• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3684 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر

زنجيره لغو سخنراني‌ها ادامه دارد

لغو سخنراني حق‌شناس و درخواست لغو سخنراني مطهري

گروه سياسي| ماجراي لغو سخنراني‌ها همچنان ادامه دارد و اين‌بار دامن دانشگاه و 16 آذر را گرفت. محمدجواد حق‌شناس، فعال سياسي اصلاح‌طلب و عضو حزب اعتماد ملي از لغو سخنراني‌اش در دانشگاه بوشهر خبر داد. اين در حالي است كه امام جمعه كرمان هم درخواست لغو سخنراني علي مطهري در دانشگاه علوم پزشكي اين شهر را كرده است و امام جمعه بجنورد و طبس هم لب به انتقاد از نايب‌رييس مجلس باز كرده است. به نظر مي‌رسد حواشي اتفاقات مشهد همچنان براي نايب‌رييس مجلس ادامه دارد، حواشي كه مطهري به يك به يك آنها پاسخ مي‌دهد و هيچ كدام را بي‌پاسخ نمي‌گذارد. فرزند شهيد مطهري در صفحه اينستاگرام خود اينگونه برخوردها را ناشي از عدم شناخت آرمان‌هاي انقلاب مي‌داند و خطاب به حجت‌الاسلام تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه مي‌نويسد: چرا چنين افرادي كه شناخت درستي از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و راه امام خميني و شهيد مطهري و مقام رهبري ندارند در منصب امامت جمعه برخي شهرها قرار مي‌گيرند و ايمان مردم خصوصا قشر فهيم و متفكر را دچار اختلال مي‌كنند؟ در ميان انتقادها اما حمايت‌هاي بهارستان از علي مطهري هم همچنان ادامه دارد. نماينده مردم سميرم درمجلس با اشاره به اينكه درحال حاضرتمامي سخنراني‌ها با مجوزهاي قانوني انجام مي‌شود، افزود: چرا بايد كاري را انجام داد كه يك نماينده مجلس درجايگاه نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي براي ايراد سخنراني در استان‌هاي مختلف كشور دچار مشكل شود و اين موضوع به هيچ عنوان قابل قبول نيست.
دعوت‌كنندگان از علي مطهري براي رضاي خدا اين كار را نكرده‌اند
به گزارش ايلنا، در روزهاي گذشته حجت‌الاسلام مهدي عرب‌پور (امام جمعه موقت كرمان) در واكنش به سفر قريب‌الوقوع مطهري به كرمان به خبرنگاران گفته است: نظر ما براين است كه ايشان عاقلانه و در اين شرايط خاص پس از حواشي مشهد براي حفظ وحدت بين مردم در سخنراني‌هاي از اين دست شركت نكنند، و كساني هم كه دعوت‌كننده ايشان بوده‌اند قطعا براي رضاي خدا اين كار را نكرده‌اند و به دنبال حاشيه‌سازي و جريان‌سازي‌هاي خاصي هستند كه بهتر است از اين امر منصرف شوند. وي گفت: چرا در بين اين همه سخنران مطرح در كشور، دانشگاه بايد از چهره‌اي دعوت كند كه روي يك‌سري مسائل كه حتي در شوراي امنيت ملي هم نسبت به خط قرمز بودن آنها توافق دارد، مانور بدهد؟  
نماينده سميرم: فضاي مناظرات و سخنراني‌ها دركشور بايد فراهم باشد
عضو هيات رييسه كميسيون شوراها و امور داخلي كشوربا تاكيد براينكه شوراي تامين استان مسوول برگزاري سخنراني مسوولان است، از درخواست امام جمعه كرمان مبني برلغو سخنراني مطهري دراين استان انتقاد كرد. اصغرسليمي در واكنش به اظهارات امام جمعه كرمان مبني بر لزوم لغو سخنراني «علي مطهري» نايب‌رييس مجلس در اين استان، گفت: بحث سخنراني‌ها و مناظره‌ها از همان ابتداي انقلاب توسط مسوولان نظام حل شده است، يعني درهمان ابتداي روزهاي پس از پيروزي انقلاب شهيد مطهري، شهيد بهشتي و شهيد مفتح در صدا و سيماي آن مقطع سخنراني و مناظره داشتند. به گزارش خانه‌ملت، نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه درحال حاضرتمامي سخنراني‌ها با مجوزهاي قانوني انجام مي‌شود، افزود: چرا بايد كاري را انجام داد كه يك نماينده مجلس در جايگاه نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي براي ايراد سخنراني در استان‌هاي مختلف كشور دچار مشكل شود و اين موضوع به هيچ عنوان قابل قبول نيست. وي با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي ايران با سخنراني هيچ مسوولي مشكلي ندارد، تصريح كرد: به طور قطع سخنراني‌ها داراي مجوز شوراي تامين استان و استانداري است و قانون مشخص كرده همه سخنراني‌ها بايد داراي مجوز وزارت كشور باشند، بنابراين در اينگونه موارد ديگر جاي بحثي باقي نمانده و مسوولان ديگر استان‌ها بايد از اظهارات بي‌دليل كه منجر به ايحاد مشكل در كشور مي‌شود، پرهيز كنند.
مطهري: با آزادي بيان معيشت مردم بهبود پيدا مي‌كند
در ميان اين اظهارات اما اين خود علي مطهري است كه با صريح‌ترين شكل ممكن حق مطلب را بيان مي‌كند. او به مساله آزادي بيان اشاره مي‌كند و مي‌نويسد: با آزادي بيان معيشت مردم هم بهبود پيدا مي‌كند چون مانع تخلفات مالي و اختلاس‌ها مي‌شود. به گزارش ايرنا، علي مطهري روز پنجشنبه در صفحه شخصي اينستاگرام خود در واكنش به سخنان امام جمعه موقت بجنورد و طبس نوشت: قابل توجه حجت‌الاسلام تقوي، امام جمعه بجنورد آقاي ابوالقاسم يعقوبي گفته است: «سروصدايي كه از لغو سخنراني يك نماينده مجلس در مشهد ايجاد شده و رسانه‌ها را به خود مشغول كرده است مردم را از اهداف اصلي دور مي‌كند. نبايد مردم را سرگرم مسائل حاشيه‌اي كنيم تا مسائل اصلي يادشان برود.» بعد هم گفته است مسائل اصلي، مسائل معيشتي است. مطهري در ادامه اين نوشتار آورده است: ظاهرا اين آقاي امام جمعه مساله آزادي بيان را از مسائل اصلي نمي‌داند و اين حاكي از بي‌اطلاعي او از قانون اساسي و نظرات امام خميني و شهيد مطهري است، در حالي كه هم‌ مسائل معيشتي مهم است و هم آزادي بيان، هركدام در جاي خود، و اتفاقا با آزادي بيان معيشت مردم هم بهبود پيدا مي‌كند چون مانع تخلفات مالي و اختلاس‌ها مي‌شود. امام جمعه موقت طبس، آقاي احمد مودب هم با تحريف سخن من درباره ممنوعيت كنسرت در مشهد، به عوام‌ فريبي و توهين و تهديد پرداخته است. وي در پايان نوشته: اين سوال از جناب‌ حجت‌الاسلام آقاي تقوي، رييس محترم شوراي سياستگذاري ائمه جمعه مطرح مي‌شود كه چرا چنين افرادي كه شناخت درستي از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و راه امام خميني و شهيد مطهري و مقام رهبري ندارند در منصب امامت جمعه برخي شهرها قرار مي‌گيرند و ايمان مردم خصوصا قشر فهيم و متفكر را دچار اختلال مي‌كنند؟ در حالي كه ما روحانيون عالم و حكيم و آشنا به مباني انقلاب اسلامي زياد داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون