• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3590 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۳ مرداد

از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 800 سارق دستگير شده اند

پاتك پليس به 113 سارق پايتخت

اعتماد| پليس پايتخت در ادامه اجراي طرح امنيت محله محور موفق شد طي 48 ساعت، 113 سارق را شناسايي و دستگير كند. از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 800 سارق و زورگير در تهران دستگير شده‌اند كه در بين آنها مجرماني با 200 فقره سرقت نيز وجود داشتند. تعدادي از آنها زير 18 سال داشتند كه اتهام بيشترشان زورگيري و گوشي قاپي بود. سن افرادي كه در عمليات اخير دستگير شده‌اند بين 18 تا 35 است و دو زن نيز بين آنها هستند. به گفته رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، تاكنون ارزش اموال سرقتي 500 ميليون تومان برآورد شده و احتمال مي‌رود اين رقم، با شناسايي مالباخته‌ها افزايش يابد.
به گزارش ايسنا، سردار عباسعلي محمديان با اشاره به فعاليت متهمان در قالب 26 باند، جرايم آنها را زورگيري، كيف‌قاپي، سرقت از منزل و خودرو‌ اعلام كرد و گفت: از ميان 26 باند 14 باند اقدام به زورگيري و كيف‌قاپي كرده و ساير باندها سارق منزل و خودرو بودند كه با هماهنگي مقام قضايي قرارهاي سنگيني براي‌شان صادر شده است. بيش از 70 مالباخته نيز تاكنون شناسايي شده‌اند و سارقان بايد يا عين اموال را به آنها تحويل دهند يا رقم ريالي آن را پرداخت كنند. به گفته سردار محمديان 72 نفر از دستگير شده‌ها سابقه كيفري مرتبط با سرقت دارند و بيشترين زماني كه قبل از دستگيري، مشغول به سرقت بودند از سه ماه تجاوز نمي‌كند. رييس پليس آگاهي پايتخت همچنين به استفاده متهمان از سلاح اشاره كرد و افزود: زورگيران دستگير شده بيشتر از سلاح سرد براي سرقت استفاده مي‌كردند اما در يكي، دو مورد نيز با تهديد سلاح گرم اقدام به سرقت كرده بودند كه در بررسي‌هاي بعدي مشخص شد اين سلاح‌ها قلابي هستند. او با بيان اينكه سارقان بيشتر در نقاط مركزي شهر كه تراكم تجاري بالاست فعاليت مي‌كردند از صدور قرارهاي سنگين براي آنها خبر داد.
در بين دستگير شده‌ها، سارقاني وجود دارند كه به شيوه «تخريب در» وارد خانه‌ها شده و اقدام به سرقت مي‌كردند. چند نفر ديگر نيز با استفاده از مدارك خاص، مالباخته‌ها را فريب داده و مورد كلاهبرداري قرار مي‌دادند. يكي از دستگير شده‌ها كه 17 سال دارد به ايسنا گفت: من در محله هرندي با زن و بچه‌ام زندگي مي‌كنم و قبلا يك بار در 13 سالگي دستگير شده‌ام. به تازگي هم در ترمينال جنوب آدامس مي‌فروختم كه پس از ارتكاب به چند مورد گوشي قاپي از سوي پليس دستگير شدم. متهم ديگري نيز كه 27 سال داشت و به اتهام سرقت 200 ميليون توماني از خانه‌ها بازداشت شده بود، شغل خود را «دزدي» دانست و گفت: يك‌بار پنج سال پيش به خاطر سرقت دستگير شدم. اين‌بار هم با تشكيل باند سرقت از خانه دزدي مي‌كردم. در يكي از سرقت‌ها 200 ميليون تومان از يك خانه سرقت كرديم. كار اصلي من دزدي است.»
پيش از اين سردار حسين ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تاكيد بر ادامه اجراي طرح امنيت محله محور به دستگيري بيش از 760 سارق و كيف قاپ در دو، سه ماه اول امسال خبر داده و برخورد با جرايم زورگيري، خفت‌گيري، كيف قاپي و گردنبند قاپي را از اولويت‌هاي پليس پايتخت اعلام كرده بود. او از شهروندان خواست تا از طريق سامانه ۱۱۰ يا با مراجعه به نزديك‌ترين مركز پليس، شكايات و نظرات خود را در اختيار ماموران قرار دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون