• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

اعمال جريمه‌هاي LEZ از مهر

ايسنا| سردار تقي مهري ديروز از آخرين وضعيت طرح LEZ و زمان قطعي اجرايي شدن آن خبر داد. وي با اشاره به اجراي طرح معاينه فني و كاهش آلودگي هوا اظهاركرد: يكي از طرح‌هايي كه قرار است در كلانشهرها و به ويژه تهران بزرگ اجرا شود، محدوده كاهش آلايندگي هوا (LEZ) بود كه بر اساس آن خودروهاي فاقد معاينه فني و خودروهايي كه تاريخ معاينه فني آنها گذشته، به وسيله دوربين آغاز شود و بناست كه با استفاده از دوربين‌هاي كنترل محدوده زوج و فرد اين خودروها جريمه شوند.
وي مبلغ اين جريمه را 50 هزار تومان اعلام كرد و گفت: در سال گذشته از 27 هزار خودرويي كه متوقف شدند، حدود 10 درصد فاقد معاينه فني بودند. وي درباره زمان اجرايي شدن اين طرح گفت: تصميم بر اين شد تا از شهريور ماه اين طرح اجرا شده و از ابتداي مهرماه به وسيله دوربين‌ها تخلف ثبت شود.  مهري با بيان اينكه علاوه بر معاينه فني، موتور، ظاهر و... خودرو مهم است، اظهاركرد: در حال حاضر 18 ميليون دستگاه خودرو در كشور داريم كه 7 ميليون دستگاه به دليل اينكه عمري كمتر از پنج سال دارند، نيازي به معاينه فني ندارند.
با بيان اينكه در 10 سال گذشته بيش از 280 هزار نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست داده‌اند و به همين دليل موضوع تصادفات يكي از مشكلات كشور به شمار مي‌رود، شهريورماه را پرترددترين ماه جاده‌هاي كشور خواند و ادامه داد: در همين راستا شهريورماه، پرتصادف‌ترين ماه كشور به شمار مي‌رود به طوري كه در شهريور سال گذشته بيش از 1700 تن در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند.   
مهري با اشاره به خدمات ارايه شده از سوي پليس در پنج ماهه امسال، از افزايش 30 درصدي شماره‌گذاري خودروهاي نوشماره خبر داد و گفت: شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي 11 درصد كاهش داشته است. در مورد موتوسيكلت نيز افزايش 36 درصدي شماره‌گذاري را داشتيم.  مهري با اشاره به ممنوعيت شماره‌گذاري خودروها گفت: خودروهايي كه استاندارد يورو4 را رعايت نكنند برابر مصوبه هيات وزيران شماره‌گذاري نخواهند شد. بر اين اساس سمند se، سورن xu7، ال‌نود داراي پايه گازسوز و دوگانه‌سوز، سايپا 131 و 132، مزدا تك كابين و دو كابين جزو خودروهايي هستند كه نتوانستند استاندارد يورو 4 را كسب كرده و از ابتداي امسال شماره‌گذاري نشده‌اند.  وي با بيان اينكه بر اساس مصوبه مجلس ديركرد جرايم تا پايان سال 94 بخشيده شده است، اظهاركرد: اين فرصتي است كه قانون در اختيار متخلفان قرار داده و آنان تا آخر پاييز فرصت دارند كه جريمه خود را پرداخت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون