• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3598 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ مرداد

دنيا از عملكرد عابديني شوكه شد

پيمان فخري سرمربي تيم شمشيربازي سابر

1- تمام هدف مجتبي عابديني كسب مدال طلا بود و براي آن زحمت زيادي كشيد. همه مردم ديدند كه او چگونه مقابل شمشيرباز امريكايي جنگيد. اين شمشيرباز بايد 2 كارت قرمز از داور مي‌گرفت. طبق قانون اگر شمشيربازي از شروع امتناع كند يا بازي را زودتر شروع كند بايد از داور كارت بگيرد. حريف امريكايي عابديني 4، 5 بار خطا كرد اما داور ناديده گرفت. حتي در ضربه آخر 5 ثانيه ايستاد و تمركز عابديني را به هم زد. همچنين 3 ضربه مسجل عابديني مورد بي‌تفاوتي داور قرار گرفت و حتي درخواست دادم تا دوباره چك كنند اما به ضربه‌اي كه به گفته ساير كارشناسان مسجل بود هم امتيازي تعلق نگرفت. متاسفانه در شمشيربازي همين است و اگر بخواهند به راحتي اعمال نفوذ مي‌كنند. در المپيك به راحتي اجازه نمي‌دهند كه يك شمشيرباز به جمع 4 نفر پاياني برسد و اگر دست‌شان مي‌رسيد عابديني را در مراحل پايين‌تر خفه مي‌كردند. ضربه‌اي كه توسط داور ناديده گرفته شد باعث شد تا 4 سال تلاش شبانه‌روزي مجتبي عابديني از بين برود.
2- بايد بگويم تنها كسي كه معتقد بود شمشيربازي ايران مي‌تواند روي سكو برود، من بودم و براي همين باور بود كه تمام تلاشم را كردم تا همه به اين واقعيت برسند. من مي‌دانستم چگونه بايد عابديني را آماده كنم و به او مي‌گفتم كه المپيك بهترين روز و كم‌استرس‌ترين مسابقه برايت خواهد بود. اگر عابديني به فينال رسيده بود حتما ژيلاگي از مجارستان را شكست مي‌داد. متاسفانه اتفاقات نيمه‌نهايي عابديني را براي ديدار رده‌بندي نابود كرد. وي در شرايطي وارد رده‌بندي شد كه حتي با صحبت هم امكان نداشت بتواند آماده شود.
3- دنيا از عملكرد عابديني شوكه شد. در 4 نفر پاياني شمشيربازي از روسيه، ايتاليا، آلمان و فرانسه نبود. شمشيربازان اين كشورها كجا و ايران كجا. شمشيربازان اين كشورها 100 مدال جهاني هم كه داشته باشند باز هم آنها را با يك مدال المپيك عوض مي‌كنند. ايران ابتدا با كسب 2 سهميه عرصه را بر كشورهاي بزرگ دنيا تنگ كرد و در المپيك هم عابديني قهرمانان بزرگ را حذف كرد. دنيا كار عابديني را تحسين كرد و از شب گذشته (پنجشنبه شب) بيش از صد ايميل تبريك به دستم رسيده است. همه مربيان بزرگ دنيا كار ما را تحسين كردند. عابديني در شرايط روحي خوبي قرار ندارد اما بحث خداحافظي وي وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون