• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3603 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ مرداد

مرز باجيگران به روي مسافران ايراني بسته شد

مديركل دفتر تعرفه و ترانزيت سازمان راهداري با اشاره به بسته شدن مرز باجيگران، گفت: از هفته گذشته كشور تركمنستان اين مرز را به روي مسافران ايراني بسته است. محمدجواد عطرچيان در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اينكه مرز باجيگران از هفته گذشته به روي مسافران ايراني بسته شده است، گفت: كشور تركمنستان به صورت يكجانبه مرز باجيگران را بسته است و مسافران ديگر امكان عبور از اين مرز را ندارند.

وي با بيان اينكه قبلا تعداد كمي كاميون از اين مرز عبور مي‌كرد، افزود: از اين مرز مسافران عبور مي‌كردند كه ديگر امكان تردد براي مسافران هم فراهم نيست. مديركل دفتر تعرفه و ترانزيت سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اعلام اينكه سه مرز مشترك ديگر با كشور تركمنستان داريم، اظهار داشت: مرز لطف‌آباد، سرخس و اينچه برون در حال حاضر فعال هستند.

وي با اشاره به اينكه در سال ۹۴ بالغ بر ۹۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه كاميون ايراني به مقصد تركمنستان تردد داشته‌اند، افزود: از اين تعداد ۸۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه به مقصد تركمنستان و هفت هزار دستگاه براي ترانزيت و به مقاصد قزاقستان، تاجيكستان و قرقيزستان از اين كشور عبور كرده‌اند. عطرچيان با اعلام اينكه در اين مدت ۲۹ هزار كاميون تركمني به ايران تردد كرده‌اند، افزود: از اين تعداد ۲۴ هزار دستگاه به مقصد ايران بوده و پنج هزار دستگاه به صورت ترانزيت به مقصد تركيه از ايران عبور كرده‌اند. براساس اين گزارش، از تاريخ ۱۸ مرداد، تركمنستان اقدام به افزايش تعرفه عبور كاميون‌هاي ترانزيتي ايراني از اين كشور كرد به‌طوريكه تعرفه ورود به ۲۶۰ دلار افزايش يافته و به ازاي هر يك كيلومتر يك دلار از كاميون‌هاي ايراني دريافت مي‌شود. به دنبال اين موضوع، ايران هم دست به اقدامي مشابه زد و تعرفه عبور كاميون‌هاي تركمنستاني را از ايران افزايش داد.


عضو شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش‌خصوصي، از تصميم جديد ارزي بانك مركزي در راستاي يكسان‌سازي نرخ ارز خبرداد و گفت: گشايش اعتبار با ارز آزاد از سوي بانك‌ها آغاز شد و نرخ صرافي ملاك عمل قرار گرفت. رضي آقاميري از گام جديد بانك مركزي براي فراهم‌سازي مقدمات يكسان‌سازي نرخ ارز خبرداد و به مهر گفت: بر اساس تصميم جديد بانك مركزي، امكان گشايش اعتبار با ارز آزاد از سوي بانك‌ها براي توليدكنندگان بخش صنعت آغاز شده و هم اكنون، افرادي كه مي‌خواهند گشايش اعتبار كنند، اجازه باز‌كردن ال‌سي با ارز آزاد را خواهند داشت. عضو شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش‌خصوصي افزود: از سوي ديگر واردكنندگان نيز به صورت مشروط مي‌توانند با ارز آزاد از سوي بانك‌ها، گشايش اعتبار انجام دهند؛ اما اين اقدام منوط به اين است كه تعهد سه ماهه يا چهارماهه براي ارايه برگه گمركي به دولت ارايه دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون