• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3696 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

حقوق شهروندي اصلي‌ترين مطالبه جوانان بعد از اقتصاد

ايسنا | معاون ساماندهي امور جوانان با اشاره به برگزاري سومين نشست صميمي دولتمردان و جوانان گفت: خوشحاليم كه بعد از استمرار در برگزاري نشست‌هاي رو در رو و مستقيم جوانان با دولتمردان، امروز به محفلي بسيار بزرگ‌تر رسيديم. اين محفل از ابتدا با يك كاركرد و راهبرد مشخص تعريف و اجرا شد و خوشبختانه حتي بيشتر از انتظار ما مورد استقبال قرار گرفت، هم از طرف جوانان و هم دولت.
محمد رضا رستمي گفت: جوانان در همايش قانون اساسي و حقوق ملت و رونمايي از منشور حقوق شهروندي شركت مي‌كنند و پس از آن در گردهمايي هم انديشي جوانان با دولتمردان حاضر مي‌شوند.
معاون ساماندهي امور جوانان درباره فراخوان سوال از وزراي دولت گفت: تنها چند روز بعد از اعلام ايميل و يك راه ارتباط تلگرامي، بسيار غافلگير شديم. زيرا حجم سوالات و ايميل‌هايي كه براي پرسش از دولتمردان به دست ما مي‌رسد چنان بالا و متنوع است كه مجبور شديم نيروهاي بيشتري را براي پالايش همين سوالات مامور كنيم. بديهي است همه مي‌دانيم مشكل فراوان است و دغدغه بسيار، اما اين مطالبه‌گري‌ها يعني وجود اميد. وقتي جواني كه خود را اسير مشكلات عديده‌اي مي‌داند ولي باز هم براي طرح دغدغه خود هر طور شده صدايش را مي‌رساند، يعني اميد به تغيير دارد. ما چون در معاونت ساماندهي امور جوانان از نزديك با مشكلات جوانان رو‌به‌رو هستيم، مي‌دانيم كه جوانان سال‌هاي سختي را پشت سر گذاشته‌اند.
معاون ساماندهي امور جوانان در اين باره كه درصد سوالات مطرح شده از طرف جوانان چگونه بوده، گفت: در حال حاضر نمي‌توان درصد‌بندي كرد اما طبق انتظار دغدغه شغل بيشترين مطالبه جوانان است. اما جالب اينكه در سطح دوم دغدغه‌هاي اجتماعي مطرح شده، از برخورد در اجتماع گرفته تا فيلترينگ و نيز اوقات فراغت. چندين سوال مشابه طرح شده بود چرا عده‌اي فقط به دنبال بستن راه براي ما هستند؟ در يك كلام همان اصطلاح «جوان‌هراسي» كه رييس‌جمهور چندي پيش به كار برد. چيزي كه بايد از بين برود زيرا جوان سرمايه كشور است، كسي از داشتن سرمايه نبايد هراس داشته باشد. همچنين سوال بسياري از جوانان فعال در استارت آپ‌ها به دست ما رسيد كه همگي نياز به حمايت دارند.
رستمي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در تشريح برنامه‌هاي روز همايش نيز گفت: جوانان در همايش قانون اساسي و حقوق ملت و رونمايي از منشور حقوق شهروندي كه صبح برگزار مي‌شود، شركت مي‌كنند و پس از آن در گردهمايي هم‌انديشي جوانان با دولتمردان حاضر مي‌شوند. منشور حقوق شهروندي رونمايي از دستاورد بزرگ دولت است؛ كه همان‌طور كه گفته شد، براي جوانان بعد از دغدغه‌هاي اقتصادي، مهم‌ترين دغدغه است. بعد از اتمام رونمايي، نشست‌هاي رو در رو آغاز مي‌شود كه جوانان سوالات خود را از وزرا طرح مي‌كنند و پاسخ مي‌شنوند كه اين برنامه تا عصر ادامه خواهد داشت. معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پايان گفت: اين سومين نشست رو در رويي است كه در معاونت ساماندهي امور جوانان برگزار و هماهنگ مي‌شود اما بزرگ‌ترين نشست در اين سري نشست‌هاست كه اميد داريم حتي در ادامه بزرگ‌تر و پربارتر شود و از همه مهم‌تر آغازگر اتفاقاتي خوب براي جوانان كشور ما باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون