• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

اطلاعيه جديد سايت گرداب براي برخورد با مدلينگ

مديران 450 صفحه، كانال يا گروه در شبكه‌هاي اجتماعي احضار يا دستگير شده‌اند

سايت مركز بررسي جرايم سازمان يافته يا «گرداب» در اطلاعيه‌اي جديد اعلام كرد: تعدادي از ا فرادي كه در حوزه‌هاي ضد امنيت اخلاقي، چرخه مدلينگ مجرمانه و توهين به عقايد ديني مردم فعاليت مي‌كردند، شناسايي و دستگير شدند.» بر اساس اين گزارش «اين اقدام با هدف حمايت از كيان خانواده و جامعه اسلامي صورت گرفته است. بر همگان روشن است كه گسترش روز افزون شبكه‌هاي اجتماعي در كنار مزاياي آن، آسيب‌هاي فراواني را نيز ايجاد كرده است. افزايش بيش از پيش محتواي ضد اخلاقي و ضد ارزشي كه كيان خانواده را هدف قرار داده، از جمله اين آسيب‌هاست.»
در ادامه اين گزارش مي‌افزايد: «اين افراد كه در پيام‌‌رسان‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي تلگرام، واتس‌اپ و اينستاگرام فعاليت مي‌كردند، بر اساس بندهاي الف و ب فهرست مصاديق محتواي مجرمانه مورد تعقيب قضايي قرار گرفته‌اند. در اين اقدام، مديران 450 صفحه، كانال و گروه در شبكه‌هاي اجتماعي مذكور، دعوت، احضار يا دستگير شده‌‌اند.»
اين گزارش در شرايطي منتشر شد كه اواخر ارديبهشت سايت گرداب در اطلاعيه‌اي هشدارآميز از «پروژه عنكبوت 2» براي مقابله با افرادي كه در شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي در حوزه مدلينگ فعاليت مي‌كنند خبر داده بود. در آن اطلاعيه آمده بود كه در اين پروژه 300 صفحه شناسايي شده است. «بر اين اساس مجموعا 170 نفر از مديران و اداره‌كنندگان صفحات فوق الذكر (شامل 58 مدل، 51 مدير مزون و طراح لباس، 59 عكاس و آرايشگر و 2 موسسه فعال در عرصه مد) كه موفق به اغواي تعداد قابل توجهي از جوانان شده و خسارات عظيم اخلاقي به بار آورده بودند، شناسايي و شبكه ارتباطي آنها كشف شد. از اين تعداد براي 29 تن از مديران اصلي و مرتبطين آنها پرونده قضايي تشكيل شد كه منجر به بازداشت 8 نفر و احضار بقيه افراد شد و اماكن مرتبط با جرايم آنها نيز با حكم قضايي پلمب شد.»
همچنين در چندماه گذشته دادستان عمومي تهران جعفري دولت‌آبادي چندين بار درباره برخورد با فعاليت‌هاي «غيرمجاز» مدلينگ در شبكه‌هاي اجتماعي، آرايشگاه‌ها و آتليه‌ها صحبت كرده و از دستگيري 170 نفر از اداره‌كنندگان صفحات مد و طراح لباس خبر داده بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون