• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3707 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۱ دي

رييس قوه قضاييه:

شوراي نگهبان فقط به قانون متعهد است، نه افراد

رييس قوه قضاييه، ايمان به خدا، بصيرت و جهاد في‌سبيل‌الله را رمز استواري نظام و سعادت اخروي برشمرد و تصريح كرد: فيض شهادت، عنايت خاصي از ناحيه حق تعالي است كه به سادگي نصيب هر كسي نخواهد شد بلكه نيازمند استعداد و قابليت در وجود انسان است. به گزارش ايسنا، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در همايش بصيرتي 9 دي و يادواره شهداي روحاني شهرستان آمل كه در مصلاي اين شهر برگزار شد، با گراميداشت سالروز حماسه مردمي 9 دي و بزرگداشت ياد و خاطره شهدا، شهادت و جهاد را از بزرگ‌ترين سعادت‌هاي بشري دانست و افزود: خداوند در ازاي جان و مال، بهشت و مقامات بهشتي را به شهدا ارزاني مي‌دارد و فوز عظيم را به آنان عطا مي‌كند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به آيه شريفه «ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل‌الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون» اظهار كرد: بر اساس اين آيه، شهدا زنده‌اند و بالاتر از اين حيات، نزد خدا روزي دارند و از آنچه خدا به آنان مي‌دهد، خشنودند.  رييس قوه قضاييه با اشاره به نامه 30 تن از عناصر ضدانقلاب به دونالد ترامپ و تقاضاي تشديد تحريم‌ها عليه ملت ايران خاطرنشان كرد: خباثت خائنان و دشمني دشمنان امروز دست به دست هم داده تا در عزم ملت ايران خلل ايجاد كند؛ غافل از اينكه مردم ما با اتكا به فرهنگ جهاد و شهادت همواره در برابر فشارهاي دشمن مقاومت كرده‌اند و امروز كشور ما به بركت همين استقامت و رهبري داهيانه مقام معظم رهبري مقتدرتر از هر زمان ديگري حرف اول را در منطقه مي‌زند و پناه همه مظلومان است. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي در حد وسع و امكانات خود، فرياد «ياللمسلمين» هيچ مظلومي را بي‌پاسخ نمي‌گذارد، به حضور مستشاري ايران در عراق و سوريه اشاره كرد و گفت: آزادي حلب به يمن جهاد جهادگران ايراني و برادران سوري به دست آمد و امروز سربلند و افتخارآميز ايستاده است تا پيام روشني براي غرب و حكومت‌هاي مرتجع منطقه باشد.
شوراي نگهبان فقط به قانون متعهد است، نه افراد
رييس قوه قضاييه، بصيرت را در كنار جهاد و شهادت از نعمات بزرگ الهي دانست و افزود: در روز 9 دي، بصيرت مردم عزيز ايران بود كه بساط فتنه را برچيد. فتنه گران با بهانه‌هاي واهي تلاش داشتند راي مردم را با زور تصاحب كنند و به ادعاي صيانت از آرا مسير انتخابات را منحرف سازند. پشت ادعاي تقلب، اهداف ديگري بود و آنها با ادعاي دموكراسي در پي خودكامگي بودند. كسي كه وارد رقابت انتخاباتي مي‌شود يعني اصول انتخابات و نظام را پذيرفته است اما فتنه‌گران نخواستند از طريق ساز و كارهاي قانوني ادعاي خود را پيگيري كنند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به عدم پذيرش پيشنهاد شوراي نگهبان مبني بر بازشماري برخي از صندوق‌ها در سال 88 از سوي كانديداهاي معترض با وجود عدم وظيفه شوراي نگهبان در اين زمينه، جلسه مقام معظم رهبري با نمايندگان كانديداها را ناشي از درايت و ملاطفت معظم له دانست و تصريح كرد: شوراي نگهبان فقط به قانون متعهد است و هيچ تعهدي در قبال افراد و جريان‌ها ندارد.
شبكه‌هاي ماهواره‌اي به دنبال فروپاشي نظام اخلاقي جامعه هستند
رييس قوه قضاييه راه‌اندازي شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان در دوران فتنه را در جهت مسموم‌سازي فضاي فكري جامعه ارزيابي كرد و با بيان اينكه تنها بصيرت بود كه به داد مردم رسيد، خاطرنشان كرد: امروز همگي بايد به هوش باشيم كه سرمايه‌هاي انقلاب با اين ميزان از تبليغات مسموم دشمن، آسيب نبيند. اين كانال‌ها تيرهاي زهرآگين شيطان هستند كه عليه اسلام و ارزش‌هاي اخلاقي از چله كمان دشمن رها مي‌شوند. آنها به خوبي مي‌دانند كه تا وقتي ايمان در قلب‌هاي مردم است، اين جامعه و نظام سياسي آن بيمه خواهد بود و تا وقتي بصيرت هست نمي‌توان اين مملكت را تسخير كرد. بر همين اساس ديگر از مرحله جنگ سخت عبور كرده‌اند و با در پيش گرفتن اهداف خود در قالب جنگ نرم به دنبال نفوذ به خانه‌ها و خانواده‌هاي ما و فروپاشي نظام اخلاقي و ارزشي جامعه هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون