• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3159 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي

شهري

لايحه‌يي براي اخذ عوارض

اعتماد| براساس تصويب اعضاي شوراي شهر، لايحه ارزش بهينه ناشي از اجراي طرح جامع و تفصيلي جديد از ابتداي سال 94 اجرايي خواهد شد. لايحه ارزش بهينه ناشي از اجراي طرح جامع و تفصيلي جديد بي‌شك مهم‌ترين محور مطرح شده دراين جلسه بود چرا كه اين شائبه را به وجود آورده بود كه اين لايحه بهانه‌يي براي اخذ عوارض جديد خواهد بود. به موجب بند پنجم ماده واحده اين لايحه شهرداري تهران مجاز است از ابتداي سال 94 نسبت به اخذ تعرفه ارزش بهينه ناشي از اجراي طرح‌هاي جامع و تفصيلي جديد شهر تهران از كليه اراضي و املاك مشمول اين مصوبه واقع در محدوده شهر تهران علاوه بر عوارض ساختماني مصوب قبلي اقدام كند.  

انتقاد به پروژه‌‌هاي بي‌هويت

انتقاد از پروژه‌‌هاي بي‌هويت شهري نيز موضوع ديگري بود كه ابوالفضل قناعتي، آغازكننده آن بود. اين عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه نبايد قبل از اقدامات مطالعاتي و ارايه پيوست‌هاي چندگانه از اجراي پروژه‌ها سخن به ميان آورد، گفت: چرا صحبت از اجراي تونل بزرگراه شهيد صيادشيرازي مي‌شود در صورتي كه طرحي مصوب و مطالعه شده ندارد. قناعتي با انتقاد از سخنان معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، مبني بر اجراي عمليات تونل صياد در سال 94، اين اقدام را غيركارشناسي خواند، چرا كه به گفته وي اين عمليات عمراني درحالي آغاز شده كه نه تنها اقدامات مطالعاتي براي آن انجام نگرفته بلكه پيوست‌هاي چندگانه نيز براي آن ارايه نشده است. عضو كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران شاهد اين ادعا را اجراي پروژه پياده راه‌سازي ميدان امام حسين و پروژه اطلس مال در نياوران عنوان كرد و افزود: اجراي بدون پيوست‌هاي فرهنگي و اجتماعي پروژه امام حسين(ع) باعث بروزمشكلات فراواني شده است به‌طوري كه 450 مغازه‌دار اين محدوده تا سال‌ها به‌طور مستمر از مشكلات خود مي‌گويند. وي همچنين از پروژه اطلس مال در خيابان نياوران به عنوان يكي ديگر از پروژه‌هاي بدون پيوست فرهنگي و اجتماعي ياد كرد و گفت: خياباني كه گنجايش ساختمان‌هاي مرتفع امروزي را ندارد و هم‌اكنون نيز با ترافيك سنگين مواجه است چگونه گنجايش پروژه‌يي مانند اطلس مال را خواهد داشت؟

 

بهزيستي ابلاغ كرد

دستورالعمل اجرايي مداخلات در خانه‌هاي امن

اعتماد| مديركل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرايي و راهنماي مداخلات تخصصي در خانه‌هاي امن به اداره‌هاي كل بهزيستي سراسر كشور، گفت: بهزيستي از سال‌هاي گذشته راه‌اندازي اسكان موقت را در دستور كار خود قرار داد كه اكنون با نگاهي جامع نگر و تخصصي به عنوان خانه‌هاي امن به زنان خشونت ديده و در معرض خشونت ارايه خدمت مي‌دهد. ولي‌الله نصر در ادامه گفت: از اين‌رو، سازمان بهزيستي كشور به استناد اصل دهم، 21 و 29 قانون اساسي و ماده لايحه قانوني تشكيل سازمان مصوب مورخ 24/3/1359 و مضمون اول و چهارم سند چشم‌انداز توسعه بيست‌ساله كشور و همچنين براي مواجهه صحيح با افراد در معرض آسيب يا آسيب‌ديده اجتماعي و فراهم كردن زمينه ادامه زندگي سالم در جامعه و طبق سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي مبني بر تقويت نهاد خانواده و جايگاه زن، راه‌اندازي اسكان موقت را در دستور كار خود قرار داد كه اكنون با نگاهي جامع‌نگر و تخصصي به عنوان خانه‌هاي امن به زنان خشونت ديده و در معرض خشونت ارايه خدمت مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون