• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

هشدار جهانگيري به مديران دولت

مجري سياست‌هاي رييس‌جمهور باشيد نمي‌توانيد، كنار برويد

گروه سياسي| «قرار نيست كشور را ملوك الطوايفي اداره كنيم»؛ اين را معاون اول رييس‌جمهور گفته است؛ مردي كه همواره پس از رييس‌جمهور زبان گوياي دولت يازدهم بوده است. اين‌بار هم درست يك روز پس از اظهارات مهم رييس‌جمهور در مورد نظرات براي كنسرت‌ها و اينكه وزرا نبايد عقب‌نشيني داشته باشند، همان خط خبري را در نخستين روز از هفته دولت ادامه مي‌دهد. او تاكيد مي‌كند كه ما نوكر مديري هستيم كه مي‌تواند در چارچوب سياست‌هاي تعريف شده دولت كار كند و براي‌شان هم فرقي نمي‌كند كه چه گرايش سياسي داشته باشد اما اگر نمي‌تواند در مسير اين چارچوب كار كند بايد كنار برود. اين اظهارات رييس‌جمهور و معاون اول درست پس از عقب‌نشيني هفته گذشته علي جنتي، وزير ارشاد در زمينه عدم برگزاري كنسرت در مشهد گفته مي‌شود. با اظهارات روز گذشته جهانگيري اين دومين بار در دو روز است كه علي جنتي، وزير ارشاد مخاطب مهم‌ترين چهره‌هاي دولت قرار مي‌گيرد. اسحاق جهانگيري اما در نخستين روز از هفته دولت حرف‌هاي مهم‌تري هم براي گفتن داشت. آنگونه كه ايسنا گزارش داده، او گفته است: «مردم با ما شوخي ندارند آنها رييس‌جمهور انتخاب مي‌كنند تا سياست‌هايش اجرا شود و رييس‌جمهور هم مديراني انتخاب مي‌كند كه آن سياست‌ها را اجرا كنند و نبايد مديران به صورت سليقه‌اي عمل كنند چرا كه قرار نيست كشور را به صورت ملوك‌الطوايفي اداره كنيم.» جهانگيري با گراميداشت هفته دولت و ياد شهيدان باهنر و رجايي بيان كرد: ‌شهيدان رجايي و باهنر براي ما الگو هستند، زمان مي‌برد تا مدعيان بتوانند به اين درجه از اخلاص برسند. آنها به معناي واقعي درس مردمي بودن مي‌دادند نه ظاهر‌سازي كردن و به معناي واقعي درس افتادگي مي‌دادند نه رياكاري كردن و به دروغ خود را مخلص نشان دادن. آنها از هر نظر براي مديران ما نمونه هستند و هيچ‌وقت منفعت شخصي را به منفعت گروهي ترجيح نمي‌دادند.
سه قوه تحت هدايت‌هاي رهبري در يك جهت حركت مي‌كنند
اما در اظهارات ديگري كه ايرنا به نقل از معاون اول رييس‌جمهور گزارش داده، او گفته است كه مجلس، دولت و قوه قضاييه در يك جهت و يك مسير براي پيشرفت كشور تحت هدايت‌هاي رهبري حركت و تلاش مي‌كنند. وي افزود: يكي از سياست‌هايي كه در دستور دولت قرار گرفت اين بود كه اين نظام به دلايلي از جمله شرايط حاد منطقه‌اي، بايد به سمت انسجام و وحدت تحت لواي رهبر معظم انقلاب حركت كند و امروز بحمدالله در بهترين شرايط هماهنگي سه قوه هستيم. وي اظهار داشت: سه سال از عمر دولت روحاني گذشته و سال چهارم از دور اول شروع شده است و اين سال هم خواهد گذشت و حتما دولت و دولت‌هاي ديگري هم خواهند آمد و ادامه كار خواهند داد. امروز وقتي كه ارزيابي مي‌كنيم از روزهاي نخست دولت كه با چه مشكلاتي روبه‌رو بوديم، چه اهدافي براي دولت ترسيم كرديم، چقدر به اين اهداف رسيديم، كجاها از اهداف جلو و كجا عقب هستيم، بحمدالله در پيشگاه خداوند و ملت سرفراز هستيم. وي ادامه داد: يقينا دستاوردهاي برجام بايد يكي پس از ديگري آشكار شود. تحريم‌ها از پيش پاي ملت ايران برداشته شود. به سمت اين برويم كه در فضاي تعامل با دنيا در زمينه مسائل اقتصادي، تكنولوژي و بازار استفاده مطلوب را ببريم.
نيروهاي انقلاب مقابل هم قرار گرفته بودند
جهانگيري اما در نخستين روز از هفته دولت يادآوري‌هايي هم داشت. از جمله آنكه اظهار داشت: موضوع مهم ديگري كه در دستور كار قرار داده‌ايم، انسجام و وحدت داخلي كشور بوده است. هيچ كس فراموش نمي‌كند كه به روزهايي رسيده بوديم كه سران سه قوه عليه همديگر افشاگري مي‌كردند. رييس‌جمهور در مجلس عليه رييس قوه قضاييه و عليه رييس مجلس نوار پخش مي‌كرد. در داخل نيروهاي انقلاب رودرروي هم قرار گرفته بودند و تحمل همديگر را نداشتند. وي در ادامه گفت: هر كس در اين مسير (وحدت و انسجام) حركت كرد، در مسير انقلاب و رهبري است و هر كس نكرد، در مسير انقلاب و رهبري نيست و هر عنواني هم كه مي‌خواهد براي خودش داشته باشد. وي گفت: اين كشور در مقطعي در منطقه‌اي قرار گرفته كه آشوب در آن شعله مي‌كشد؛ سوريه، عراق، ليبي، افغانستان و پاكستان هر كدام به طريقي ناامن هستند و تركيه كشور مهم اطراف‌مان با كودتا روبه‌رو مي‌شود. يك جاست كه كانون ثبات و آرامش منطقه است، يك جاست كه امنيت به صورت كامل بر آن مستقر است. مهم‌ترين اتفاقي كه بايد بيفتد اين است كه از انسجام، وحدت و امنيت كشور حفاظت و حراست شود كه يقينا راه اصلي آن، اين است كه همه نيروهاي انقلاب با هر گرايش و جهت‌گيري دور هم جمع شوند و با هم حركت كنند.
قرار نيست كه از رهبري هزينه كنيم
جهانگيري گفت: هيچ نيروي سياسي به دليل اينكه گرايش سياسي آن را بنده يا ديگري نمي‌پسندند نبايد از صحنه مديريتي كشور حذف شود؛ بايد در جايي كه برايش مقدور است خدمت كند. وي با بيان اينكه بايد انسجام كشور را تقويت كنيم، گفت: شكر خدا امروز نسبت به گذشته از يك انسجام و وحدت بهتري برخورداريم كه انتخابات مجلس دهم گوياي همين مساله بود كه مردم با نشاط شركت و فرد مورد نظر خود را انتخاب كردند و حتما هم در آينده چنين خواهد بود. معاون اول رييس‌جمهوري به ارتباط دولت تدبيرو اميد با علما و مراجع اشاره كرد و گفت: ارتباط با علما و مراجع ارتباطي بي‌سابقه بود. ما به معناي واقعي پذيرفتيم كه رهنمودهاي مراجع و علما براي دولت، كارساز و مفيد است. جهانگيري تاكيد كرد: يك مورد نيست كه دستور رهبري در اين دولت زمين مانده باشد و ما براي اجراي دستورات رهبري، از رهبري هزينه كرده باشيم. مصمم هستيم دستورات رهبري را كه براي پيشرفت كشور است اجرا و مسووليت آن را هم قبول كنيم. قرار نيست كه از رهبري هزينه كنيم. قرار است كه دستورات ايشان را براي پيشرفت كشور اجرا كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون