• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3585 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ مرداد

سابقه سرقت از بيمارستان‌ها در پرونده متهم

سرقت پرستار قلابي با تزريق ماده بيهوشي

اعتماد| مجرمي سابقه‌دار كه در پوشش پرستار وارد بيمارستاني در مركز تهران شده بود، پس از تزريق داروي بيهوشي در سرم يكي از بيماران، اموال با ارزش او را دزديد و فرار كرد. پليس پايتخت وقتي به بانك اطلاعات مجرمان مراجعه كرد متوجه شد كه شگرد او سرقت از بيمارستان‌هاست.
30 فروردين امسال مردي به كلانتري 107 فلسطين مراجعه كرد و به ماموران گفت كه مردي ناشناس در يكي از مراكز درماني منطقه ايرانشهر تهران، مادرش را بيهوش كرده و اموال باارزش او را دزديده است. ماموران پرونده‌اي با موضوع «زورگيري به شيوه بيهوشي» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دادند. شاكي در اين پايگاه گفت: «چند وقت پيش، مادرم براي درمان به بيمارستاني در مركز تهران رفت. وقتي براي برگرداندنش دنبالش رفتم متوجه شدم، فردي ناشناس به نحوي او را بيهوش كرده كه بيدار نمي‌شود. بلافاصله تيم پزشكي را خبر كردم. آنها گفتند از داروي بيهوشي در سرم مادرم استفاده شده. وقتي مادرم به هوش آمد، گفت كه يكي از پرستاران بيمارستان داروي بيهوشي را به سرمش اضافه كرده و اموالش را دزديده است.»
با ثبت اظهارات شاكي، كارآگاهان به بيمارستان اعزام شدند و پس از بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته، يكي از پرستاران را كه به اتاق بستري مادر شاكي مراجعه و او را بيهوش كرده بود شناسايي كردند. تصاوير نشان مي‌داد كه متهم پس از تزريق ماده بيهوشي به سرم بيمار، گوشي همراه و سه ميليون تومان پول او را دزديده و فرار كرده است. او تنها دو روز به شكل آزمايشي در بيمارستان مشغول به كار شده بود اما هنوز هيچ پرونده‌اي نداشت به همين دليل آدرس مشخصي از محل سكونت او در اختيار كارآگاهان قرار نگرفت.
به اين ترتيب كارآگاهان به بانك اطلاعاتي مجرمان مراجعه و مردي سابقه‌دار در زمينه سرقت از بيمارستان‌ها را به عنوان متهم پرونده شناسايي كردند. تحقيقات آنها نشان مي‌داد كه متهم، سال گذشته به اتهام «سرقت داروهاي گران‌قيمت از مراكز درماني» و «سرقت اموال پرسنل مراكز درماني» دستگير اما پس از چند روز، با تامين قرار قانوني آزاد شده بود. او كه پيش از اين به شگردهاي مختلف از بيمارستان‌ها سرقت مي‌كرد، اين‌بار به شيوه بيهوش كردن بيماران روي آورده و موفق به سرقت گوشي و پول شده بود.
در ادامه تحقيقات، محل سكونت متهم در كرج شناسايي و تيمي از كارآگاهان به آنجا اعزام شدند اما همسر متهم به آنها گفت كه چندي پيش با اطلاع از جرايم او، طلاق گرفته و آدرسي از خانه متهم ندارد. كارآگاهان در اين شرايط، با توجه به احتمال تكرار جرم از سوي متهم در ساير بيمارستان‌ها، تصوير او در اختيار همه مراكز درماني تهران قرار گرفت تا در صورت شناسايي متهم، پليس وارد عمل شود. سرانجام، متهم كه قصد داشت در پوشش پرستار به استخدام قراردادي بيمارستان شهيد باهنر تهران درآيد، شناسايي و با اطلاع پليس، دستگير شد.
او در بازجويي‌ها به سرقت به شيوه بيهوشي و سرقت‌هاي ديگري از مراكز درماني مانند «سرقت اموال بيماران»، «سرقت اموال پرسنل مراكز درماني و بيمارستان‌هاي تهران» و «سرقت دارو» اعتراف كرد. بررسي كارآگاهان نشان مي‌دهد كه متهم، سرقت‌ها را در مناطق مختلف تهران چون شريعتي، نياوران و چهارراه سيروس انجام داده است كه با كسب اين سرنخ، تعدادي از مالباخته‌ها شناسايي و براي رسيدگي به شكايت‌شان به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ دعوت شدند.
سرهنگ كارآگاه محمد نادربيگي، رييس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده از ادامه تحقيقات براي شناسايي ساير مالباخته‌ها و شاكيان احتمالي در پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ خبر داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون