• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

توصيه‌هاي سيد حسن خميني به رييس‌جمهور:

مرد ميدان باشيد و هزينه بدهيد

گروه سياسي| توصيه‌هاي ميزبان به ميهمان، با محوريت مشكلات اين روزهاي كشور بود؛ مشكلاتي كه همپاي دولت يازدهم رشد كرده و در آخرين سال از دوره اول استقرار تدبير و اميد، بيش از پيش نمود يافته است، از زبان پند و اندرز بازگو مي‌شوند. يادگار امام(ره) در نخستين روز از هفته دولت به استقبال دولتمردان يازدهم رفت و در ميزباني اين محفل آنان را به «مرد ميدان» بودن فراخواند. توصيه‌اي كه تاكيد دارد تا در مقابله با تحجر و ايستادن بر انديشه بايد هزينه پرداخت، از زبان سيدحسن خميني، چهره‌ حامي دولت مطرح مي‌شود. يادگار امام در خلال اين توصيه خطاب به هيات دولت مي‌گويد: «مرد ميدان باشيد و هزينه بدهيد». وي بر ايستادگي بر انديشه توصيه كرده و عنوان مي‌كند: «البته الزاما كسي كه ثبات راي دارد درست عمل نمي‌كند. بايد علاوه بر ثبات راي به صحت راي نيز توجه شود. اما اگر توكل كرديم و صحت راي داشتيم و خداوند كمك كند تا ثبات قدم پيدا كنيم، آنگاه پيش مي‌رويم.» سيدحسن خميني بر هجمه‌هايي كه بر دوش دولت سنگيني مي‌كند اشاره كرده و در آن بي‌انصافي‌هايي را مي‌بيند كه عزم و تلاش دولت را طلب مي‌كند. يادگار امام البته رييس‌جمهور را واجد اين شرايط مي‌خواند و با بيان اينكه در راس دولت، شخصيت محترم، وجيه و مقبولي وجود دارد كه نشان دادند اين هزينه‌ها را به خوبي پرداخت مي‌كنند و به عهدي كه با مردم بستند پايبند هستند، ابراز اميدواري مي‌كند كه «اعضاي كابينه هم اين‌گونه باشند و همت مضاعفي را بدرقه كار خودشان كنند و اين مسير را كه تا الان آمدند، ادامه دهند.»
كار بزرگ حتما مخالفين دشنام‌گو دارد
به گزارش جماران، سيد حسن خميني در تجديد ميثاق هيات دولت با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي گفت: يكي از قديمي‌ترين ياران امام مي‌فرمود كه در سال 42 وقتي داشتم به منزل امام مي‌رفتم ديدم اطلاعيه‌اي را به ديوار چسبانده‌اند و يك صفحه فحش غيرتكراري به امام دادند. اطلاعيه را كندم و داخل حياط شدم. وقتي امام ديدند كه برگه دست من است قبل از اينكه حرف بزنم به من گفتند كه صبح خودم آن را ديدم و نكندم. سپس گفتند كه تا فحش نخوريم كار پيش نمي‌رود. وي با تاكيد بر اينكه كار بزرگ حتما مخالفين دشنام‌گو دارد، ادامه داد: اگر انسان در برابر دشنام سر خم كند خودش را به ارزان‌ترين قيمت فروخته است؛ اگر قرار باشد انسان در مقابل دشنام كوتاه بيايد در حقيقت قيمت بسيار كمي روي خودش گذاشته است.
حركت رو به جلو حتما مخالفيني دارد
سيد حسن خميني افزود: استاد شهيد مطهري تعبيري دارند كه مي‌گويند من رفتار بعضي‌ها را به «منطق ماشين دودي» تعبير مي‌كنم؛ در قديم وقتي قطارمي‌‌ايستاد همه براي تيمن و تبرك به آن دست مي‌زدند، ولي وقتي قطار حركت مي‌كرد به آن سنگ مي‌زدند. بنابراين حركت رو به جلو حتما مخالفيني دارد. اين مخالفين بعضا از منطق و فضاي انصاف خارج مي‌شوند، اما كسي كه در مقابل دشنام‌ها و بي‌انصافي‌هاي آنها سر فرود بياورد قيمت بسيار نازلي روي خودش گذاشته است. وي با بيان اينكه امام بيشترين دشنام را از دوست و دشمن و هم‌لباس و غير هم‌لباس خورده است، يادآور شد: عظمت امروز امام را ببينيد. ولي در كنار آن وقتي را هم ببينيد كه ليوان فرزند شهيدش (حاج آقا مصطفي) را آب كشيدند.
امام تاكيد داشتند كه بايد به صندوق آراي مردم تكيه داشت
حسن روحاني نيز در اين مراسم گفت: هفته دولت همواره به صورت يك سنت از مرقد امام راحل آغاز شده و اين هفته را با بيعت با آرمان‌هاي آن بزرگوار آغاز مي‌كنيم. وي ادامه داد: امسال هم خوشحاليم كه در سال چهارم خدمت به اين مردم بزرگ و شريف برنامه‌هاي اين هفته را آغاز كرده‌ايم و اين هفته فرصتي است كه همكاران من و اعضاي هيات دولت خدمات سه سال گذشته را براي مردم تشريح كنند. رييس‌جمهور تصريح كرد: ‌ضربه‌اي كه امام خميني(ره) به استكبار جهاني زد با گذشت 38 سال هنوز براي‌شان فراموش نشده است و در لحن آنها انتقام‌جويي وجود دارد چون مي‌دانند امام راحل راهي را براي ملت‌هاي آزاده جهان باز كردند و اهداف اين استكبار را از دسترس‌شان خارج و برخي اهداف را براي هميشه از آنها دور كردند. رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: تفسيري امام (ره) از قرآن و اسلام داشتند و شيوه‌اي از عقل خرد جمعي ارايه دادند كه در آن تاكيد شده بود كه بايد به صندوق آراي مردم تكيه داشت و امام (ره) به صراحت فرمودند: «ميزان راي ملت است.»
امام همواره بزرگ‌ترين حامي دولت‌ها بودند
روحاني همچنين تاكيد كرد: ‌امام‌خميني(ره) همواره بزرگ‌ترين حامي دولت‌ها بودند و همه الزاماتي كه يك دولت موفق و كارآمد را در دنيا پيش مي‌برد از لحاظ فكري و عملي رعايت مي‌كردند. وي با بيان اينكه امام راحل(ره) شرايط مصلحت جامعه را به عنوان يك اصل در نظام تبيين و بنيانگذاري كردند افزود: اين راه توسط امام‌خميني(ره) گشوده شد تا مديريت نظام اسلامي به اثبات برسد و بر اصل مديريت اسلامي در همه شرايط پيچيده جهاني تاكيد داشتند. امام خميني (ره) در كنار انقلاب و نظام اسلامي از كشور، تماميت ارضي، عزت و حاكميت ملي مردم به خوبي دفاع كرد و توانست در شرايطي سخت در دفاع 8 ساله كاري كند كه ميليمتري از خاك كشورمان در اشغال دشمنان باقي نماند و ملتي شجاع در كنار رهبري حركت كرد. امروز نيز اراده ملت ادامه راه امام (ره) و تبعيت از خلف صالح او مقام معظم‌رهبري است.
به آرمان خود در اقتصاد مقاومتي
 دست يافتيم
روحاني همچنين تصريح كرد: دولت مي‌خواهد اثبات كند راه امام (ره) راهي است كه مي‌تواند ملت و مسائل جهان اسلام را در مسير اهداف بلند به پيروزي برساند و ما امروز بعد از سه سال خوشحاليم كه در محضر امام(ره) اعلام كنيم مسير اقتصادمان با وجود همه مشكلات در مسير صحيح و درستي قرار گرفت و بعد از سال‌ها تورم تك رقمي شده و به زير 9 درصد رسيده است. وي با ارايه آمار و ارقامي از وضعيت اقتصادي كشور آن را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: امروز بعد از ساليان دراز در سه ، چهار ماه اول سال صادرات غيرنفتي بر واردات كشور پيشي گرفت. بنابراين به آرمان خود در اقتصاد مقاومتي دست يافتيم. در توليد گندم به خود كفايي رسيديم و تراز تجاري در بخش مواد غذايي به رقم كم سابقه‌اي رسيده است، به طوري كه فقط ده درصد از مواد غذايي وارد شده و در 90 درصد آن به خودكفايي رسيده‌ايم. روحاني يادآور شد: در بحث احقاق حقوق مردم و سياست خارجي در نقطه‌اي ايستاده‌ايم كه براي نخستين بار در تاريخ هسته‌اي آب سنگين صادر مي‌كنيم و اين اتفاق براي نخستين بار است كه مي‌افتد.  
اميدوارم به قول‌هايي كه به  ملت داده‌ايم، برسيم
رييس‌جمهور كشورمان در ادامه گفت: اميدوارم در همه حوزه‌ها بتوانيم به قول‌هايي كه به ملت داده‌ايم، برسيم و با تدبير دولت و كارگزاران ملت، اميد ايجاد كرده و اين اميد را تا دستيابي به اهداف‌مان ادامه دهيم. وي خاطرنشان كرد: آنها كه به اميد مردم لطمه مي‌زنند به دشمنان اين نظام اميد مي‌بخشند و من اميدوارم در سال پيش رو با همراهي مردم و با وحدت و انسجام و آرامش به آرمان‌هاي انقلاب‌مان دست يافته و روح امام(ره) و شهدا را خوشحال كنيم. روحاني در پايان سخنان خود اظهار كرد: ‌از خاندان امام خميني(ره) كه همواره پشتوانه انقلاب، نظام و دولت بودند به خصوص يادگار امام سپاسگزاري و تقدير مي‌كنم. ما ان‌شاءالله با حمايت و حضور مردم و هدايت‌هاي مقام‌معظم رهبري سال پيش رو را اميدوارتر به سمت اهداف بلندمان براي تحقق مطالبات مردم حركت خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون