• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3590 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۳ مرداد

چهره‌ها- خبرها

شرايط نگران‌كننده حلب

ديده‌بان حقوق بشر سوريه روز گذشته اعلام كرد كه دست كم 30نفر از جمله كودكان و زنان در مناطق تحت كنترل دولت در شهرستان حلب سوريه به واسطه گلوله باران نيروهاي شورشي در اين منطقه جان خود را از دست دادند. اين گروه ناظر كه مقر اصلي آن در لندن است، اعلام كرد كه اين گلوله‌ها و خمپاره‌ها از سوي مخالفان به سمت مناطق تحت كنترل دولت صورت گرفته است. گفتني است شرق حلب از جولاي 2012 در اختيار شورشيان سوري قرار دارد كه به تازگي تحت محاصره نيروهاي دولتي قرار گرفته و اكنون مخالفان از يكشنبه شب تهاجمي را آغاز كردند تا بتوانند اين محاصره را بشكنند و از فشار خارج شوند، از همين رو گلوله باران اين منطقه را آغاز كردند. طبق گزارش‌ها بحران انساني در حلب ادامه دارد، مواد غذايي اساسي، آب، سوخت و تجهيزات پزشكي در اين منطقه بسيار محدود است. همچنين تصاوير از برخي مناطق حلب نشان مي‌دهد كه ساكنان حلب ازجمله كودكان براي پنهان ماندن از ديد خلبان‌ها و پرتاب بمب به صورت محدود آتش روشن مي‌كنند. همچنين برخي محله‌ها در شرق حلب بيش از 80 روز است كه به صورت متوالي تحت محاصره قرار دارند و گلوله باران اين مناطق از سوي نيروهاي دولتي و شورشي ادامه دارد. در اين مدت طبق گزارش‌ها شش هزار نفر كشته يا زخمي شده‌اند.


درخواست امريكا از روسيه و سوريه

وزير امور خارجه امريكا گفت كه كشورش از روسيه خواسته دولت سوريه را براي جلوگيري از آنچه عمليات‌هاي تهاجمي ناميد، متقاعد كند. به گزارش ايسنا به نقل از اسپوتنيك، جان كري، وزير امور خارجه امريكا گفت: به‌طور مشخص اين مساله از اهميت بالايي برخوردار است كه روسيه خود از انجام عمليات‌هاي تهاجمي در سوريه خودداري كند. وي در ادامه خواستار آن شد كه روسيه دمشق را براي جلوگيري از آنچه عمليات‌هاي نظامي خواند، متقاعد كند. كري همچنين گفت: به همين ترتيب اين مسووليت ما است كه جناح مخالف در سوريه را براي جلوگيري از انجام عمليات‌هاي تهاجمي متقاعد كنيم.

 

ترامپ: نگرانم كه در انتخابات دستكاري شود

كانديداي جمهوريخواهان در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا در جديدترين اظهارنظر جنجالي خود هيلاري كلينتون را «ابليس» خواند و گفت: امكان وقوع تقلب در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا وجود دارد. به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ در يك تجمع انتخاباتي در كلمبوس در ايالت اوهايو گفت: نگران است كه در انتخابات رياست‌جمهوري ماه نوامبر امريكا تقلب شود. ترامپ گفت: بايد در تاريخ 8 نوامبر محتاط‌تر باشيم زيرا ممكن است در اين انتخابات تقلب شود و من اميدوار هستم كه جمهوريخواهان از نزديك همه‌چيز را رصد كنند چون در غير اين صورت انتخابات از ما گرفته خواهد شد. وي گفت كه برني سندرز، رقيب هم‌حزبي كلينتون در اقدامش براي پذيرش كانديداتوري رسمي كلينتون با ابليس معامله كرده است.


رييس و نمايندگان پارلمان عراق، ممنوع السفر شدند

نخست‌وزير عراق دستور آغاز تحقيقات درخصوص فساد مالي در قراردادهاي تسليحاتي را صادر كرد. به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه خبري روسيا اليوم،
حيدر العبادي، نخست وزير عراق دستور آغاز تحقيقات در پرونده فساد مالي در قراردادهاي خريد و فروش اسلحه را صادر كرد، اين در حالي است كه اختلافات داخلي عراق در مورد مبارزه با فساد خطر به تاخير افتادن عمليات آزادسازي موصل و بهره‌مندي از دستاوردهاي اخير عليه افراطي‌ها را به دنبال دارد. حيدر العبادي دستور ممنوع السفري كساني كه در اتهامات وزير دفاع مطرح شده از جمله شخص رييس پارلمان را صادر كرد. دفتر حيدر العبادي افزود: اين دستور براي تحقيقات درباره صحت و سقم ادعاها و در راستاي مهم بودن اتهامات وارد شده است. وزير دفاع عراق علاوه بر سليم جبوري، محمد كربولي، عاليه نصيف، حنان فتلاوي از نمايندگان پارلمان عراق را نيز به فساد در قراردادهاي تسليحاتي متهم كرد. اين در حالي است كه حسن توران، معاون رييس كميسيون حقوقي پارلمان عراق اين دستور العبادي را غيرقانوني دانست. سليم جبوري، رييس پارلمان عراق نيز اتهاماتي كه
خالد العبيدي، وزير دفاع اين كشور در جلسه پارلمان مبني بر فساد در قراردادهاي تسليحاتي عنوان داشت را رد كرد. العبيدي پس از اين نشست كه پشت درهاي بسته برگزار شد در صفحه شخصي خود در فيس بوك اعلام كرد كه جزييات كلاهبرداري در قراردادهاي تسليحاتي را در اختيار دارد. اما وي در اين پست اشاره‌اي به دلايل و مدارك خود نكرد. وزير دفاع عراق همچنين در پستي جداگانه‌ تاكيد كرد كه بسياري از نمايندگان مظنون به ارتكاب جرايم مشابهي هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون