• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3546 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ خرداد

تراز تجاري با چين منفي ۶۰۰ميليون دلار شد

مبادلات تجاري ايران و چين در ۴ماهه نخست سال جاري ميلادي با كاهش ۲۸درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به4/8ميليارد دلار رسيد.
به گزارش تسنيم، گمرك چين اعلام كرد مبادلات تجاري ايران و چين در 4 ماه نخست سال جاري ميلادي با كاهش 28درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات تجاري ايران و چين كه در ژانويه تا آوريل 2015 بالغ بر 6/11 ميليارد دلار اعلام شده بود در ژانويه تا آوريل سال جاري به   4/8 ميليارد دلار كاهش يافته است. صادرات چين به ايران و واردات از ايران در اين دوره افت قابل توجه داشته است. صادرات چين به ايران در ژانويه تا آوريل 2016 با افت 24درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 5/4 ميليارد دلار رسيده است. چين در ژانويه تا آوريل سال 2015 بالغ بر 9/5 ميليارد دلار كالا به ايران صادر كرده بود.
واردات چين از ايران نيز افت زيادي داشته است. چين در ژانويه تا آوريل 2015 بالغ بر 7/5 ميليارد دلار كالا از ايران وارد كرده بود كه اين رقم با افت 32درصدي در ژانويه تا آوريل امسال به 9/3 ميليارد دلار رسيده است. نفت كالاي عمده وارداتي چين از ايران است كه با افت شديد قيمت طي ماه‌هاي اخير روبه‌رو شده است. بر اين اساس به‌خلاف سال‌هاي گذشته كه همواره تراز تجاري ايران با چين مثبت بوده در سال 2016 تراز تجاري با اين كشور منفي شده است.
صادرات چين به ايران در 4ماهه نخست سال جاري ميلادي 600 ميليون دلار بيشتر از واردات اين كشور از ايران طي اين مدت بوده است. مبادلات تجاري ايران و چين در سال 2015 با افت بيش از 34درصدي مواجه شد و به حدود 34 ميليارد دلار رسيد. مبادلات تجاري ايران و چين در سال 2014 با رشد 31درصدي مواجه شده و به ركورد 51 ميليارد دلار رسيده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون