• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3684 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر

روايت ديا ميرزا از علاقه‌اش به سينماي ايران و اشعار حافظ

اكران فيلم «سلام بمبئي» محصول مشترك ايران و هند به كارگرداني قربان محمدپور در حالي از روز پنجشنبه شروع شده كه انتظار مي‌رود اين فيلم با توجه به حضور محمدرضا گلزار و حضور بازيگران هندي از جمله ديا ميرزا يكي از شانس‌هاي گيشه در اكران سينماها بعد از ماه صفر باشد.
ديا ميرزا، بازيگر هندي اين فيلم در گفت‌وگويي كه به تازگي منتشر شده درباره حضورش در اين فيلم و همچنين علاقه‌اش به ايران و فيلم‌هاي كارگردانان ايراني از جمله عباس كيارستمي و مجيد مجيدي گفته است.
ديا ميرزا در اين گفت‌وگو كه خبرگزاري ايلنا آن را منتشر كرده درباره فيلم‌هاي ايراني و كارگرداني كه مي‌شناسد صحبت كرده و حس خود به اين فيلم‌ها را ناشي از آشنايي‌اي مي‌داند كه پيش از اين با ايران داشته است: «تنها فيلم‌هاي ايراني‌اي كه ديده بودم فيلم‌هاي مجيد مجيدي و عباس كيارستمي بود كه طبيعتا احترام خيلي خاصي براي فيلم‌هاي‌شان قايل هستم. يك حس انساني‌اي با اين فيلم‌ها برقرار مي‌كنم كه اين ارتباط فقط ناشي از اين فيلم‌ها نيست بلكه به خاطر اين واقعيت است كه پدر من در سال ۱۹۷۰ سفري از آلمان به هند داشت و در‌‌ همان زمان در كشور ايران، نمايشگاهي از آثار هنري خود برگزار كرد. من با داستان‌ها و اتفاقاتي كه پدرم از ايران تعريف مي‌كرد، با ايران آشنا شدم و يك احساس شخصي‌ خوب نسبت به اين كشور در من شكل گرفت.»
او همچنين درباره پروژه «سلام بمبئي» و همكاري‌اش با بازيگران ايراني اين‌طور توضيح مي‌دهد: «تمام افراد گروه خيلي محترم و حرفه‌اي بودند و من دوستاني براي مدت طولاني پيدا كردم.»
او با اشاره به علاقه‌اي كه براي همكاري با سينماي ايران دارد هم گفته است كه «دوست دارم دوباره با سينماي ايران همكاري كنم. محبتي كه از طرف مردم ايران حتي قبل از اكران فيلم به من رسيد، خيلي فوق‌العاده بود.»
او درباره همكاري‌اش با بازيگران ايراني در اين فيلم هم خاطره‌هايي دارد: «خاطره‌انگيز‌ترين روز براي من؛ روز پاياني فيلمبرداري بود. زماني كه تمام گروه از ايران و هند به يكديگر خيلي علاقه‌مند شده بودند و احساسي صميمي و قلبي ميان آنها به وجود آمده بود به گونه‌اي كه همه از پايان فيلمبرداري ناراحت بودند. وقتي همه گروه با هم جمع شدند تا عكس يادگاري بگيرند؛ اين لحظه برايم خيلي ارزشمند بود. آن را به خاطر مي‌سپارم. ما گروهي بوديم كه براي هم ارزش زيادي قايل بوديم و تجربه‌هاي‌مان را در اختيار هم گذاشتيم تا فيلم كامل شود.»
ديا ميرزا درباره شباهت‌هايش با شخصيت اصلي و نقشش‌ در اين فيلم گفته تنها نقطه مشتركي كه با شخصيت اين فيلم داشتم عشق و علاقه به شعرهاي حافظ بود.
ديا ميرزا كه در هند هنرپيشه مطرحي هم هست تا به حال در 40 فيلم حضور داشته و در فيلم‌هايي مثل «نمي‌توانم تو را فراموش كنم» با سلمان خان، «پارينيتا» با آميتا باچان، «باجگيري» با پريانكا چوپرا و اجي ديوگن «بهت نگفتم» با آيشواريا راي و آميتا باچان همبازي بوده است. او در مورد فعاليت‌هاي اجتماعي‌اش هم اين‌طور توضيح داده است: «من در مدرسه جي كريشنامورتي درس خواندم؛ جايي كه ما در آنجا فقط تعليم نمي‌بينيم بلكه ياد مي‌گيريم آزاده باشيم. بزرگ‌ترين تعليم من هم عشق به طبيعت بود كه حس بسيار قوي‌ نسبت به آن دارم. در دهه اخير فعاليت‌هاي زيادي هم در نقد و بررسي فيلم‌ها داشتم كه در كنار فيلمسازي و بازيگري آن را انجام مي‌دادم. جز آنكه به عنوان سفير حزب دولتي سواچ بارت ماموريت داشتم؛ سفير آسيايي ببر هم بودم و در اين فضا هم فعال بودم. من بنيانگذار مكتب حيات وحش و طبيعت در كشورم هستم و نماينده خيلي از افرادي كه عاشق طيبعت هستند. با بنيادهاي مختلفي هم در هند كار مي‌كنم مثل جنسيس و پتا؛ انجمن بيماران سرطاني و افرادي كه اندام‌هاي بدن‌شان را اهدا مي‌كنند. هدفم اين است كه از قدرت بازيگري‌ام براي رواج و تبليغ چنين كار‌هايي در هند و تمام دنيا استفاده كنم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون