• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3701 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۴ دي

ادامه شگفتي‌سازي پيكان و ناكامي صباي قم

پرسپوليس، قهرمان نيم‌فصل شد

پرسپوليس، سياه‌جامگان مشهد را در ورزشگاه آزادي تهران با حضور حدود 60 هزار تماشاگر با ارايه يك بازي برتر و سه گل شكست داد تا قهرمان نيم‌فصل اول مسابقات ليگ برتر باشد. دربازي ديروز البته همه‌چيز تحت تاثير بازي خداحافظي احمد نوراللهي قرار داشت. اين بازيكن به خاطر خدمت سربازي ناچار است پرسپوليس را ترك كند و بر اساس توافقات صورت گرفته از ابتداي نيم‌فصل دوم به بعد، فوتبال خود را در تراكتورسازي تبريز، اصلي‌ترين رقيب پرسپوليس در كسب عنوان قهرماني دنبال خواهد كرد. بازيكنان و طرفداران پرسپوليس، حسابي براي آخرين بازي نوراللهي در تركيب اين تيم سنگ‌تمام گذاشتند. برانكو بعد از مدت‌ها او را در تركيب ثابت پرسپوليس قرار داد. تماشاگران قبل از شروع مسابقه شديدا تشويقش كردند و جلال حسيني، كاپيتان تيم بازوبند را به او داد تا آخرين حضور نورالهي در پرسپوليس براي او يك روز فراموش نشدني باشد. به ويژه كه سرمربي سرخپوشان در ابتداي بازي كه به اودسته گلي هديه كرد به خاطر جدايي نوراللهي از تيم و فضاي به وجود آمده در ورزشگاه اشك ريخت و زماني كه او را در دقيقه 83 تشويق كرد هم اين اشك ريختن دوباره تكرار شد. نكته قابل توجه در زمان تعويض نوراللهي اين بود كه تمام بازيكنان پرسپوليس به سمت او رفتند و در آغوشش گرفتند. تماشاگران هم تا پايان بازي او را تشويق كردند. در جريان مسابقه اما پرسپوليس در نيمه اول نخستين گل خود را توسط كمال كاميابي‌نيا روي پاس گل احمد نوراللهي در دقيقه هشت به ثمر رساند. رامين رضاييان در دقيقه 12 دومين گل اين تيم را به ارمغان آورد. هرچند سرخپوشان در نيمه اول موقعيت‌هاي ديگري براي گلزني داشتند، ‌اما تلاش آنها به نتيجه نرسيد تا بازي با همين دو گل در نيمه اول به پايان برسد. در نيمه دوم هم شاگردان برانكو مديريت بازي را بر عهده داشتند و حملات زيادي روي دروازه سياه جامگان داشتند كه سومين گل آنها توسط مهدي طارمي در دقيقه 52 به ثمر رسيد. بعد از اين گل البته عطش پرسپوليسي‌ها براي زدن گل‌هاي بيشتر فروكش كرد و به جز گلي كه مهدي طارمي به ثمر رساند و آفسايد اعلام شد، ديگر موقعيت خطرناكي روي دروازه ايجاد نكردند. پرسپوليس برانكو در 15 بازي با 9 برد و 5 مساوي و يك شكست با 32 امتياز با شايستگي تمام به عنوان تشريفاتي قهرماني نيم فصل رسيد. در اين 15 بازي آنها 18 گل به ثمر رساندند و تنها 5 گل دريافت كردند. حالا با شروع تعطيلات نيم‌فصل با توجه به جدايي عاليشاه و نوراللهي و ضعف تيم در پست دفاع چپ و خط حمله، ‌همه منتظر هستند تا ببينند چه بازيكناني جذب باشگاه خواهند شد. چرا كه پرسپوليس با توجه به اينكه در ليگ قهرمانان آسيا هم شركت خواهد كرد، به‌شدت به تقويت تيم خود احتياج دارد. چرا كه اختلاف با تيم‌هاي تعقيب‌كننده در ليگ برتر هم بسيار پايين است و يك غفلت مي‌تواند تبعات سنگيني براي‌شان به همراه بياورد. تبعاتي چون از دست دادن قهرماني ليگ برتر در فصلي كه تا پايان نيم‌فصل آنها شايسته‌ترين تيم قهرمان شدن در آن بوده‌اند. به نظر مي‌رسد برانكو هم در هفته‌هاي اخير سعي كرد تا با مديريت ضمن كسب نتايج خوب بازي‌ها را به پايان برساند تا ضعف‌هاي فني و تاكتيكي تيمش را با جذب بازيكن جديد در نقل و انتقالات تابستاني برطرف كند و با قدرت بيشتري مسابقات ليگ در نيم‌فصل دوم و ليگ قهرمانان آسيا را شروع كند.
      
روز گذشته در ورزشگاه شهداي شهر قدس، ‌تيم‌هاي شگفتي‌ساز ليگ برتر مقابل هم صف‌آرايي كردند و در پايان، اين پيكان بود كه توانست با پيروزي دو بر يك فولاد خوزستان را شكست بدهد. فولادي كه با درخشش ساسان انصاري از انتهاي جدول خودش را به جمع تيم‌هاي بالاي جدول رسانده بود. در بازي روز گذشته پيكان مجيد جلالي با اينكه با گل به خودي ماهان فولاد عقب افتاد، ‌اما در ادامه توانست به بازي برگردد و با گل‌هاي مرتضي‌آقاخان و علي حمودي در دقايق 39 و 43 نتيجه بازي را برگرداند و به يك سه امتياز بسيار حساس رسيد. نكته جالب توجه درباره اين ديدار اين بود كه روند گلزني ساسان انصاري آقاي گل ليگ برتر قطع شد و او نتوانست باز هم گلزني كند. پيكان با اين پيروزي 25 امتيازي شد و موقتا به رده سوم جدول رده‌بندي رسيد. فولاد هم در رتبه ششم جدول با 22 امتياز باقي‌ماند و هر كدام از تيم‌هاي استقلال و سپاهان در بازي‌اي كه با هم دارند به برتري برسند جاگزين فولاد در مكان ششم جدول خواهند شد.
      
استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته ليگ برتر كه امسال قدرت فصل گذشته‌اش را ندارد، ديروز مقابل صباي قم تيم پانزدهم جدول رده‌بندي قرار گرفت. همه انتظار داشتند تا شاگردان پورموسوي بتوانند در اين بازي قدرت خود را به حريف ديكته كرده و سه امتياز خانگي را به دست بياورند. درست است كه استقلال خوزستان در نهايت توانست با تك گل حسن بيت‌سعيد حريف خود را شكست دهد اما صبا در خانه حريف 89 دقيقه براي نباختن مقاومت كرد و گل برتري مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر در دقيقه پاياني بازي به ثمر رسيد. آبي‌پوشان خوزستان 18 امتيازي شدند و موقتا به رده نهم جدول صعود كردند. صباي قم با مرفاوي هم هشتمين باخت فصل خود را تجربه كرد و با 9 امتياز در همان رتبه 15 جدول باقي ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون