• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3554 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۹ خرداد

چهره‌ها- خبرها

به ايفاي نقش با عربستان دريمن ادامه مي‌دهيم

انور قرقاش، وزير مشاور در امور خارجه امارات مدعي شد: ائتلاف تحت رهبري عربستان در مسير خود براي دستيابي به اهداف كليدي تعيين شده در يمن است. به گزارش ايسنا انور قرقاش، اعلام كرد: اين مساله بر عهده يمني‌هاست كه به توافق سياسي همه‌جانبه‌اي ميان جناح‌هاي مختلف در اين كشور دست يابند. وي در صفحه توييتر خود نوشت: امارات به ايفاي نقش خود در تعامل با عربستان در راستاي آنچه به گفته وي پايان جنگ در يمن است ادامه خواهد داد و در اين راستا محدوديت زماني وجود ندارد. امارات بخشي از ائتلاف نظامي تحت رهبري رياض با هدف حمايت از دولتي مشروع در يمن است. به گفته اين مقام وزارت خارجه امارات، اهداف عمليات‌هاي اين ائتلاف در يمن كاملا مشخص و از پيش تعريف شده هستند. اين ائتلاف بر اساس ادعاي دستگاه ديپلماسي امارات هدف حل و فصل بحران يمن از طريق رويكردي سياسي و بازگرداندن دولتي مشروع در اين كشور است. قرقاش «جلوگيري از مداخله ايران در منطقه» را از ديگر اهداف عمليات‌هاي ائتلاف تحت رهبري عربستان دانست. اين اظهارات قرقاش در حالي مطرح شده است كه وي پيش از اين اعلام كرده بود كه عملا جنگ يمن به پايان رسيده و اين كشور نيروهاي خود را از ائتلاف عربستان خارج مي‌كند.


شكست مذاكرات دولت فرانسه و كارگران معترض

مذاكرات ميان وزير كار فرانسه و رييس بزرگ‌ترين اتحاديه كارگري اين كشور روز گذشته با شكست روبه‌رو شد و تلاش طرفين براي پايان دادن به اعتراضات چندين ماه اخير كارگران فرانسوي نتيجه‌اي درپي نداشت. به گزارش تسنيم به نقل از خبرگزاري فرانسه، ميريام الخومري، وزير كار فرانسه پس از جلسه‌اي يك و نيم ساعته با فيليپ مارتينز، دبيركل اتحاديه كارگري سي. جي. تي كه رهبر اعتراضات اخير فرانسه به شمار مي‌رود، اعلام كرد كه دو طرف نتوانستند به توافق برسند. مارتينز نيز در اين باره گفت: اختلافاتي ميان سي.جي.تي و دولت بر سر مسائل كليدي وجود دارد. اين اختلافات امروز مورد تاييد قرار گرفتند. رييس اين اتحاديه قدرتمند بار ديگر بر درخواست خود مبني بر حذف يا تغيير برخي مفاد در اصلاح قانون جديد كار تاكيد كرد. اعتراضات در سراسر فرانسه باعث اختلال در زندگي عادي مردم شده و با توجه به ميزباني جام ملت‌هاي اروپا مشكلات زيادي براي مردم و توريست‌هاي خارجي ايجاد شده است. تظاهرات روز سه‌شنبه معترضان نسبت به اصلاح قانون كار اين‌بار هم به خشونت كشيده شده است. درگيري‌ها زماني آغاز شد كه گروهي از جوانان نقابدار، اقدام به پرتاب سنگ به سوي نيروهاي پليس ضد شورش فرانسه كردند. پليس نيز در مقابل براي متفرق كردن معترضان از گاز اشك‌آور و توپ آبپاش استفاده كرده است. پليس فرانسه اعلام كرد كه تنها در شهر پاريس بيش از 75 تا 80 هزار نفر در اين تظاهرات شركت كردند. آمارهاي ارايه شده از سوي اتحاديه كارگري سي.‌جي.‌تي بسيار فراتر از اين رقم بوده است. اتحاديه سي جي تي تعداد شركت‌كنندگان را 3/1 ميليون نفر برآورد كرده است.


اوباما قوانين جدي‌تر براي كنترل سلاح را خواستار شد

باراك اوباما، رييس‌جمهور امريكا در جريان بازديد خود از اورلاندو در پي تيراندازي اخير در يك كلوپ شبانه در اين شهر، خواستار آن شد كه كنگره امريكا به دنبال تصويب قوانين جدي‌تر براي كنترل دسترسي به تسليحات باشد. به گزارش ايسنا، وي به خبرنگاران گفت: در اينجا افراد بسياري توسط يك قاتل كه يك سلاح قدرتمند در دست داشت، كشته و زخمي شدند. انگيزه اين قاتل ممكن است با انگيزه فرد ديگري كه در نيوتاون دست به كشتار افراد زد متفاوت باشد اما ابزاري كه براي قتل مورد استفاده قرار گرفته است يكي است. اكنون 49 بيگناه ديگر كشته و 53 تن زخمي شده‌اند و حال برخي از اين زخمي‌ها وخيم است. من اميدوار هستم كه سناتورها در چنين شرايطي اقدام درستي به عمل آورند. ما اين توانمندي را داريم كه جلوي برخي اتفاقات فاجعه بار را بگيريم و جان افراد را نجات دهيم. در صورتي كه ما دست به اقدام مناسب نزنيم شاهد تكرار كشتارهايي از اين دست خواهيم بود.  اما جان مك‌كين، سناتور جمهوريخواه گفت كه رييس‌جمهور «مستقيما مسوول» است چون نتوانسته خطر گروه داعش را برطرف كند. «عمر متين» عامل كشتار اورلاندو كه به ضرب گلوله پليس كشته شد پيش از حمله مدعي وفاداري به داعش شده بود. در همين حال در پي حمله اورلاندو با يك سلاح نيمه خودكار بار ديگر درخواست‌ها براي كنترل شديدتر مالكيت سلاح در امريكا بالا گرفته و كريس مورفي، عضو دموكرات سنا سعي دارد جمهوريخواهان را راضي كند تا به اين موضوع راي دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون