• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3703 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

سه عضو خانواده قاتل هم دستگير شدند

گانگستر بازي قاتل فهرج هنگام دستگيري

اعتماد

قاتل 10 نفر در فهرج كرمان پس از 4 روز فرار در عمليات مسلحانه پليس سيستان و بلوچستان دستگير شد. او كه به ايرانشهر متواري شده بود پس از گرفتار شدن در محاصره ماموران، با قمه به آنها حمله كرد و جواني 25 ساله را به گروگان گرفت اما سرانجام با شليك گلوله به پايش زمينگير شد. فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان درباره جزييات دستگيري او به سايت پليس گفت: «پس از وقوع حادثه، سرنخ‌هايي از فرار متهم به سيستان و بلوچستان به دست آمد تا اينكه صبح يكشنبه (ديروز) رصدهاي مداوم اطلاعاتي از حضور او در فلكه بسيج ايرانشهر خبر داد. ماموران به محل اعزام شدند كه متهم به محض مشاهده آنها با قمه به سمت‌شان حمله كرد.» سردار حسين رحيمي به گروگانگيري متهم اشاره كرد و افزود: «قاتل فراري با تنگ شدن عرصه بر خود، جواني 25 ساله را به گروگان گرفت كه ماموران با گلوله او را از ناحيه پا هدف قرار دادند و ضمن دستگيري‌اش، گروگان را نيز آزاد كردند.» به گفته او در ادامه عمليات پليس، سه نفر از اعضاي خانواده قاتل نيز دستگير شدند. همزمان دادستان عمومي و انقلاب بم نيز از رسيدگي خارج از نوبت به پرونده در دادگاه عمومي فهرج و محكوميت متهم به اشد مجازات خبر داد. قاتل مردي 26 ساله و داراي سابقه كيفري است كه عصر پنجشنبه (2 دي) به دليل اختلافات خانوادگي، به خانه پدرزنش در روستاي جهان آباد فهرج در استان كرمان رفت و 14 نفر را به رگبار بست كه در پي آن 10 نفر از جمله يك كودك (دختر)، 7 زن و 2 مرد كشته شدند. همسر او دختر خاله‌اش است كه قاتل از تيراندازي به او امتناع كرد. روزنامه ايران در گزارشي نوشته كه او در زمان حادثه به همسرش گفته بود: «تو را نمي‌كشم تا عذاب بكشي و هر روز آرزوي مرگ كني.»
 حال و هواي روستا  
پس از دستگيري قاتل
يكي از اهالي روستاي جهان آباد از بستري شدن همسر قاتل به دليل فشار عصبي ناشي از حادثه در بيمارستان خبر داد و درباره شرايط روستا پس از دستگيري قاتل به «اعتماد» گفت: «همسر قاتل صحنه‌هاي فجيعي ديده بود و براي همين در بيمارستان بستري شده. مردم روستا هم امروز (ديروز) صبح خبر دستگيري متهم و رسيدگي خارج از نوبت به پرونده را شنيدند و فقط توانستند اظهار رضايت كنند. آنها در غم اين حادثه مانده‌اند و فقط قصاص مي‌خواهند.» او حال دو نفر از چهار مجروح حادثه را وخيم دانست و افزود: «قاتل آن روز به بعضي‌ها تير خلاص هم زده بود اما يكي از كشته‌شده‌ها زني 20 ساله بود كه گلوله به ساعدش خورده بود. او فقط به خاطر شدت خونريزي و مدت زماني كه طول كشيد تا او را به بيمارستان برسانيم، فوت كرد. اگر امكانات بود، شايد حداقل او زنده مي‌ماند.»
ناگفته‌هاي حادثه از زبان مديركل امنيتي كرمان
چهار روز پس از حادثه، مشخص شده است كه قاتل چهار ماه قبل، يكي از مغازه‌داران منطقه را به دليل اينكه طلبش را از او خواسته بود، با چاقو به قتل تهديد كرده و بعد از دستگيري هم سه ماه و يك روز پشت ميله‌هاي زندان بود. مواردي از خشونت گفتاري، كتك‌كاري و فحاشي، خيانت، روابط غيراخلاقي و دست داشتن در كار قاچاق اتباع غيرمجاز نيز از زمينه‌هاي اختلاف و جدايي او از همسرش ياد شده است. مديركل امنيتي و انتظامي استانداري كرمان با بيان اين موضوع، درباره جزييات بيشتر حادثه به ايرنا گفت: «متهم، يك سال و نيم پيش دخترخاله خود را عقد كرده و اخيرا هم با هم زندگي كرده بودند. اختلافاتي بين آنها ايجاد شد كه زن تقاضاي طلاق كرد و خانواده‌اش نيز موافق جدايي‌شان بودند. تا اينكه روز حادثه، اهالي براي عيادت از مادربزرگ همسر قاتل در خانه جمع شده بودند. متهم پس از ورود به خانه، پدرزنش را كشت و سپس همسرش را از بقيه جدا كرد و بقيه را به رگبار بست كه منجر به كشته شدن 10 نفر شد. البته يكي از بستگان او در مكاني پنهان شده بود كه جان سالم به در برد.»پدرزن 61 ساله، مادرزن (خاله) 43 ساله، دو خواهرزن 22 و 35 ساله، برادرزن 22 ساله، عمه همسر 32 ساله، دختر 7 ساله و سه زن 20، 22 و 45 ساله در بين كشته‌شده‌ها هستند. خليل همايي‌راد با بيان اين موضوع، درباره كشته شدن يك كودك در اين حادثه نيز گفت: «يكي از كودكان پس از ديدن تيراندازي و كشته شدن اطرافيانش، در گوشه‌اي از اتاق پنهان شد كه قاتل او را بيرون آورد و كشت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون