• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3703 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

تكذيب فشار شهرداري براي تغيير رييس راهور تهران

برخورد با 300 كانال تلگرامي و صفحه اينستاگرامي

رييس پليس راهور ناجا از اجراي طرح جديد برخورد با دور دور خبر داد

اظهارنظرهاي جنجالي برخي اعضاي شوراي شهر در مورد دلايل بروز ترافيك عصرگاهي اين روزهاي پايتخت و مصنوعي خواندن آن باعث شد تا ديروز سخنگوي ناجا نيز نسبت به اين اظهارات واكنش نشان دهد. سردار سعيد منتظرالمهدي با تكذيب اظهارات رحمت‌الله حافظي، عضو شوراي شهر كه در تويیتر خود مدعي بود فشار محمدباقر قاليباف، شهردار تهران به پليس براي تغيير رييس پليس راهور تهران باعث بركناري سردار حسيني شده است؛ گفت: درخواست ما اين است كه افراد از اعلام اخبار غيرمرتبط در حوزه دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي خودداري كرده و پليس را كه كارهاي مهم‌تري دارد وارد بازي‌هاي خود نكنند.
سخنگوي ناجا با بيان اينكه ترافيك شامل مولفه‌هاي مختلفي است، درباره ترافيك‌هاي اين روزهاي پايتخت گفت: طراحي شهري تهران، شكل خيابان‌ها، اقليم و... در ترافيك موثر است و 45 هزار نيروي پليس راهور پايتخت در اين حوزه فعاليت مي‌كنند.
او در ادامه و در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود و باتوجه به نزديك شدن به زمان انتخابات رياست‌جمهوري از برنامه‌هاي ويژه پليس در اين باره خبر داد و گفت: «براي افزايش مشاركت و تامين امنيت انتخابات «قرارگاه انتخاباتي» ناجا آغاز به كار كرده، سعي كرده‌ايم كه در پاسخ به استعلامات در كنار ديگر مراجع همچون سازمان ثبت، وزارت اطلاعات و قوه قضاييه در كوتاه‌ترين زمان ممكن اقدام كنيم.»

برخورد با 300 كانال
منتظرالمهدي همچنين از شناسايي و برخورد با 300 كانال اينستاگرامي و تلگرامي كه در حوزه‌هاي مدلينگ، همسريابي، دوست‌يابي، صيغه و... خبر داد و گفت: 24 درصد از جرايم‌ كشور مربوط به اين حوزه است كه بالاي 90 درصد آنها كشف مي‌شود. وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره سرانجام تعيين تكليف كانال‌هاي تلگرامي بالاي5 هزار عضو، گفت: طبق هماهنگي‌هاي انجام‌شده وزارت ارشاد بايد دستورالعمل اين مساله را تاييد كند و در حال حاضر پليس وظيفه‌اي ندارد.
وي در ادامه با اشاره به ثبت نام 160 هزار و 639 نفر در طرح جريمه ريالي سربازي در 9 ماهه امسال گفت: تا زمان مهيا است متقاضيان كه حدود يك ميليون نفر هستند، مي‌توانند به دفاتر پليس+10 مراجعه كرده درخواست خود را ثبت كنند. در حال حاضر براي 120 هزار نفر پرونده تشكيل شده و 45 هزار نفر كارت معافيت دريافت كرده‌اند. متقاضيان مي‌توانند به دو شكل نقدي و قسطي جريمه خود را پرداخت كنند و اگر نيمي از اقساط را پرداخت كنند مي‌توانند نامه‌اي براي اشتغال و دريافت گذرنامه دريافت كنند.
منتظرالمهدي در پاسخ به سوال ديگري درباره اينكه آيا طرح جريمه سربازي ريالي كه در بودجه 96 نيز پيش‌بيني شده در سال آينده اجرايي مي‌شود يا خير؟ گفت: اجراي اين طرح منوط به تصويب مجلس و تاييد ستاد كل نيروهاي مسلح است و تاكنون هيچ تضميني براي اجرا شدن آن در سال 96 وجود ندارد. از اين رو از متقاضيان و واجدان شرايط مي‌خواهيم كه امسال كه فرصت كافي را در اختيار دارند نسبت به ثبت نام اين طرح اقدام كنند.
او همچنين درباره رونمايي از منشور حقوق شهروندي كه هفته گذشته توسط رييس‌جمهور رونمايي شد، گفت: حقوق شهروندي در ازاي تكاليف شهروندي ميسر مي‌شود.

واكنش پليس به انتشار نسخه قاچاق فيلم‌هاي «فروشنده»
و «ابد و يك روز»
نسخه قاچاق فيلم‌هاي پرفروش سينما همچون «فروشنده» و «ابد و يك روز» سوال بعدي خبرنگاران از سردار منتظرالمهدي بود. او در پاسخ به اين سوال كه آيا پليس برنامه‌اي براي جلوگيري از آغاز موج دوباره فيلم‌هاي پرفروش دارد يا خير، گفت: پليس امنيت نيروي انتظامي از سال‌ها قبل در همكاري با سازمان سينمايي در اين حوزه فعاليت كرده و با همكاري اين سازمان و همچنين اخذ مجوزهاي لازم با متخلفان و قاچاقچيان برخورد كرده است و هرجا كه نياز به حضور پليس براي تامين امنيت در حوزه فرهنگ وجود داشته باشد، پليس در كنار هنرمندان و سينماگران خواهد بود.
سخنگوي ناجا همچنين از افزايش 42 درصدي ارزش ريالي اقلام قاچاق در 8 ماهه امسال خبر داد و گفت: طي اين مدت 17 تريليون و 144 ميليارد و 627 ميليون و 901 هزار و 984 ريال اجناس اقلام قاچاق مكشوفه كشف و ضبط شده است.
او درباره شماره‌گذاري موتوسيكلت‌هاي كاربراتوري كه اين روزها به مناقشه‌اي بين شهرداري و دولت تبديل شده است، نيز گفت: شماره‌گذاري اين موتوسيكلت‌ها همچنان ممنوع بوده است. طبق آمار در كشور 11 ميليون موتوسيكلت تردد مي‌كنند كه 3 ميليون دستگاه آن در تهران است و روزانه 5/1 ميليون در تهران تردد مي‌كنند. هر موتوسيكلت به ازاي هر يك كيلومتر پيمايش 15 گرم آلايندگي توليد مي‌كند و اين آمار با احتساب تعداد موتوسيكلت‌ها به روزانه توليد حدود 80 تن مواد آلاينده منجر مي‌شود. علاوه بر اين‌ سخنگوي ناجا از كاهش 6/2 درصدي جانباختگان حوادث رانندگي خبر داد و افزود: البته حتي يك جانباخته در تصادفات رانندگي از نظر پليس زياد است.

آغاز دور جديد طرح شبانه برخورد با دور دور
در كنار سخنان سخنگوي ناجا، ديروز رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز خبر از تشديد برخورد با تخلفات رانندگي شبانه و دوردور را تشريح كرد. سردار محمدرضا مهماندار در حاشيه اجراي اين طرح كه بامداد شنبه در نقاط مختلف تهران اجرا شد با بيان اينكه رانندگي با حركات مخاطره‌آميز، رانندگي در حالت مستي، دوردور كردن، آلودگي صوتي، سرعت غيرمجاز و... جزو مواردي است كه پليس با آن برخورد مي‌كند، گفت: اجراي اين طرح با حضور گشت‌هاي محسوس و نامحسوس پليس در تمام ايام سال و به ويژه در شب‌هايي كه تخلفات اينچنيني فراواني دارد، ادامه خواهد داشت. رييس پليس راهنمايي و رانندگي پايتخت با تاكيد بر اينكه مصرف مشروبات الكلي هنگام رانندگي علاوه بر اعمال قانون ۴۰۰ هزار توماني و توقيف خودرو معرفي راننده به مراجع قضايي را هم به دنبال خواهد داشت، افزود: بيش از 400 نفر از كاركنان فرماندهي انتظامي تهران‌ بزرگ در قالب ۱۰۰ تيم در اجراي اين طرح فعاليت مي‌كنند.
مهماندار با بيان اينكه اين طرح در روز نخست در پنج نقطه از تهران شامل بزرگراه نيايش، خيابان اندرزگو، بلوار اصلي سعادت‌آباد، بزرگراه همت غرب و اتوبان بابايي اجرا مي‌شود، گفت: بعضا شاهد اين هستيم كه ترافيك شبانه به دليل برخي تخلفات شبانه رخ مي‌دهد و به طور قطع اين طرح در كاهش آلودگي هوا و همچنين ترافيك شبانه موثر خواهد بود؛ چرا كه برخورد با خودروهاي دودزا نيز در اولويت قرار دارد.
همچنين سرهنگ شريفي، مسوول اطلاع‌رساني پليس راهور تهران بزرگ نيز با ارايه آماري در خصوص اجراي طرح برخورد با رانندگان متخلف كه از شنبه شب آغاز شده است، گفت: در نخستين شب اجراي اين طرح در مجموع در محدوده اجراي اين طرح ضربتي، ۱۶۵ خودرو سواري متخلف كه ايجاد مزاحمت مي‌كردند اعمال قانون (جريمه) شدند كه از اين ميان پنج مورد از اين خودروها توقيف و به پاركينگ منتقل شدند.
شريفي گفت: همچنين ۴۲ مورد از اين كاميون‌ها به دليل داشتن آلايندگي غيرمجاز و ۱۲مورد به دليل سرعت غيرمجاز اعمال قانون شدند كه مجموعا پنج دستگاه كاميون نيز توقيف و به پاركينگ تحويل داده شدند. ديشب ۱۰۵ خودروي سبك نيز به دليل داشتن سرعت غيرمجاز جريمه شدند كه در اين ميان هشت مورد از اين خودروها توقيف و به پاركينگ فرستاده شدند.
به گفته وي، در مجموع با ۱۱۰۵ مورد نيز در رابطه با ساير تخلفات برخورد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون