• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3590 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۳ مرداد

پاسخ امير پوردستان به حسن عباسي

ارايه نامه‌ عذرخواهي به ارتش نشان از شجاعت در پذيرش خطا است

گروه سياسي| صحبت‌هايي كه شش سال پيش منتشر شده بود، حالا خبرساز مي‌شود، اما نه به خاطر ذات سخناني كه گوينده آن شهره به چنين اظهارتي است بلكه به خاطر واكنش صريح يك سرهنگ ارتش. دفاع تمام‌قد و بي‌پرده سرهنگ فروزش از نهادي كه به آن خدمت مي‌كند همه را تحت‌تاثير قرار داد تا بعد از شش سال سخنان جنجالي حسن عباسي درمورد ارتش جمهوري اسلامي ايران زنده شود. تا جايي كه ارتش اعلام كند كه از حسن عباسي شكايت خواهد كرد. با انتشار اين خبر شكايت بود كه عباسي هم دست به قلم شد و مراتب عذرخواهي خود را از ارتش ايران منتشر كرد تا شايد آبي باشد بر روي آتش خشم مردان ارتش. نامه‌اي كه البته به نظر مي‌رسد كارساز افتاده باشد. فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در يادداشتي خطاب به حسن عباسي گفته است: ارائه نامه‌تان به مجموعه ارتش جهت عذرخواهي، نشان شجاعت در پذيرش خطا و روح بلند و انتقادپذير جنابعالي و درس بزرگ اخلاقي براي شاگردان است. يادداشتي در چهار بند. يادداشتي كه مي‌توان آن را پاسخي به عذرخواهي حسن عباسي قلمداد كرد. به گزارش مهر يادداشت امير احمدرضا پوردستان به شرح زير است:
۱ ـ تصويري كه از جنابعالي در ذهن دلسوزان نظام وجود دارد، تصوير معلمي مهربان و انقلابي است كه با آسايش و آرامش و مرخصي سال‌هاست وداع كرده و با كلامي آتشين و صريح، بي هيچ چشمداشتي در صحنه‌هاي دفاع از انقلاب و ولايت، خود را سپر بلا و آماج ناجوانمردي‌هاي كينه توزان انقلاب ساخته و در اين راه مقدس (لا تاخذ في‌الله لومه لايم) را شعار خود قرار داده است.
۲ ـ برادر عزيزم، خرده گرفتن به كلامي از جنابعالي به معناي نفي مجاهدت‌ها و شجاعت‌ها و استحكام شما نبود كه ما خود به عنوان همسنگرتان به مراتب بيش از عزيزان نسل سوم و چهارم به آن ايثارگري‌ها اشراف داريم لكن دفاع از هويت و شخصيت يك سازمان، حقي طبيعي و مشروع براي افراد آن سازمان است به ويژه مجموعه‌اي كه مستقيما در سايه پرچم ولايت انجام وظيفه مي‌كند.
۳ ـ ارايه نامه‌تان به مجموعه ارتش جهت عذرخواهي، نشان از شجاعت در پذيرش خطا و روح بلند و انتقادپذير جنابعالي و درس بزرگ اخلاقي براي شاگردان است كه بدانند براي سلامت امور، هم بايد منصفانه نقد كرد و هم شنيد.
۴ ـ افتخار ما و شما اين است كه توفيق سربازي در لشكر ولي‌امر مسلمين (حفظه‌الله) را داريم همان‌گونه كه شما محبت خود را با عذرخواهي به برادران سربازتان نشان داديد، علاقه ما نيز كمافي‌السابق به جنابعالي و ساير مسوولاني كه دل در گرو عشق به نظام و رهبري دارند به قوت خود باقي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون