• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3159 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي

عارف در ديدار اعضاي حزب وحدت و همكاري ملي:

اصلاحات حذف شدني نيست

 

محمد رضا عارف، از هنگامه انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته راه سياست ورزي فعال را انتخاب كرد و آن را ادامه داد. او اين روزها خود را به عنوان يك اصلاح‌طلب پيشرو در فضاي سياسي ايران معرفي كرده است. اصلاح‌طلبي كه از دو موضوع مهم عبور كرده است. يكي ائتلاف ميان اصلاح‌طلبان است كه او از آن عبور كرد و خواستار اجماع شد كه يك مرحله بالاتر از ائتلاف است. مورد ديگر درباره عارف اظهارات اخير او پيرامون انتخابات مجلس است. عارف با عبور از تز شكل‌گيري مجلس پنجم به عنوان اوج آرزوي اصلاح‌طلبان صراحتا از تلاش براي كسب اكثريت مجلس مي‌گويد. اصلاح‌طلبان امروز با عارفي مواجه هستند كه از هر زمان ديگري اصلاح‌طلب‌تر است. او در ديدار با اعضاي حزب وحدت و همكاري ملي يك بار ديگر بر حيات پوياي اصلاحات تاكيد كرد و گفت كه اصلاحات حذف شدني نيست.
 روند رو به رشد گفتمان انقلاب اسلامي در منطقه و توطئه بدخواهان براي ضربه زدن به انقلاب در حالي است كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران برخي تحركات در خارج از كشور جهت مقابله با نظام آغاز شد كه با هوشياري رهبر فقيد انقلاب و حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف اين توطئه‌ها خنثي شد و انقلاب اسلامي با حمايت مردم با وجود برخي كمبودها و نقطه ضعف‌ها مسير رو به رشد خود را ادامه داده است.
 در دوران حيات امام راحل عده‌يي با تفاسير غلط از معناي جمهوري اسلامي به دنبال كم‌رنگ كردن بعد «جمهوريت» نظام بودند كه رهبر فقيد انقلاب در برابر اين‌گونه تنگ نظري‌ها ايستادند و همواره بر راي و نظر مردم در انتخاب كارگزاران نظام اسلامي تاكيد مي‌فرمودند.
 سياست راهبردي انقلاب و نظام حضور همه جريانات و سلايق سياسي در سپهر سياست ايران است. دو جريان اصلي در سياست ايران كه امروز با عنوان اصولگرا و اصلاح‌طلب شناخته مي‌شوند هر يك سهم قابل توجهي در پيروزي انقلاب اسلامي داشتند. البته از آنجا كه ذات اصلاح‌طلبي با ذات گفتمان انقلاب يكي است و اصلاح‌طلبان خود را پيرو خط امام (ره) مي‌دانند، در عمل ثابت شده است اصلاح‌طلبي پيروي راستين خط امام (ره) و نظام است.
 برخي جريانات براي خارج كردن اصلاح‌طلبان از دايره نظام تلاش مي‌كنند اما اصلاح‌طلبان در زماني كه در قدرت حضور داشتند پاكدستي خود را در مسائل مختلف از جمله مسائل اقتصادي در عمل نشان دادند و افكار عمومي اختلاس‌هاي سه هزار ميلياردي و نظاير آن را به خوبي يادشان هست در زمان حاكميت چه جرياني اتفاق افتاده است.
 جريانات سياسي نبايد مسخ قدرت شوند. برخي جريانات سياسي بعد از حوادث 88 در تريبون‌هاي انحصاري خود دايما اعلام مي‌كردند فاتحه اصلاح‌طلبان خوانده شده است اما اصلاح‌طلبان با همگرايي و همدلي در انتخابات سال 92 نشان دادند تفكر اصلاح‌طلبي حذف شدني نيست و كساني كه آرزوي حذف اصلاح‌طلبان را دارند و براي اين آرزوي خود تلاش مي‌كنند، بدانند تلاش بيهوده‌يي انجام مي‌دهند.
  همه اصول قانون اساسي بايد اجرا شود؛ اقوام و اقليت‌ها در پيروزي انقلاب اسلامي نقش ويژه‌يي داشتند. نمي‌توان به بهانه مسائل امنيتي حقوق اقوام و اقليت‌ها را ناديده گرفت. اقليت‌هاي مذهبي در پيروزي انقلاب اسلامي و در دفاع مقدس نقش چشمگيري داشتند و بايد بر اساس شايسته سالاري در حوزه‌هاي مختلف از تخصص و تجارب آنها استفاده كرد.
  مطمئنا وضعيت فعلي رفاهي و معيشتي مردم عزيزمان در شأن نظام اسلامي نيست ولي بايد توجه داشت كه دولت آقاي روحاني در چه شرايطي روي كار آمد و ميراث‌دار چه وضعيت اقتصادي بود.
 كاهش قيمت نفت توفيق اجباري دولت در رسيدن به اقتصاد بدون نفت است. دولت در عرصه‌هاي مختلف در حال تلاش است به خصوص در عرصه سياست خارجي و راهبري پرونده پيچيده هسته‌يي كه بايد براي موفقيت تيم مذاكره‌كننده دعا كرد.
 غرب در پرونده هسته‌يي به مباحث دروني كشورمان توجه دارد اگر داخل كشورمان در اين خصوص وحدت رويه‌يي نداشته باشيم مذاكره‌كنندگان نمي‌توانند در برابر زياده خواهي‌هاي طرف مقابل دست برتر را داشته باشند. وظيفه همه از جمله نخبگان و تريبون‌داران است كه در اين شرايط حساس حامي تيم مذاكره‌كننده باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون