست اميد، آرامش و رونق اقتصادي جز در بستر همكاري دولت با مجلس رخ نخواهد داد. بنابراين به شعار اصلاح‌طلبان راي داد.
 اكثريت اصلاح‌طلبان حال حاضر مجلس از اين دريچه وارد خانه ملت شدند و از زاويه اعتدال به مجلس مي‌نگرند. اصلاح‌طلبان آقاي روحاني را در كنار خود تعريف كرده‌اند. ترديدي هم در حمايت از ايشان براي تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم ندارند.
 گام سوم انتخابات شوراها و رياست‌جمهوري سال آينده است. طبيعتا بايد در گام سوم به گونه‌اي رفتار كنيم كه اگر در رفتار انتخاباتي و سياسي، ارزش‌ها و آرمان‌ها و فهم آنها از مسائل اجتماعي نقايصي وجود داشته است، بتوانيم آن را اصلاح كنيم. در انتخابات 96 ما بايد با قدرت و قوت بيشتري وارد ميدان شويم. بايد به مردم بگوييم اگر ما باشيم قادر به حل مشكلات خواهيم بود و بر پيمان خود با آنها نيز
 باقي هستيم.
 افرادي كه از طريق ليست اميد وارد مجلس شدند با همان قوت و قدرت به عهدي كه با مردم بستند وفادار باقي بمانند و شعار اميد، آرامش و رونق اقتصادي را با تمام وجود دنبال كنند. يعني مردم احساس كنند كه اين جريان در راهبرد و تاكتيك، مسيري را انتخاب كرده است كه به سود مردم است. به همين دليل معتقدم گام سوم بايد خيلي هوشيارانه‌تر، دقيق‌تر، جدي‌تر و با كارنامه‌اي موفق‌تر توسط اصلاح‌طلبان برداشته شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون