• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3704 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي

انتقاد فرزند كيارستمي از حرف‌هاي وزير بهداشت

اعتماد|  با گذشت 6 ماه از درگذشت عباس كيارستمي؛ كارگردان ايراني و در حالي كه راي دادگاه بدوي انتظامي مبني بر محكوميت پزشك معالج كيارستمي به 3 ماه محروميت از مطب صادر شده اما نتيجه آراي دادگاه تجديد نظر و دادگاه جرايم پزشكي براي بررسي شكايت خانواده اين كارگردان ايراني معلوم نيست؛ وزير بهداشت، روز گذشته در گفت‌وگو با مهر تاكيد كرد: «مشخص شدن هرچه سريع‌تر نتيجه پرونده پزشكي زنده‌ياد كيارستمي به نفع جامعه پزشكي است و سوءتعبيرها و ابهامات را رفع مي‌كند. اميدوارم اين پرونده با عدالت مورد قضاوت قرار گيرد. از نظر حقوقي اين رسيدگي بايد در نظام پزشكي و دستگاه قضايي دنبال شود و من اين را مي‌دانم كه پرونده در هر دو بخش، مسير خود را طي مي‌كند، اما اينكه چرا پرونده با تاخير پيش مي‌رود، سوالي است كه من هم دارم. ظاهرا كار قضاوت اينگونه است. هرچقدر كه زمان بيشتري طي شود، حاشيه‌هاي اين پرونده بيشتر خواهد شد. »
روز گذشته همچنين، بهمن كيارستمي؛ فرزند عباس كيارستمي، متني در اختيار ايسنا قرار داد كه در آن نوشته است: «به تازگي دكتر هاشمي، وزير بهداشت چنين گفته‌اند: «متاسفيم كه شخصيت ارزشمندي چون كيارستمي را از دست داديم و مي‌توانست اين اتفاق نيفتد. درباره پرونده آقاي كيارستمي هم اينكه آيا واقعا تخلف انجام شده يا خير را قانون بايد تعيين كند و اين موضوع هم كه آيا نسبت جرم با مجازاتي كه در نظر گرفته شده، متناسب است يا خير را هم قانون بايد در موردش اظهارنظر كند.» اگر اظهارنظر قانون را به اظهارنظر وزير اضافه كنيم به چنين عبارتي مي‌رسيم: « اين اتفاق مي‌توانست نيفتد هرچند قصور پزشك معالج در فوت بيمار بي‌تاثير بوده است. » حالا پرسش اين است كه اين اتفاق چگونه مي‌توانست نيفتد اگر قصور پزشك معالج در فوت بيمار بي‌تاثير بوده. با اظهارنظر سازمان پزشكي قانوني و البته با اشاره وزير بهداشت، علت اصلي مرگ كيارستمي مشخص شد، اين پرونده مختوم شد و اين فيلم به سكانس پاياني رسيد. براي خطوط پاياني اين يادداشت هم از بخش‌هايي از همان نامه دكتر حاجي مير اسماعيل استفاده مي‌كنم: «در هر صورت خوب است بدانيد موضوع درمان مردم كشور نه يك فيلم است؛ نه پاياني دارد و نه تماشاچي مي‌خواهد اما ملت شريف ايران، بهترين قاضي اين عرصه هستند.»

فروش نوزاد در بيمارستان‌ها كذب است
ايسنا| حبيب‌الله مسعودي فريد؛ معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور فروش نوزاد توسط برخي مادران معتاد را واقعيتي عنوان كرد كه انجام مي‌شود و افزود: «اينكه مادر معتادي در بيمارستان قصد فروش نوزاد خود را داشته باشد حقيقت دارد اما سوء برداشت صورت گرفته توسط برخي از سايت‌ها درباره نوزاد فروشي مبني بر آن است كه پرسنل بيمارستان اقدام به فروش مي‌كنند كه اين مساله اصلا صحت و واقعيت ندارد. اينكه خريد و فروش نوزاد در كشور انجام مي‌شود را همه مي‌دانيم اما اينكه كسي گمان كند كادر و پرسنل بيمارستان در اين خريد و فروش‌ها نقش داشته يا اقدام به اين كار مي‌كنند فرضيه كاملا اشتباهي بوده و ممكن نيست، زيرا در صورت بروز چنين جرمي از سوي پرسنل بيمارستان، نهادهايي همچون دادستان عمومي انقلاب تهران به اين مساله ورود خواهند كرد و از آن جلوگيري مي‌كنند.طي هفت ماه گذشته حدود 150 نوزاد از طريق بيمارستان‌ها به بهزيستي تحويل شده‌اند كه اين ارجاع از طريق همكاري بهزيستي با وزارت بهداشت صورت گرفته است. انجمن‌هاي غير‌دولتي هم ورود خوبي به اين موضوع داشته‌ و توانسته‌اند برخي از اين كودكان را كه در خطر فروش بودند از خانواده‌هاي‌شان گرفته و به شيرخوارگاه‌ها تحويل دهند.»

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون