• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3684 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر

پيشنهاد «آقا محسن» به جناح‌ها

رضايي: جناح‌هاي سياسي مدتي به مرخصي بروند

محسن رضايي، فرمانده اسبق سپاه و دبير فعلي مجمع تشخيص مصلحت كه از چند سال قبل اعلام كرده بود اصولگرايان و اصلاح‌طلبان نفس‌هاي آخر عمر خود را مي‌كشند در يادداشتي در صفحه شخصي خود در اينستاگرام به جناحين سياسي كشور پيشنهاد داده كه براي مدتي به استراحت بروند و پس از سر و سامان گرفتن اقتصاد و نظم و انضباط در كشور، دوباره سر سفره ملت و شهدا بنشينند.
رضايي در ادامه اين يادداشت كوتاه نوشته است: «در دهه اول انقلاب شهدا امنيت و سياست را درست كردند و به دست جناح‌هاي سياسي سپردند. اكنون كشور ما نيازمند آمدن «دولت پاك‌دستان» است كه كشور را با تدبير و اقتدار اداره كنند، مشكل بيكاري، فساد و مواد مخدر را حل كنند. حضور هوشمندانه و موثري در روابط بين‌المللي داشته باشند و آزادي‌هاي مشروع را نيز تضمين كنند. هر دو جناح اكنون در قدرت هستند ولي نمي‌توانند كاري كنند لذا مدتي به استراحت بروند.
محسن رضايي در حالي خواستار تعطيلي فعاليت‌هاي سياستمداران اصلاح‌طلب و اصولگرا شده كه پس از انتخابات رياست‌جمهوري 88 بارها گفته بود كه «اگر اين جناح نيز به سرعت خود را نوسازي نكند از بين مي‌رود.»
رضايي البته پس از اين اظهار نظر دوباره با انتشار يادداشتي تند و تيز زنگ خطر را براي اصولگرايان به صدا درآورد و نوشت كه «جناح اصولگرايي در روزهاي آخر عمر خود قرار دارد. »رضايي البته از اين موضع‌گيري خود عقب‌نشيني نكرد و در يادداشتي با عنوان «فروپاشي جناح‌هاي سياسي ايران؛ به خود بياييم» كه در سايت شخصي خود منتشر كرد، فضاي سياسي موجود كشور و چگونگي فعاليت جناح‌هاي سياسي را مورد تحليل و ارزيابي قرار داده بود.
رضايي در اين يادداشت خواستار احياي روحانيت مبارز و روحانيون مبارز شد و نوشته بود: به نظر من لزوم احيا و بازسازي و اصلاح مجدد روحانيت مبارز و روحانيون مبارز از يك سو و زير چتر قرار دادن گروه‌ها و احزاب همسو با خود و كنترل انديشه‌هاي سياسي آنها كه با هر سليقه‌اي كه هستند از دايره اصولگرايي و اصلاح‌طلبي و قانون خارج نشوند و اگر خارج شدند آنها را طرد كنند، احساس مي‌شود. هرچند شاه‌بيت اين يادداشت دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام جايي بود كه او بدترين دوران جريان انقلابي را دوران احمدي‌نژاد اعلام كرد: «در سال‌هاي اخير ضعيف شدن مرزهاي انقلابي و جناحي باعث شد كه جريان انقلابي با جناح اصولگرا يكي فرض شود. بدترين دوران جريان انقلابي دوران آقاي احمدي‌نژاد بود كه بسياري آن را ظهور مجدد جريان انقلابي تلقي كردند، در حالي كه همه مشاهده كردند كه چنين مساله‌اي به وقوع نپيوست.»
رضايي البته در ارديبهشت ماه سال گذشته و در ديدار با جمعيت پيشرفت و عدالت ايران اسلامي- تشكل سياسي نزديك به محمدباقر قاليباف- حرف‌هايي زد كه كمي متفاوت‌تر بود. رضايي در اين ديدار گفت: «احزاب و جناح‌ها سرمايه ملي كشورند.»
او در ديدار با تشكل سياسي نزديك به شهردار تهران تاكيد كرد كه «فعاليت افراد در احزاب براي آمادگي براي به عهده گرفتن مسووليت‌هاي خطير كشور يك ضرورت است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون