• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3624 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

متهم، باجناقش را به رگبار بسته بود

قصاص براي مرد شكاك

اعتماد| مردي كه باجناقش را با شك ارتباط او با همسرش به رگبار بسته بود با حكم قضات دادگاه كيفري استان تهران به قصاص نفس محكوم شد. او در جلسه دادگاه، مقتول را بي‌گناه دانست و خواستار مجازات شد.
10 بهمن 93 كشف بقاياي جسد مردي 35 ساله در زمين‌هاي كشاورزي جنوب تهران، ماموران پليس را به محل كشاند. تحقيقات نشان مي‌داد كه مقتول چندي پيش با اصابت گلوله‌هاي كلاشينكف به قتل رسيده و جسدش پس از دفن، توسط حيوانات وحشي از خاك بيرون كشيده شده است. همزمان هويت مقتول نيز كشف شد و تحقيقات از خانواده او به جريان افتاد. آنها مدعي شدند كه باجناق 22 ساله پدرشان چندي پيش با او درگير شده و آنها را به قتل تهديد كرده است. با كسب اين سرنخ، دستگيري متهم به جريان افتاد و او كه همزمان با روز قتل از محل سكونتش متواري شده بود، پس از مدتي بازداشت شد. مرد جوان در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به قتل اعتراف كرد و گفت: «مدتي قبل از حادثه شك كرده بودم كه باجناقم با همسرم ارتباط دارد. وقتي از اين بابت مطمئن شدم، به غرب كشور سفر كردم و كلاشينكف خريدم. روز حادثه، مقتول را به بهانه پيدا كردن زيرخاكي به بيابان‌هاي اطراف حسن‌آباد كشاندم و آنجا با اسلحه به رگبار بستم. وقتي كشته شد، جسدش را همانجا دفن كردم و متواري شدم.»
با ثبت اعتراف متهم، پرونده براي صدور حكم در اختيار شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده قرار گرفت اما از آنجا كه متهم خود را به جنون زده بود، دستور انتقال او به پزشكي قانوني صادر شد. متهم در كميسيوني پنج‌نفره تحت معاينه قرار گرفت تا با تاييد سلامت رواني‌اش، مشخص شود كه براي فرار از مجازات خود را به جنون زده است. به اين ترتيب، جلسه دادگاه برگزار شد و اولياي دم خواستار قصاص متهم شدند. آنها گفتند: «پدرمان بي‌گناه بود و متهم او را كشت. ما درخواست قصاص او را داريم.»
در ادامه متهم پشت جايگاه ايستاد و با بي‌گناه خواندن مقتول، گفت: « فكر مي‌كردم باجناقم با همسرم ارتباط دارد. يك بار همسرم را تعقيب كردم و ديدم كه به خانه او رفت. همين باعث شد كه شكم به يقين تبديل شود و نقشه قتل باجناقم را بكشم. چند روز قبل از حادثه به غرب كشور رفتم و كلاشينكف خريدم. روز حادثه اما نمي‌دانستم كه سلاح روي رگبار است. وقتي انگشتم را روي ماشه گذاشتم، ناگهان چندين گلوله شليك شد. مي‌دانم كه باجناقم بي‌گناه بود براي همين تقاضاي بخشش ندارم. من هرگز به خاطر كشتن يك آدم بي‌گناه خودم را نمي‌بخشم و خواستار مجازات خودم هستم.» در پايان دادگاه، قضات وارد شور شدند و متهم را به جرم قتل عمد به قصاص نفس محكوم كردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون