• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3684 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ آذر

14 نفر در حوادث رانندگي آخر هفته جان‌شان را از دست دادند

تصادف اتوبوس دانش‌آموزان گيلاني با كاميون

آمار بالاي تصادف‌هاي جاده‌اي در دو روز آخر هفته گذشته و همزمان با تعطيلات گذشته باعث شد تا تعدادي از هموطنان‌مان در جاده‌ها جان خود را از دست بدهند و تعدادي هم مجروح شوند.
در حادثه‌اي كه ساعت 6:45 دقيقه صبح ديروز (جمعه) در ورودي شهر همدان اتفاق افتاد 30 دانش‌آموز گيلاني در اتوبوس راهيان نور مجروح شدند. رييس پليس راه استان همدان درباره اين حادثه گفت: كاميوني كه در حال تردد در جاده ملاير‌– همدان بود در ورودي شهر همدان دچار حادثه شد و به دنبال آن اتوبوس دختران راهيان نور هم با آن برخورد كرد و 30 نفر از سرنشينان دختر دچار مصدوميت شدند. سرهنگ عزيزي علت اين حادثه را اختلاف سطح جاده به علت قير زدگي (ايجاد دست‌انداز) عنوان كرد كه باعث شد راننده كاميون در كنترل وسيله نقليه‌اش دچار مشكل شود. دو سرنشين كاميون نيز در اين حادثه مجروح شدند. او حادثه را اين طور تشريح كرد: « راننده اتوبوس حامل دانش‌آموزان گيلاني كه از خوزستان به سمت گيلان در حال تردد بود با ديدن صحنه واژگوني كاميون تصادفي بلافاصله ترمز كرد اما به علت لغزنده بودن سطح جاده اتوبوس واژگون شد. 20 سرنشين اتوبوس راهيان نور به صورت سرپايي مداوا شدند و 10 تن از آنها نيز تحت نظر پزشك قرار گرفتند. » رييس پليس راه استان همدان افزود: « استاندارد نبودن شيب عرضي جاده منجر به جمع شدن آب وسط جاده و لغزندگي سطح معبر شده بود. رانندگان بايد هنگام جمع شدن آب در وسط جاده و لغزنده بودن سطح معبر سرعت خود را تا 30 كيلومتر در ساعت كاهش دهند در حالي كه سرعت اين اتوبوس 70 كيلومتر در ساعت بوده است. با توجه به اختلاف سطح جاده ناشي از قير زدگي و نامناسب بودن شيب عرضي جاده، شهرداري همدان در بروز هر دو سانحه واژگوني، 50 درصد مقصر شناخته شد و رانندگان نيز 50 درصد در بروز اين سوانح سهم داشتند. »
6 كشته در تصادف زنجيره اي
همچنين در تصادف زنجيره‌اي كه صبح جمعه در آزادراه كرج – قزوين اتفاق افتاد 6 نفر كشته شدند. رييس پليس‌راه استان البرز درباره اين حادثه به مهر گفت: « چرخش كاميون و قرار گرفتن آن در مسير خودروي سواري پرايد باعث برخورد پرايد با اتوبوس شد. » سرهنگ اكبري دليل اين حادثه را تركيبي از دو خطا اعلام كرد و افزود: « تغيير مسير كاميون به دليل تخطي از سرعت مجاز و عدم توجه به جلو از سوي راننده اتوبوس باعث اين اتفاق بود. او گفت در اين تصادف تقصير به‌صورت مشترك با راننده كاميون و اتوبوس بوده است.»
در حادثه ديگري كه پنجشنبه شب در محور سلفچگان به ساوه اتفاق افتاد يك تريلي با وانت برخورد كرد و 2 نفر جان خود را از دست دادند. به گزارش ايرنا، معاون مركز فوريت‌هاي پزشكي استان قم درباره اين حادثه گفته: « عوامل اورژانس 115 قم در همان دقايق اوليه حادثه (پنجشنبه شب) در محل حادثه حاضر شدند اما به دليل شدت برخورد، راننده و سرنشين وانت در دم فوت كردند. مهدي فراهاني افزود: « همزمان با اين تصادف در محور قديم قم به كاشان هم بر اثر تصادف دو خودرو پاترول و پرايد، پنج نفر مصدوم شدند. » همچنين در تصادف 2 خودروي سواري در محور كناس شهرستان اقليد و گردنه امامزاده اسماعيل (ع) در استان فارس كه شامگاه پنجشنبه اتفاق افتاد هفت نفر كشته و سه نفر مجروح شدند. مدير مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان فارس در گفت‌وگو با مهر گفت: « اين تصادف ميان دو خودروي ال نود و پژو405 بوده و علت حادثه نيز تجاوز به چپ پژو ٤٠٥ بوده است. »
علاوه بر اينها در شامگاه پنجشنبه دو نفر بر اثر سقوط از ارتفاع در مسير منوجان به بندرعباس هم جان باختند. آنها قصد داشتند با خودروي خود به صورت غيرمجاز از طريق كوه ايست بازرسي را دور بزنند. فرمانده انتظامي شهرستان منوجان درباره اين حادثه گفت: « اين دو نفر به علت سقوط از كوه جان باختند. يك نفر از اين جانباختگان تبعه غيرمجاز بوده و ديگري هنوز شناسايي نشده است.» او كوهستاني بودن منطقه و تاريكي شب را علت سقوط اين افراد دانست و افزود: « مسير ايستگاه بازرسي شهيد شعباني تا كوه‌هاي معدن فارياب منوجان مسيري براي تردد افاغنه غيرمجاز است كه پليس با هماهنگي دستگاه قضايي حساسيت ويژه‌اي براي بازرسي و گشت‌هاي مداوم در اين مسير دارد. »
در تصادف ديگري كه در محور فسا به داراب فارس اتفاق افتاد چهار نفر از سرنشينان يك خودروي پرايد در آتش سوختند. فرمانده پليس راه فسا درباره اين حادثه گفت: «اين تصادف ساعت 14 روز پنجشنبه در حد فاصل شهر نوبندگان فسا به وقوع پيوست. متاسفانه به دليل شدت حادثه هويت هيچ كدام از جانباختگان تا اين لحظه مشخص نيست. قرار است پليس راهور فسا با استعلام خودروي مربوطه هويت مالك را مشخص كند. » سرهنگ سهراب صادقي افزود: « سه نفر در اين تصادف مصدوم شدند كه به بيمارستان فوق تخصصي ولي عصر فسا اعزام شدند و اجساد چهار متوفي ديگر براي پيگيري‌هاي بعدي تا حصول نتيجه و احراز هويت به پزشكي قانوني تحويل مي‌شود. همچنين علت حادثه در دست بررسي است.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون