• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3159 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي

بورديو، زبان و رسانه


 كتاب «بورديو، زبان و رسانه» نوشته جان اف مايلس سال 2010 از سوي انتشارت پالگراو و ماچيلان منتشر شد. اين كتاب سه هدف اصلي را دنبال مي‌كند. در ابتدا بر اين ادعاست كه در مطالعات رسانه و ارتباطات تا اندازه زيادي از رويكرد بورديو در زمينه زبان و قدرت در كتاب «زبان و قدرت نمادين» چشم‌پوشي شده است. هدف دوم، اين كتاب به موضوعاتي مي‌پردازد با عنوان حوزه‌هاي سنتي مهم از مطالعات زبان و رسانه. مانند راديو، عكاسي و روزنامه‌نگاري. هدف سوم، اين كتاب به مسائل توسعه نظريه جامعه‌شناسي بورديو پرداخته و گزارش مفصلي از آن ارايه مي‌كند. كتاب « بورديو، زبان و رسانه» در دو فصل مجزا به مباحث نظري و تجربي مطالعات زبان و رسانه مي‌پردازد و در نهايت نويسنده با ارايه يك نتيجه‌گيري بحث خود را به پايان مي‌رساند.
در ذيل فهرست موضوعي كتاب ارايه شده است:
فصل اول: مسائل نظري در مطالعات زبان و رسانه
1- بورديو – زبان – رسانه
2- بورديو، مطالعات زبان و مطالعات رسانه
3- پرسش از بورديو درباره زبان: تحليل گفتمان انتقادي، مابعدنوگرايي و روش‌شناسي مردم­نگارانه
فصل دوم: مطالعات موردي
4- روزنامه­‌نگاري، زبان و شهر
5- بدن در مطبوعات: اخلاقيات اجتماعي در فتوژورناليسم شهري
6- صدا، راديو، زمينه
7- زبان، رسانه و افكارسنجي
8- بورديو و فناوري‌هاي زباني: متن - جنبش - عادت­واره
نتيجه‌گيري: بازار زباني، مخاطب و بازتابي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون