• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3684 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر

اتهام تاسيس صرافي به چهره‌هاي نزديك به دولت

برنامه تخريبي دلواپسان بازهم ناكام ماند

گروه سياسي


اگر تا به امروز «وزيران» و «معاونان رييس‌جمهور» بودند كه سوژه دلواپسان مي‌شدند، اين‌بار «چند اسم آشنا»، موضوع گزارشات آنان را مي‌سازند. نام‌هايي كه تنها به دليل شباهت اسمي با برخي مسوولان دولتي، به راحتي انگ رانت‌خواري مي‌خورند و بدون هيچ‌گونه پشتوانه خبري، منتسب به مديران دولتي مي‌شوند.
با گران شدن نرخ دلار، شايد كمتر كسي به فكرش مي‌رسيد كه سراغ روزنامه‌ رسمي كشور برود و دنبال نام‌هاي موسسان صرافي در سال 95 بگردد كه وجه تسميه‌اي با اسامي مديران دولتي داشته باشد. اما اين اتفاق براي دلواپسان به‌سادگي رخ داد و جست‌وجو در سايت روزنامه رسمي آنان را به نتايج خوشحال‌كننده‌اي- البته از منظر خودشان- رساند. صرافي‌هاي سال ۹۵، افزايش شديد قيمت دلار و چند اسم آشنا همزمان با چهارهزار توماني شدن دلار، عنوان اين گزارش بود و فرشيد نوبخت، «به دليل تشابه اسمي با سخنگوي دولت»، داوود مولاوردي‌زاده تبريزي «به دليل تشابه اسمي با معاون امور زنان رياست‌جمهوري»، محمدعلي ابطحي «به دليل هم‌نام بودن با رييس‌دفتر رييس دولت اصلاحات» و علي فرجي‌دانا «به دليل تشابه اسمي با نخستين وزير علوم دولت يازدهم»، از افرادي بودند كه در سال 95 اقدام به تاسيس صرافي كردند. كساني‌كه دلواپسان را به اين نتيجه‌گيري رساندند كه «اصلاح‌طلبان شامه خوبي در گراني ارز دارند. چه زماني كه در دوره احمدي‌نژاد امثال فريدون و صفدر حسيني صرافي زدند چه امروز. » اين افراد بدون اينكه سندي براي اثبات نسبت خويشاوندي اين اسامي با مقامات دولتي قبلي و فعلي ارايه كنند، تنها به اين جمله اكتفا مي‌كنند كه «براي دسترسي به اين اسامي به لينك زير برويد و شماره ثبت شركت‌ها را از عكس پايين اين پست ‌برداريد و جست‌وجو كنيد».
اعتراضات به گزارش دلواپسان
بهانه‌اي كه دلواپسان براي اعلام حضور مجدد خود دست‌وپا كرده بودند، خيلي زود مورد اعتراض و تكذيب قرار گرفت. طي اعتراضاتي كه خبر آن از سوي كانال تلگرامي اصلاحات نيوز منتشر شد، محمدعلي ابطحي اخبار مربوط به تاسيس صرافي كه در رسانه‌هاي اصولگرا منتشر شده بود را شديدا تكذيب كرد و گفت: «حتي اگر آن تصوير جعلي نباشد، شماره ملي من با شماره ملي در تصوير يكي نيست. »
دومين اعتراض از سوي معاون امور زنان رياست‌جمهوري انجام گرفت. شهين‌دخت مولاوردي با تكذيب اين خبر، سند محكمي براي از پايه اشتباه دانستن گزارش دلواپسان در دست داشت. چنانكه «مولاوردي معاون روحاني، اهل خوي است نه تبريز و نام خانوادگي‌اش پسوند‌ زاده هم ندارد.» واكنش ديگر به ادعاي دلواپسان از سوي وزير سابق علوم دولت يازدهم بود. رضا فرجي‌دانا، در واكنش به شايعه پراكني دلواپسان كه مدعي شده بودند فردي به نام علي فرجي‌دانا كه اخيرا صرافي تاسيس كرده نسبت خانوادگي با وي دارد، دست به قلم مي‌شود و جوابيه‌اي را براي مجمع اصلاح‌طلبان ارسال مي‌كند. در اين جوابيه رضا فرجي‌دانا تاكيد دارد كه «اين حقير نيز از وجود چنين كسي در شجره خانواده بزرگ فرجي‌دانا در قم مطلع نيستم و اگر همچنين كسي وجود داشته باشد و آگهي منتشر شده منتسب به او باشد، هيچ نسبتي با اين حقير و خانواده‌ام كه سال‌هاست زي معلمي را برگزيده‌ايم، ندارد.» وي در پايان دعا مي‌كند كه «خداوند ايران اسلامي را از شر شايعات مخرب مصون دارد.» با وجود اعتراضات و تكذيبيه‌هايي كه در خصوص تحقيق و تفحص دلواپسان صورت گرفته بايد منتظر عكس‌العمل آنان بود. البته با تجربياتي كه وجود دارد آنان باز هم به نگارش گزارش‌هايي با اطلاعات غلط كه بارها و بارها بر آن تكيه كرده‌اند و همواره نتيجه‌اي جز تكذيب نداشته‌اند، ادامه خواهند داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون