• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

از تذكر رييس مجلس تا نامه وزير دفاع

لاريجاني: پرواز هواپيماهاي روسي از ايران متوقف نشده است

گروه سياسي| اظهارات دو روز پيش وزير دفاع در مورد مرتبط نبودن اجازه پرواز به جنگنده‌هاي روسيه از پايگاه نوژه به مجلس شوراي اسلامي واكنش‌هاي متعددي را به دنبال داشت. با اين همه، واكنش صبح اول وقت علي لاريجاني در جلسه علني مجلس مهم‌تر از همه اين واكنش‌ها بود. اهميت اين واكنش تا آنجا بود كه تنها چند ساعت بعد وزير دفاع دست به قلم نامه‌اي خطاب به رييس مجلس شد تا از سوءتفاهمي بگويد كه در مورد اظهاراتش صورت گرفته و سردار دهقان از اين سوءتفاهم متاسف است. ديروز رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: لازم است به وزير دفاع متذكر شوم كه درباره مجلس درست حرف نزد و بايد ادب حكمراني را در اين مسائل رعايت مي‌كرد. به گزارش ايسنا، علي لاريجاني طي سخناني گفت: امام و رهبري بارها بر نقش مجلس تاكيد داشتند بنابراين لازم است اين موضوع در بيان مطالب نيز در نظر گرفته شود لذا از همه دوستان مي‌خواهيم كه به اين ساختار نظام و درجات آن توجه كافي داشته باشند. لاريجاني افزود: در روزهاي اخير در مورد پايگاه هوايي همدان مسائل مختلفي بيان شد كه بايد بگويم ما هيچ پايگاهي به هيچ كشوري نداديم و حضور هواپيماهاي روسي در پايگاه همدان امري موقتي و براي سوخت‌گيري بوده و به همين دليل انجام اين كار به اجازه از مجلس نيازي نداشت.
پروازهاي هواپيماهاي روسيه متوقف نشده است
او همچنين در پاسخ به تذكر يك نماينده هم در مورد برگزاري جلسه غير علني جهت بررسي موضوع استفاده هواپيماهاي روسي از پايگاه همدان و اينكه طبق اعلام صورت گرفته پرواز هواپيماهاي روسي متوقف شده گفت: متوقف نشده است. ما و روسيه در مبارزه با تروريسم اتحاد داريم كه اين به نفع مسلمانان منطقه است. در همدان پايگاهي به روسيه داده نشده و اين نشست و برخاست‌ها فقط براي سوخت‌گيري بوده است. با اين حال به موضوع تقاضاي شما براي برگزاري جلسه غير علني رسيدگي مي‌شود.  
نامه وزير دفاع به رييس مجلس
اما انتقاد لاريجاني از اظهارات وزير دفاع باعث شد كه او دست به قلم نامه‌اي خطاب به رييس مجلس شود. وزير دفاع در نامه‌اي به رييس مجلس تاكيد كرد: ضمن ابراز تاسف از سوءتفاهم ايجاد شده تصريح مي‌گردد آنچه من گفتم به هيچ عنوان تضعيف شأن و جايگاه مجلس يا نمايندگان نبوده است بلكه منظور اين بود كه اتخاذ چنين تصميمي نياز به تصويب مجلس ندارد. به گزارش فارس، سردار حسين دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در نامه‌اي خطاب به علي لاريجاني، تاكيد كرده است: پيرو تذكر و اظهارنظر جنابعالي در جلسه دوم شهريورماه مجلس شوراي اسلامي در رابطه با انعكاس نظر اينجانب در مورد كمك به اقدام مشترك ايران – روسيه براي پشتيباني از جبهه مقاومت در سوريه جهت مقابله با جريانات تروريستي – تكفيري كه به نيابت از مثلث امريكا، عربستان و صهيونيست‌ها منطقه را ناامن و بي‌ثبات كرده و دامنه و گستره اقدامات آنها امنيت جهان را تحت تاثير قرار داده است، باستحضار مي‌رساند: شان و جايگاه مجلس شوراي اسلامي در قانون اساسي، مواضع و ديدگاه‌هاي حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب براي ملت ما شناخته شده و در تاريخ حيات جمهوري اسلامي ايران به عينيت رسيده است. دهقان تاكيد كرد: نمايندگان مجلس، وفق قانون اساسي مي‌توانند از مسائل كشور مطلع شده و در جريان امور قرار گيرند و بحمدالله در دوره مسووليت اينجانب تعامل و همكاري همه‌جانبه با مجلس و نمايندگان در بالاترين سطح قرار دارد. وزير دفاع در پايان تصريح كرد: ضمن ابراز تاسف از سوءتفاهم ايجاد شده تصريح مي‌گردد آنچه من گفتم به هيچ عنوان تضعيف شان و جايگاه مجلس يا نمايندگان نبوده و بلكه منظور اين بود كه اتخاذ چنين تصميمي نياز به تصويب مجلس ندارد. وزير دفاع و پيشتيباني نيروهاي مسلح در اين نامه از رييس مجلس خواسته است تا اين موضوع را به نحو مقتضي در جلسه علني مجلس به استحضار نمايندگان برساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون