• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3703 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

رييس سازمان بازرسي از فسخ يك قرارداد اقتصادي فسادبرانگيز در كيش پس از 14 سال خبر داد

ابطال واگذاري «رايگان» زمين 20هزار ميلياردي

گروه سياسي| خبرها از تخلفات صورت گرفته در مناطق آزاد ادامه دارد. رييس سازمان بازرسي كل كشور روز گذشته از به سرانجام رساندن مبارزه با يك فساد كه مربوط به 14 سال پيش بود خبر داد. ناصر سراج ديروز پرده از يك تخلف برداشت كه برخلاف همه تخلفاتي كه در اين منطقه از كشور رخ مي‌داد و زمين‌ها به كمتر از قيمت واقعي فروخته مي‌شد اين‌بار 240 هكتار زمين به ارزش 20 هزار ميليارد تومان در منطقه كيش به صورت رايگان در اختيار يك فرد ايراني كه تبعه چند كشور ديگر هم بوده است داده شده بود. اين اما همه ماجرا نيست. گويا علاوه بر اين 240 هكتار زمين اين اجازه به فرد مورد نظر هم داده شده بوده است تا دريا را خشك و پيشروي هم كند. يكي از بندهاي اين قرارداد هم اين بوده است كه نيروهاي انتظامي و نظامي حق ورود به اين منطقه را نداشته‌اند. با اين حال ماه گذشته و پس از 14 سال اين قرارداد ميلياردي كه فرد خريدار هيچ پولي بابت آن پرداخت نكرده بود باطل و زمين مورد نظر به منطقه آزاد كيش تحويل داده شده است.
به گزارش ميزان، قاضي ناصر سراج از ابطال قرارداد ۲۴۰ هكتاري كه در سال ۸۱ در گل شرق كيش امضا شده بود، خبر داد. وي در تشريح جزييات اين خبر گفت: قرارداد 240 هكتاري در سال 81 در كيش امضا شد و يك فرد ايراني كه تبعيت بعضي از كشورها را داشت اين تفاهمنامه را امضا كرده بود. رييس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: متاسفانه اين قرارداد مشكلات جدي براي كشور ايجاد كرده بود كه متممي براي آن قرار داده بودند كه بر اساس آن زمين تقريبا مجاني شد. همچنين در اين قرارداد ذكر شده بود كه نيروهاي انتظامي و نظامي حق ندارند وارد اين ملك شوند. قاضي سراج تصريح كرد: اين فرد قرار بود مبلغ سنگيني را وارد كشور كند كه متاسفانه اين اتفاق رخ نداد و اين ملك به اتباع خارجي واگذار شد. وي ادامه داد: طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران واگذاري ملك غيرمنقول به كشورهاي خارجي ممنوع است كه با پيگيري‌هاي صورت گرفته در ماه گذشته اين قرارداد و متمم آن نيز ابطال شد و 240 هكتار زمين به عنوان شرق كيش به كشورمان بازگشت. رييس سازمان بازرسي خاطرنشان كرد: در آينده نزديك اجراي احكام اين اراضي را به منطقه آزاد كيش تحويل خواهد داد كه ارزش آن 20 هزار ميليارد تومان برآورد شده است. همچنين سراج تاكيد كرده است: « ملك 240هكتاري با عنوان گل شرق در سال‌هاي قبل و طي قراردادي با افراد تبعه يك كشور خارجي و با اين اختيار كه هر چه توانستند دريا را خشك و پيشروي كنند واگذار شد. وي افزود: حتي نيروهاي امنيتي و نظامي حق ورود به اين ملك را نداشتند و قرار بود طي اين قرارداد حدود 2ميليارد يورو وارد كشور شود كه متاسفانه بعد از چند سال به غير از اندكي پول چيزي وارد كشور نشد و اين ملك به يك كشور خارجي واگذار شد. سراج بيان داشت: بعد از مدتي طرفين به قرارداد يك متمم هم اضافه كردند.

فروش سه هكتار زمين، متري 40 هزار تومان
همچنين روز گذشته در بحثي كه مجلس در مورد وضعيت مناطق آزاد داشت يك نماينده مجلس هم آمار جالبي در ارتباط با تخلفات صورت گرفته در كيش ارايه داد. حسن نوروزي، نماينده رباط كريم در اين مورد گفت: «من زماني كه بازپرس مناطق ويژه كيش بودم سه هكتار زمين را كه متري 3 ميليون تومان قيمت داشت با اقساط 9 ساله متري 40 هزار تومان فروختند كه اين مساله خود مي‌تواند فسادانگيز باشد. »

ارسال سه گزارش از آلودگي هوا به سران قوا
رييس سازمان بازرسي كل كشور در رابطه با پرونده آلودگي هوا گفت: تا امروز سه گزارش به روساي سه قوه فرستادم و اخيرا هم گزارشي تهيه كرديم و سازمان‌هايي كه در موضوع آلودگي هوا ذي‌ربط هستند به مراجع معرفي شدند. وي در رابطه با پرونده سانحه قطار سمنان بيان داشت: گزارشي براي پرونده سانحه قطار تهيه و براي رييس‌جمهور ارسال شد كه رييس‌جمهور در اين رابطه دستور بسيار خوبي دادند كه نتيجه نهايي در دادگاه اعلام مي‌شود. سراج افزود: در اين سانحه هم خطاي انساني و هم خطاي atc دخيل بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون