• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3624 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

پاسخ مديرعامل سابق صندوق ذخيره فرهنگيان به اظهارات نماينده تهران

گروه سياسي| در تاريخ 14 شهريور ماه به نقل از محمود صادقي، نماينده تهران در ارتباط با تخلف صورت گرفته در صندوق ذخيره فرهنگيان گزارشي به نقل از خبرگزاري ايلنا در صفحه دو روزنامه اعتماد منتشر شد كه واكنش بهروز اميدعلي، رييس هيات‌مديره و مديرعامل سابق اين صندوق را به دنبال داشت. با وجود آنكه روزنامه اعتماد در توضيحي در تاريخ 18 شهريور ماه به تكذيب اين مساله از سوي بهروز اميدعلي پرداخته بود اما متن كامل توضيحات ارايه شده در راستاي تنوير افكار عمومي و رسالت اطلاع‌رساني و آگاه بخشي روزنامه اعتماد منتشر مي‌شود. گفتني است روزنامه اعتماد با وجود آنكه منبع اوليه منتشر‌كننده اين خبر نبوده اما در راستاي وظيفه اطلاع‌رساني خود آمادگي انتشار پاسخ آقاي محمود صادقي در ارتباط با توضيحات جديد ارايه شده را دارد. متن پاسخ بهروز اميدعلي مديرعامل سابق موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان به اظهارات محمود صادقي نماينده تهران در مجلس به شرح زير است:
از آنجا كه گفت‌وگوي مورخ ۱۳ شهريورماه ۱۳۹۵ جناب آقاي دكتر محمود صادقي نماينده محترم مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با «ايلنا» كه در پايگاه‌هاي مختلف خبري و اطلاع‌رساني منتشر شده مشتمل بر مطالب خلاف واقع و نادرست است، موارد ذيل جهت تنوير افكار عمومي اعلام مي‌شود:
1- تخلف 8000 ميليارد توماني كه خبرگزاري مذكور تحت عنوان «اختلاس 8000 ميليارد توماني صندوق ذخيره فرهنگيان مربوط به دولت گذشته» به آن پرداخته، به استناد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني براي سال مالي منتهي به ۳۱ شهريورماه ۱۳۹۲ خلاف واقع و بي‌اساس است.
شايان توجه است صورت‌هاي مالي و عملكرد سال مالي مزبور در جلسه مورخ ۲۸ دي‌ماه ۱۳۹۲ هيات امنا به رياست آقاي دكتر علي‌اصغر فاني وزير محترم آموزش و پرورش تصويب شده و مراتب نزد اداره ثبت شركت‌ها و موسسات غيرتجاري به ثبت رسيده است.
۲- مبلغ 4000 ميليارد تومان از دارايي‌هاي صندوق ذخيره فرهنگيان معدوم‌الوصول اعلام شده است، با عنايت به اينكه در صورت‌هاي مالي حسابرسي شده صندوق چنين دارايي وجود ندارد، به نظر مي‌رسد منظور ايشان بانك سرمايه باشد.
 لازم به ذكر است مجموعه شركت‌هاي تابعه صندوق كمتر از ۴۵ درصد سهام بانك سرمايه را دارا هستند و سهام بانك تنها ۶درصد از پرتفوي سرمايه‌گذاري صندوق را در بر مي‌گيرد.
با يك بررسي اجمالي و به استناد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني بانك سرمايه براي دوره مياني منتهي به ۳۱ شهريورماه ۱۳۹۲ كه در سامانه جامع اطلاع‌رساني ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار (كدال) بارگذاري شده كل مطالبات سررسيد گذشته، معوق و مشكوك‌الوصول بانك بالغ بر 450/1 ميليارد تومان بوده است.
باعنايت اينكه بانك شخصيت حقوقي مستقلي دارد، ضروري است مديران وقت بانك در اين خصوص و ساير موارد پاسخگو باشند.
۳- ركورد سودآوري صندوق ذخيره فرهنگيان به استناد صورت‌هاي مالي حسابرسي شده از ابتداي تاسيس تاكنون مربوط به سال مالي منتهي به ۳۱ شهريورماه ۱۳۹۲ (از 01/07/1391 تا 31/06/1392) به مبلغ 150/1 ميليارد تومان است، بالاترين نرخ بازدهي صندوق ذخيره فرهنگيان از ابتداي تاسيس تاكنون نيز در همين سال مالي محقق شده است.
شايان ذكر است در مهرماه سال ۱۳۹۲ و در هنگام تغيير مديريت، صندوق و شركت‌هاي تابعه در بهترين وضعيت سودآوري بوده و پرتفوي بورسي شركت‌هاي تابعه 500/1 ميليارد تومان ارزش افزوده داشته است.
ضمن ارج نهادن به حساسيت نمايندگان محترم مجلس در خصوص پاسداشت حقوق اعضاي محترم صندوق ذخيره فرهنگيان بجاست اطلاعات و گزارشات مستند مبناي اظهارنظر قرار گيرد.
شايسته است در ارزيابي و تحليل عملكرد بنگاه‌هاي اقتصادي از هرگونه رويكرد سياسي و جناحي پرهيز كرده و ارزيابي‌ها براساس صورت‌هاي مالي حسابرسي شده و ساير اطلاعات مستند براساس معيارهاي علمي و استانداردهاي حرفه‌اي صورت پذيرد.
در پايان از هرگونه رسيدگي توسط مراجع ذي‌صلاح كه منجر به شفاف‌سازي و استيفاي حقوق فرهنگيان معزز عضو صندوق شود، استقبال مي‌كند.
بهروز اميدعلي - مديرعامل و رييس هيات‌مديره سابق موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون