• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3545 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ خرداد

جهانگيري در ديدار ورزشكاران المپيكي:

دولت در تنگناي بودجه است اما بهترين حمايت را از المپيكي‌ها انجام مي‌دهيم

نشست اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور با وزير ورزش، كميته‌هاي المپيك و پارالمپيك و مسوولان و ورزشكاران اين 2 حوزه روز گذشته برگزار شد. معاون اول رييس‌جمهور در مراسم ديدار با ورزشكاران اعزامي به المپيك و پارالمپيك گفت: «قول داده بودم در فرصت مجددي در خدمت ورزشكاران المپيكي و پارالمپيكي باشم و صحبت‌هاي آنها را بشنوم. متوجه شدم دوستان با مشكلات مختلف دست و پنجه نرم مي‌كنند و به خاطر معذورات اخلاقي خيلي از كمبودها را نمي‌گويند. ورزشكاران با شرايطي كه در اين جلسه اشاره شد به دنبال اين هستند كه در المپيك افتخارآفريني كنند و با اهتزاز پرچم ايران دل مردم را شاد كنند. اين مجموعه نيازمند اين است كه دولت بيش از گذشته به مشكلات‌شان رسيدگي كند. كيومرث هاشمي درخواست‌هايي داشت كه راحت‌ترين آنها اين بود كه در اردوي ورزشكاران حاضر شوم. در جلسه قبل يكي از دغدغه‌ها اين بود كه چه كار كنيم كه تعداد سهميه‌مان كمتر از دولت قبل نشود و ما نيز تاكيد كرديم كه نه تنها بايد كمتر نشود بلكه بيشتر هم باشد. من به همه شما تبريك و خسته‌نباشيد مي‌گويم. خداقوت و دست‌تان درد نكند. مخصوصا به داورزني و تيم واليبال كه اخيرا سهميه گرفتند تبريك مي‌گويم. انصافا خوب كار كرديد و خودم در بين جلسات و ساعات كاري سعي ‌مي‌كردم مسابقات را ببينم. انصافا ورزشكاران ما از جان خود مايه گذاشتند تا اين سهميه‌ها را بگيرند و دل مردم را شاد كنند. اميدوارم اين توفيقات بيش از پيش در صحنه ورزش رخ دهد.»
جهانگيري درباره تاثير ورزش در بعد ديپلماسي فرهنگي ايران در سطح جهان هم تاكيد كرد: «دستاورد مهم ديگر حضور ورزشكاران ما ديپلماسي فرهنگي در دنياست. ورزشكاران ما نماينده يك ملت متمدن و مظلوم در دنيا هستند. كشوري كه تمدن بسيار بزرگي دارد و كشورهاي ديگر تمدن خود را مديون تمدن ايران هستند و كشورهايي كه ادعاي تمدن دارند مديون ايران هستند. از سويي كشوري هستيم كه آثار فرهنگي زيادي دارد و بعد از انقلاب اين ملت مظلوم تحت فشارهاي مختلف قرار گرفت و ورزشكاران ما خوشبختانه با شايستگي نماينده خوبي براي ملت در ميادين مختلف بودند. يكي از كارهاي مثبتي هم كه انجام شده اين است كه كاروان المپيك ايران با نام امام رضا(ع) متبرك شده است. مردم ما با امام رضا(ع) زندگي مي‌كنند، زندگي خود را پيش مي‌برند و عشق زيادي به او دارند». معاون اول رييس‌جمهوري در مورد پرچمداري بانوان ورزشكار در مسابقات المپيك و پارالمپيك هم گفت: «اين هم يك كار بسيار ارزشمند است كه دو بانو پرچمدار ورزش ايران در اين رقابت‌ها هستند. اينكه خانم نعمتي هم در پارالمپيك و المپيك به مصاف رقيبان مي‌رود بسيار ارزشمند است. بانوان ما با حجاب اسلامي موفقيت‌هاي خوبي را كسب كردند و همواره نشان داده‌اند حجاب محدوديتي براي آنها نيست و اينكه دو خانم محجبه پرچمدار ايران هستند بسيار باارزش است»
جهانگيري با اشاره به محدوديت‌هاي مالي دولت هم گفت: «محدوديت‌هاي بودجه‌اي دولت بسيار زياد است. ما در خشكسالي پولي دولت را دست گرفتيم. تا بهمن سال گذشته مي‌گفتيم تحريم است و نمي‌توانستيم نفت صادر كنيم اما مشكلي كه از اواسط سال گذشته اتفاق افتاد كاهش بهاي نفت بود و اينكه صددرصد بودجه را به شما داده‌اند كار بسيار بزرگي بود. كشوري كه 2-3 ميليون بشكه نفت صادر مي‌كرد آمار صادرات نفتش به يك ميليون رسيد و با وجود اين مشكلات كشور را به خوبي مديريت كرديم و تنشي به وجود نيامد و كشورهاي همسايه كه چند برابر ما نفت صادر مي‌كنند در همين چند ماه ارزش پولي ملي‌شان كاهش پيدا كرد. در حال حاضر ما در همين چند ماه يك ميليون بشكه به صادرات نفت‌مان اضافه شده اما همچنان در تنگناي بودجه هستيم. مشكلات ما واقعا جدي است و مردم ايران بايد در جريان مشكلات باشند. اينكه آقاي هاشمي گفت 10 ميليارد تومان بدهيد شايد خيلي رقم بزرگي نيست اما اينكه بودجه اختصاصي افزايش پيدا كند مصوبه مجلس را مي‌خواهد، اما اميدواريم شرايطي به وجود بياوريم كه دغدغه ورزشكاران به حداقل برسد. اينكه بگوييم همه دغدغه‌ها را از بين مي‌بريم غيرواقعي است اما اميدوارم محدوديت بودجه مشكل اصلي ورزشكاران ما نباشد و ان‌شاءالله به محض آنكه دست‌مان باز شد بودجه را در اختيار شما قرار دهيم و خيال‌تان راحت باشد 100 درصد بودجه تخصيص يافته را مي‌دهيم و ان شاءالله بيش از آن را مي‌دهيم.»معاون رييس‌جمهور در پايان صحبت‌هايش درباره جوايز ورزشكاران افتخار آفرين در المپيك هم تاكيد كرد: «وزير راه و شهرسازي پيشنهادي براي اهداي زمين دادند كه من موافقت كردم. با دوستان صحبت مي‌كنيم كه اگر نياز بود كار اضافه‌تري صورت بگيرد حتما آن را مدنظر خواهيم داشت و هرچه كه مسوولان ورزش صلاح بدانند سعي مي‌كنيم انجام دهيم و بدهي‌هاي قبلي را نيز پرداخت كنيم. اميدوارم با سلامت كامل و موفقيت كامل در رقابت‌هاي المپيك حاضر شويد و ان‌شاءالله با سربلندي و موفقيت برگرديد. به قول دكتر روحاني آنچه براي ما مهم است اين است كه جوانمردانه رقابت كنيد و هرچند كه مدال‌آوري براي ملت مهم است اما وقتي ببينند ورزشكاران جانانه رقابت مي‌كنند مشكلي هم پيش بيايد لبخند رضايت بر لبنان آنها نقش خواهد بست. ان شاءالله در المپيك موفق باشيد»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون