• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3546 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ خرداد

ارز و سكه آماده رويارويي با ركود

كاهش نرخ اونس در بازارهاي جهاني، نرخ انواع طلا و سكه را در بازار ايران كاهش داد. هر چند كاهش نرخ در روزهاي گذشته ادامه داشته، اما اين كاهش قيمت موجب نشده تا نرخ سكه طلاي تمام بهار آزادي، به قيمتي كمتر از يك ميليون تومان نزول پيدا كند. در بازار ارز هم قيمت دلار امريكا، يورو و پوند انگليس اندكي افزايش يافت.
روز گذشته، سه‌شنبه، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با كاهش قيمت سه هزار توماني، يك ميليون و پنج هزار تومان ارزشگذاري شد. همچنين سكه تمام بهار آزادي طرح قديم يك ميليون و سه هزار و 500 تومان قيمتگذاري شد كه اين امر نشان‌دهنده كاهش سه هزار و 500 توماني قيمت آن نسبت به روز دوشنبه است. نيم‌سكه و ربع سكه به ترتيب 507 هزار تومان و 273 هزار و 500تومان اعلام شدند كه بر اين اساس نيم سكه سه هزار تومان ارزان شد ولي ربع سكه 500 تومان گران‌تر خريد و فروش شد. سكه يك گرمي هم با نرخ 180 هزار و 500 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد.  در بازارهاي جهاني اونس طلا سه دلار كاهش قيمت را تجربه كرد و هزار و 241 دلار خريد و فروش شد. در روزهاي‌ گذشته و با توجه به خبرهايي كه از احتمال افزايش نرخ بهره بانكي فدرال رزرو، بانك مركزي امريكا به گوش مي‌رسيد، بسياري تصور كاهش قيمت اونس را داشتند. حال آنكه نرخ اونس چند روزي روند كاهشي داشت و تا مرز هزار و 200دلار هم اين روند ادامه پيدا كرد ولي از 14 خرداد ماه افزايش قيمت آغاز شد و نرخ طلا را به رقم كنوني رساند. هر مثقال طلا 443 هزار و 525 تومان به فروش رفت كه اين مهم به معناي ارزان‌تر شدن 525 توماني آن نسبت به روز دوشنبه است. هر گرم طلاي 18 عيار 102 هزار و 292 تومان اعلام شد.
در بازار ارز نرخ دلار امريكا، يورو، پوند انگليس و لير تركيه افزايش قيمت را تجربه كرد و تنها درهم امارات ارزان‌تر شد. بر اين اساس هر دلار امريكا در بازار تهران معادل سه هزار و 465 تومان معامله شد كه اين مهم به مفهوم افزايش هفت توماني قيمت آن در بازار تهران است. يورو و پوند انگليس به ترتيب سه هزار و 941 تومان و پنج هزار و 48 تومان در بازار دست به دست شدند. همچنين درهم امارات 948 تومان در بازار عرضه شد و لير تركيه هزار و 208 تومان فروخته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون