• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3703 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

رييس‌جمهور منتخب امريكا فرمان تازه‌اي صادر كرد

تعطيلي بنياد دردسر ساز ترامپ

دونالد ترامپ، رييس‌جمهور منتخب امريكا تصميم گرفت تا بنياد خيريه خود كه اختلاف‌هاي فراواني در نوع جمع‌آوري وجوه آن وجود داشت را تعطيل كند. در بيانيه تيم انتقالي ترامپ آمده است كه بناست يك جدول زمان‌بندي براي تعطيلي بنياد خيريه ترامپ توسط وكيل او تنظيم شود تا گام‌هاي لازم در راستاي بسته شدن خيريه برداشته شود. همچنين پس از اين اتفاق نتيجه تحقيقاتي كه در نيويورك در راستاي اين خيريه آغاز شده نيز روشن خواهد شد.
در بيانيه ترامپ آمده است: بنياد خيريه آثار عظيم و بسيار خوبي داشته كه در طول ساليان گذشته ميليون‌ها دلار كمك‌هاي ارزشمند به كودكان و جانبازان اعطا كرده است. با اين حال براي جلوگيري از هرگونه درگيري و نقش من به عنوان رييس‌جمهور، تصميم گرفته شده به دنبال ايجاد منافع قوي‌تر در راستاي انسان دوستي در راه‌هاي ديگر باشد. واشنگتن پست از حدود يك سال پيش مجموعه گزارش‌هايي منتشر كرد كه در آنها ادعا شده بود دونالد ترامپ از خيريه در راستاي حل و فصل دعاوي مربوط به سود كسب و كار خود استفاده مي‌كند.
سخنگوي دادستان كل نيويورك كه مامور بررسي پرونده موسسه خيريه ترامپ است اعلام كرده كه اين خيريه تا زماني كه تحقيقات و بررسي‌ها كامل نشود، نمي‌تواند تعطيل شود. وي افزود بنياد ترامپ همچنان تحت بررسي است و از نظر قانوني نمي‌تواند تا زمان تحقيقات كامل كاري در راستاي تعطيلي انجام دهد. طبق گزارش واشنگتن پست اين بنياد تا حد زيادي در جمع‌آوري پول از افراد ديگر به صورت غير معمول عمل مي‌كند. در واقع از سال 2009تا2014 دونالد ترامپ بخش زيادي از درآمدهاي خود را به حساب اين خيريه واريز كرده است. بزرگ‌ترين اهدا‌كنندگان در سال‌هاي اخير وينس و ليندا مك ماهون بوده‌اند كه بين سال‌هاي 2007تا 2009، 5 ميليون دلار به اين بنياد اهدا كرده‌اند. ترامپ، ليندا مك ماهون را اكنون نامزد اداره كسب و كار كوچك امريكا در دولت خود كرده است.
ترامپ در بيانيه خود عنوان كرد كه باعث افتخار من است كه بنياد بدون هيچ هزينه‌اي ده‌ها عمل خير انجام داده و صد درصد پول آنها صرف خيريه شده است. گفتني است بنياد ترامپ هيچ كارمند و هيات‌مديره‌اي ندارد كه به آن حقوق پرداخت شود و هيات‌مديره آن متشكل از ترامپ و سه تن از فرزندان و كارمندان قديمي سازمان ترامپ هستند. آنها با توجه به پرونده‌اي كه به ثبت رساندند، در هفته نيم ساعت مشغول به كار بودند.
ترامپ اضافه كرده است كه زمان و انرژي زيادي از من صرف رياست‌جمهوري و حل بسياري از مشكلات كشور و جهان خواهد شد و من نمي‌خواهم تضادي بين منافع احتمالي ايجاد شود.
طبق گزارش‌ها دارايي بنياد ترامپ در سال 2015در زمان تشكيل پرونده مالياتي حدود 16/1 ميليون دلار عنوان شده است. سخنگوي دونالد ترامپ روز شنبه عنوان كرده بود كه هيچ اطلاعي در دست ندارد كه پولي در صندوق اين موسسه خيريه باقي مانده است يا خير.
گفتني است بنياد ترامپ در اظهارنامه مالياتي سال 2015 خود قانون ممنوعيت خريد و فروش از اموال اين بنياد را زير پاگذاشته و اعتراف كرده كه به برخي از بستگان براي كسب و كار آنها كمك كرده است.
گفتني است در اظهار نامه مالياتي يك سوال وجود دارد مبني بر اينكه آيا در آمد خيريه به يك فرد رد صلاحيت شده براي انتقال پول انجام شده است كه منظور آن اعطاي كمك به بستگان يا كسب و كار آنها به حساب مي‌آيد كه روبه‌روي آن تيك بله خورده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون