• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3704 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي

بررسي استعفاي آقاي « دبيركل»

حزب اعتماد ملي از استعفاي دبيركل خود و بررسي آن در جلسه شوراي مركزي خبر داد

گروه احزاب

دبيركل حزب اعتماد ملي استعفا داد و به شوراي مركزي اين حزب اصلاح‌طلب توصيه كرد تا با تعامل و گفت‌وگو به وحدت برسند. دبيركل حزب اعتماد ملي در حالي استعفانامه‌اش را نوشته كه در روزهاي اخير استعفاي منتجب نيا از قائم‌مقامي دبيركلي حزب اعتماد ملي خبر ساز شده بود. خبر استعفاي دبيركل، واكنش اعضاي حزب اعتماد ملي را به دنبال داشت.   قرار است در روز جمعه دهم دي‌ماه با حضور اعضاي شوراي مركزي، بحث استعفاي دبيركل و تصميم‌گيري درباره دبيركل جديد صورت بگيرد. همين بود كه اسماعيل گرامي‌مقدم در گفت‌وگو با ايلنا در مورد استعفاي دبيركل حزب اعتماد ملي گفت: استعفاي دبيركل، اعضاي حزب را غافلگير و موجب ناخرسندي تمام اعضا، كميته‌ها و شاخه‌هاي مختلف حزب شد. همانطور كه ايشان در بيانيه خود گفته‌اند به دليل محدوديت‌هايي كه دارند، امكان گرفتن اطلاعات و اخبار احزاب را نداشتند، از اين رو امكان تصميم‌گيري درست براي ايشان براي حل اختلافات دروني حزب وجود داشت.  سخنگوي حزب اعتماد ملي ادامه داد: دبيركل حزب اعتماد ملي از جمله افرادي هستند كه اطلاعات و اخبار را از چند كانال گرفته و پس از بررسي آنها اقدام به تصميم‌گيري مي‌كردند اما اكنون كه در حصر هستند كانال‌هاي ارتباطي وجود ندارد، از اين رو ايشان تشخيص دادند كه براي انسجام بخشي به حزب از سمت خود استعفا كرده تا اعضاي شوراي مركزي در جلسه آينده، دبيركل را با راي مخفي انتخاب كنند و ...

براساس مديريت جديد فعاليت خود را ادامه دهند. گرامي‌مقدم به جلسه پيشين شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در آذرماه اشاره كرد و گفت: براساس مصوبه جلسه ۲۴ آذر ماه، جلسه‌آينده شوراي مركزي حزب قرار است در روز جمعه دهم دي ماه در ساعت ۴ بعد از ظهر با حضور اعضاي شوراي مركزي برگزار شود كه در آن جلسه بحث استعفاي دبيركل و تصميم‌گيري درباره دبيركل جديد صورت خواهد گرفت.  وي ادامه داد: با توجه به انصراف و استعفاي آقاي منتجب‌نيا از حزب اعتماد ملي، كميته تعامل اعضاي شوراي مركزي را براي حضور در جلسه روز جمعه دعوت خواهد كرد و همانطور كه در نامه دبيركل بيان شده ما از آقاي منتجب‌نيا براي حضور و مديريت اين جلسه دعوت خواهيم كرد تا پس از بررسي‌هاي لازم، انتخاب دبيركل جديد انجام شود. در بخش‌هايي از متن نامه استعفاي دبيركل حزب اعتماد ملي آمده است:
«پيرو جلسه آن شورا با خانم كروبي در روز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ و همچنين انصراف دوست و همراه خوبمان حجت‌الاسلام منتجب‌نيا از سمت قائم‌مقامي حزب، لازم است چهار نكته را به عزيزان يادآور شوم.
 1) همان‌طور كه مي‌دانيد شرايط حصر امكان پيگيري امور از جمله مسائل اين حزب را از اينجانب گرفته و اطلاعات و اخبارم در اين زمينه محدود است. از اين رو بدون ورود ماهوي به موارد اختلافي، از تمامي دوستان مصرانه مي‌خواهم از هرگونه تشتت و اختلاف كه موجب حذف يا درگيري عزيزان حزب مي‌گردد به‌شدت اجتناب كنيد. يقين دارم كه با تحمل، گفت‌وگو و سعه صدر مي‌توانيد به تفاهم برسيد. عزيزانم؛ ضمن پرهيز از اختلاف و تشتت سعي كنيد نيروهاي حزب را در سراسر كشور فعال كنيد و از ظرفيت به وجود آمده در جهت جذب نيرو و توسعه حزب بهره‌گيريد.
 ۲) شوراي مركزي مطابق موارد پيش‌بيني‌شده در اساسنامه، تشكيل جلسه دهد و با توجه به حصر اينجانب ... درخواست استعفا از دبيركلي حزب دارم و از دوستان تقاضا مي‌كنم بدون دخالت عواطف و احساسات و به‌خاطر مصالح مهم‌تر حزب، اين درخواست را قبول و تصويب كنند و با مديريت جناب آقاي منتجب‌نيا قائم‌مقام محترم، دبيركل جديد را انتخاب كنيد و مطمئن باشيد، با تغيير شرايط و رفع حصر، به عنوان عضو موسس، از هيچگونه تلاش و كوشش دريغ نمي‌كنم و تا پايان حيات زندگي، در دفاع از فرهنگ انقلاب و حزب و تضارب آرا، كوتاهي و غفلت نمي‌كنم.
۳) اين حزب اصلاح‌طلب ضمن حفظ استقلال حزبي‌اش لازم است با ديگر گروه‌ها و شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب تعامل و همكاري داشته باشد. از پيروزي‌ها و شكست‌ها بايد درس گرفت. از تجربه شيرين خرداد ۷۶، ۷۹ و همچنين ۸۰ (كه برخي با آوردن چندين كانديدا، خواستند در راي اصلاح‌طلبان خلل ايجاد كنند)، استفاده كنيد. كما اينكه در سال ۸۰ آن تلاش‌ها براي تشتت و شكستن آرا، به خوبي مديريت و پيشگيري شد. چگونگي تحقق آن پيروزي‌ها را فراموش نكنيد. متاسفانه، اشتباهات مكرر جمعي در انتخابات مجلس هفتم و رياست‌جمهوري ۸۴ با شكست اطلاح‌طلبان، كشور با خسارتي بزرگ روبه‌رو شد ... به نظر مي‌رسد دوستان از اشتباهات گذشته‌شان درس گرفته باشند. ....
 ۴) توصيه مي‌كنم گروه‌ها و شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب از خودمحوري و برتري‌جويي نسبت به ديگران پرهيز و اجتناب كنند .... »آنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون