• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3721 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي

سخنگوي جبهه مردمي انقلاب اسلامي در پاسخ به «اعتماد»:

مذاكره با جبهه پايداري ادامه دارد

گروه احزاب

«آنچه مي‌خواهم نمي‌بينم، آنچه مي‌بينم نمي‌خواهم» اين شعر شفيعي‌كدكني توصيفي بود كه مرضيه وحيد دستجردي، سخنگوي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در نشست خبري يكشنبه ظهر بر زبان آورد تا بگويد كه اصولگرايان با شعار تغيير وضع موجود به عرصه انتخابات رياست‌جمهوري 96 پا مي‌گذارند. جبهه مردمي نيروهاي انقلاب تشكلي كه به تازگي پا گرفته تمام هم و غم خود را جمع كرده تا محوريت اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري آتي باشد. چه اينكه سخنگو اعلام كرد كه تمركزشان برانتخابات رياست‌جمهوري است و انتخابات شوراها از باب اهميت در حاشيه قرار دارد. تشكلي كه از چهره‌ها و شخصيت‌هاي اصولگرا تا احزاب و گروه‌هاي مختلف حامياني از بدو تشكيل پيدا كرده است. اين تشكل تازه پا به ميدان گذاشته؛ البته به گفته دستجردي «بيش از يك سال است كه همت خود را براي اجماع‌سازي و مذاكره با احزاب و شخصيت‌هاي اصولگرا به كار گرفته است و امروز نتيجه كار يك‌ساله را به نمايش مي‌گذارد.» دستجردي از روند فعاليت‌هاي اين جبهه به «اعتماد» گفت: «از روزي كه اين جبهه اعلام موجوديت كرد 360 نفر از شخصيت‌هاي سياسي و نخبگان كشور با آن همراه شده‌اند و امروز نيز 190 نفر به اين جمع اضافه شده‌اند كه در حال حاضر 550 نفر شده‌اند و در كنارساير تشكل‌هايي كه از اين جبهه حمايت مي‌كنند، همگام با ما گام بر مي‌دارند.»  با اين حال به نظر مي‌رسد كه اين جبهه براي جلب نظر برخي احزاب و تشكل‌هاي اصولگرا كاري سخت و مشكل را در پيش دارد. چه اينكه دستجردي در مورد پذيرش محوريت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي توسط جبهه پايداري به «اعتماد» چنين اظهار كرد: «ما براي جبهه پايداري احترام زيادي قائليم و با آنها مذاكراتي هم داشته و خواهيم داشت، چرا كه آنها را جزو نيروهاي دلسوز انقلاب مي‌دانيم و بنابراين اين مذاكرات را تا رسيدن به يك نتيجه مطلوب ادامه مي‌دهيم.» عضو هيات موسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب با اشاره به اينكه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي دو هدف مهم را دنبال مي‌كند، اظهار كرد: اول اينكه وحدتي بين نيروهاي مردمي كه معتقد به ارزش‌هاي انقلاب و حضور مردم هستند ايجاد كنيم و اين تشكل براي آينده نيز باقي بماند و رويكرد ديگر اينكه در انتخابات شركت گسترده‌اي داشته باشيم و كانديدايي كه در نهايت معرفي مي‌شود بتواند مطالبات مردم را به ظهور برساند و اجرايي كند.
«نه» به  وضعيت وجود
مرضيه وحيد دستجردي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه سازوكاري براي رضايت و همراه كردن منتقديني چون جبهه ياران انقلاب اسلامي داريد؟ گفت: ممكن است برخي تشكل‌ها دچار سوءتفاهم‌هايي شده باشند يا برخي توضيح بيشتري بخواهند اما ما نهايتا سعي مي‌كنيم حمايت همه نيروهاي انقلابي را نسبت به خود جلب كنيم تا تمام تشكل‌هايي كه خود را معتقد به انقلاب اسلامي مي‌دانند با ما همراه شوند.  وي ادامه داد: ما نسبت به وضعيت موجود يك «نه» قاطع گفته‌ايم و معتقديم آنچه كه در جامعه مي‌بينيم در شان مردم نيست و وضعيتي كه هم‌اكنون در زمينه ركود بي‌سابقه و بيكاري فراوان در ميان جوانان و افراد متقاضي اشتغال ديده مي‌شود بايد به سمت يك شرايط مطلوب حركت كند. در نتيجه جبهه مردمي انقلاب اسلامي نهايت تلاش خود را در راستاي حل چنين مشكلي در جامعه
خواهد كرد.
معرفي يك كانديدا در انتخابات
دستجردي ادامه داد: اعتقاد داريم كه بايد يك كانديدا نهايتا در انتخابات رياست‌جمهوري 96 معرفي شود و سازوكار انتخاب نيز از پايين به بالا خواهد بود. مجامع مختلفي كه ما در طول مدت زمان باقي مانده تا برگزاري انتخابات تشكيل مي‌دهيم نقش تعيين‌كننده در اين زمينه دارند و نهايتا همين مجامع به صورت دموكراتيك فردي را براي انتخابات آتي بر مي‌گزيند.
انتخابات شوراي شهر؛ در حاشيه
وي افزود: رسيدگي به انتخابات شوراي شهر در حاشيه قرار دارد و همت خود را براي پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري 96 متمركز كرده‌ايم.  دستجردي در پاسخ به سوال «اعتماد» مبني بر اينكه چه گروه‌ها و تشكل‌هاي سياسي محوريت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب را پذيرفته‌اند، گفت: همه احزاب و گروه‌هايي كه معتقد به وجود مشكلات اجرايي در كشور هستند و براي حل آن تلاش مي‌كنند، با جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي همراه شده‌اند. از روزي كه اين جبهه اعلام موجوديت كرد 360 نفر از شخصيت‌هاي سياسي و نخبگان كشور با آن همراه شده‌اند و امروز نيز 190 نفر به اين جمع اضافه شده‌اند كه در حال حاضر 550 نفر شده‌اند و در كنار ساير تشكل‌هايي از اين جبهه حمايت مي‌كنند همگام با ما گام بر مي‌دارند.
ادامه مذاكره  با جبهه پايداري
سخنگوي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب در پاسخ به اين پرسش «اعتماد» كه آيا جبهه پايداري به جبهه نيروهاي انقلاب اسلامي ملحق مي‌شود يا خير؟ اظهار كرد: ما براي جبهه پايداري احترام زيادي قايليم و با آنها مذاكراتي هم داشته يا خواهيم داشت، چرا كه آنها را جزو نيروهاي دلسوز انقلاب مي‌دانيم و بنابراين اين مذاكرات را تا رسيدن به يك نتيجه مطلوب ادامه مي‌دهيم.  دستجردي با بيان اينكه سازوكار جبهه مردمي انقلاب اسلامي براي وحدت از پايين به بالا خواهد بود، تصريح كرد: اليگارشي‌هاي گذشته از بالا به پايين بود. در همين راستا 22 صنف نمايندگاني را براي شركت در مجامع عمومي مي‌فرستند.
منع هيات رييسه
دستجردي با بيان اينكه 10 نفر از اعضاي هيات موسس به علاوه 15 نفري كه مجمع عمومي انتخاب مي‌كند، مجموعه هيات رييسه را تشكيل خواهند داد، اظهار كرد: 10 نفري كه به عنوان هيات موسس جبهه مردمي انقلاب اسلامي معرفي شده‌اند، به هيچ‌وجه نمي‌توانند كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري باشند و اگر هم تصميم به كانديداتوري دارند بايد از عضويت در هيات موسس انصراف دهند. اين روش به اين دليل برگزيده شد كه افراد هيات رييسه به هيچ‌وجه ذي‌نفع نباشند.  وي افزود: همچنين 15 نفري كه در مجامع عمومي براي عضويت در هيات رييسه انتخاب مي‌شوند نيز نمي‌توانند در انتخابات رياست‌جمهوري آتي نامزد شوند. پس از بررسي مقبوليت، برنامه‌ها و ديگر شاخص‌ها در مورد افرادي كه در مظان كانديداتوري هستند و از سوي احزاب معرفي مي‌شوند و افرادي كه مجمع عمومي معرفي مي‌كند، نهايتا يك كانديدا انتخاب خواهد شد. بعد از مجمع عمومي دوم و نزديك به زمان مجمع عمومي سوم اقدام به معرفي كانديدا خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون