• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3703 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

تخريب برجاميان، جفا به مردم

محمد كاظمي نماينده مجلس

زمانه بدي است. گاهي سياست‌مان عين ديانت‌مان نيست و گاهي اگر ديانت‌مان مثل سياست‌ورزي‌مان باشد بايد سر در گريبان برد و گريست. ما مي‌خواستيم با انقلاب اخلاق را وارد سياست كنيم و با ديگر سياستمداران دنيا متفاوت باشيم. گويا نيل به مقاصد مطلوب با هر وسيله ممكن براي برخي امري مباح بلكه مستحسن شده است. توسل به دروغ و تكيه بر خبر كذب با پس و پيش كردن چند جمله يا تقطيع و وصل كردن چند پاراگراف چنانكه مفهومي به ضد خود مبدل شود و اراده گوينده را عكس كند زرنگي سياسي نام گرفته است و گاهي عاملان به اين شعبده خود افتخار هم مي‌كنند!
اخيرا به وزير محترم امور خارجه سخناني نسبت داده شده در حالي كه نسبت‌دهنده در جلسه كميسيون امنيت ملي حضور نداشته و به قول خودش نوار مذاكرات را گوش داده است. يك عضو كميسيون سخنان مزبور را نادرست خوانده است و سخنگوي وزارت خارجه هم آن را كذب محض دانسته است ولي اين همه براي مخالفان برجام و مهاجمان به آقاي ظريف كفايت نمي‌كند چنانچه غوغا مي‌كنند و تو گويي برگ برنده بي‌همتايي به دست آورده‌اند!  اگرچه چنين رفتاري تازگي ندارد و در سطوح مختلف بر صغير و كبير روا داشته شده است، اگرچه تكذيب‌ها حتي اگر توسط راستگوترين افراد اعلام شده باشد كارگر نمي‌افتد كما اينكه ملاقاتي به آن سيد بزرگوار نسبت داده شد و او صريحا تكذيب كرد ولي همچنان آن دروغ بزرگ را تكرار مي‌كنند و لابد از عقاب خداوند نمي‌ترسند ولي در اين ماجرا مساله چيز ديگريست. رفتار كنوني خصوصا پيرامون برجام جلوي چشم دشمنان صورت مي‌گيرد و روشن است كه آنان بيكار نمي‌نشينند و حداكثر استفاده را مي‌برند. واضح است كه دستاورد‌هاي برجام اسراييل و آل سعود را عصباني كرده است، پيداست كه اگر برجام نبود در حال حاضر ما چيزي به‌نام صادرات نفت نداشتيم و با بدهي‌هاي عظيمي كه از دولت گذشته به ارث رسيده است معلوم نبود اوضاع كشور به كجا رسيده بود؟ پس تهاجم بي‌وقفه به برجام و مذاكره‌كنندگان ايراني با چه هدفي صورت مي‌گيرد و چه چيزي را به چه قيمتي دنبال مي‌كند؟
برجامي كه تحريم‌هاي هسته‌اي عليه ايران را لغو كرد، برجامي كه بسياري از خطرات را از كشور دور ساخت و مهم‌تر از همه برجامي كه از طريق انتخابات سال 92 توسط مردم كليد زده شد بايد مخدوش و بي‌ثمر نشان داده شود تا عملكرد دولت پيشين آنچنان كه بود عريان نشود و خدمت بزرگ دولت كنوني كم اهميت جلوه كند! مردم ما در پي تنش‌زدايي با جهانند و نه در حال حاضر كه در طول تاريخ هيچگاه طالب جنگ و منازعه نبوده‌اند. مردم ما به خوبي و سختي طعم ماجرا‌جويي‌هاي هزينه ساز و تنش‌زايي‌هاي غير ضرور را چشيده‌اند واگر ظلم و تجاوزي به حقوق‌شان صورت نگيرد آغازگر هيچ جدال و جنگي نيستند و برجام اين پيام عميق و تاريخي را به جهان مخابره كرد. عده‌اي با اين پيام مخالفند و زندگي سياسي خود را در تكرار و استمرار بحران‌ها مي‌دانند. مردم به‌خوبي دريافته‌اند كه از طريق صلح و ثبات و تعادل و گفت‌وگو به آرمان‌هاي خود نزديك‌تر مي‌شوند.

تيغ منازعه و جنگ را كسي بر مي‌كشد كه از منطق انساني خالي است. ملتي با ارزش‌هاي بزرگ و آرمان‌هاي اخلاقي حتي در جهان پر از ستم و تبعيض صداي نافذتري دارد و هنگام دفاع، قدرت و حقانيت و ايمان عظيمي از خود نشان مي‌دهد. ما در برجام حقانيت خود را به جهان نشان داديم و در شرايط مبهمي كه در پيش است با تكيه بر سياست‌هاي تنش‌زدايي امكان تعقيب منافع ملي فراهم‌تر است.شجاعت؛ فرياد كشيدن‌هاي بي‌مبنا نيست، شجاعت؛ اعمال عقلانيت و خرد براي فراهم ساختن امنيت پايدار است. حتي اگر در برجام عيب و خللي باشد ما بايد با تمام توان از فرصت آن سود بريم و كساني كه داعيه پاره كردن آن را دارند خلع‌سلاح كنيم. بگذار آنان برجام را پاره كنند تا ما همه اعتبار و منطق و ظاهر‌سازي‌هاي آنان را به آتش بكشيم. تضعيف برجام و مذاكره‌كنندگان صادق ايراني آن هم با روش‌هاي غلط و غير‌اخلاقي و‌ براي تامين منافع جناحي و سياسي، جفاي بزرگ به ملتي است كه سال‌هاست هزينه استقلال و كرامت و انسانيت خود را پرداخت مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون