• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3743 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ بهمن

نمايش خواسته‌هاي مردم

الهه كولايي استاد دانشگاه

براي سي و هفتمين بار مردم ايران سالگرد پيروزي انقلابي را گرامي داشتند كه بر پايه ارزش‌هاي ملي و ديني شكل گرفته بود و مردم در مسير تامين خواسته‌ها و مطالبات تاريخي خود آن را شكل داده بودند. در اين انقلاب مردم ايران در پرتو مجموعه عوامل داخلي و خارجي، اين فرصت را پيدا كردند تا به تحولي عظيم عينيت بخشند و گامي بلند براي دگرگون كردن جامعه ايران بردارند. مردم بار ديگر نشان دادند هر كجا نقشي به آنها واگذار شود، آن را به خوبي به انجام مي‌رسانند. حضور چشمگير و گسترده مردم در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بارديگر نشان داد اين انقلاب با استواري، از پشتوانه قدرتمند مردمي برخوردار است كه همچنان از تامين خواسته‌ها و مطالبات خود سخن مي‌گويند و در مسير برآورده كردن آن تلاش مي‌كنند. راهپيمايي 22 بهمن سال 95 بارديگر نشان داد مردم براي ايجاد تغيير مثبت و حركت رو به جلو در جامعه ايران، عزم خود را جزم كرده‌اند و حالا اين وظيفه بر عهده صاحبان قدرت است كه به اين عزم مردمي بيشتر توجه كنند. حضور گسترده و تاثيرگذار مردم در خيابان‌هاي شهرهاي كوچك و بزرگ كشور ديروز بار ديگر ضرورت اقدامي مناسب براي انجام تعهدات از سوي نهادهاي قدرت براي برآورده كردن خواسته‌ها و مطالبات آنها را برجسته ساخت. ديروز حضور چشمگير مردم به كساني كه از سوي مردم انتخاب شده و در مديريت كشور نقش دارند، يادآور شد كه بايد بر محور قانون زمينه را براي برآورده ساختن خواسته‌هاي مردم فراهم سازند. از آنجا كه ظرفيت‌هاي قانوني مناسبي در اين مسير در كشور وجود دارد، تاكيد دوباره مردم بر دفاع از انقلابي كه با هزينه‌هاي گزاف در نزديك به چهار دهه گذشته، از آن پاسداري كرده‌اند و فراز و نشيب‌هاي بسياري را در راه اين پاسداري تجربه كرده‌اند، ضرورت تمركز بر بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي توسعه در كشور را براي صاحبان قدرت در همه سطوح گوشزد مي‌كند. مردم نشان دادند نه در برابر موانع و ناملايمات داخلي و نه در برابر تهديدهاي خارجي از تلاش خود براي تحقق بخشيدن به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي منصرف نمي‌شوند.
بار ديگر مردم در سالگرد انقلاب اسلامي به خيابان‌ها آمدند تا به همه صاحبان قدرت در همه سطوح يادآور شوند كه به عهدي كه با مردم بسته‌اند پايبند باشند و در مسير تامين نيازهاي همه‌جانبه مادي و معنوي آنها تلاش خود را به كار گيرند. گسترش عدالت، تامين نيازهاي همه‌جانبه مردم، ايجاد فرصت‌هاي برابر براي زندگي محترمانه آنها در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي و در يك كلام اجراي همه موازين قانون اساسي و همه قوانين مصوب در كشور مي‌تواند در اين راستا راهگشا باشد و زمينه را براي تامين خواسته‌ها و مطالبات مردم مهيا كند.
مردم بار ديگر به خيابان‌ها آمدند تا همه مسوولان را متوجه ضرورت پايبندي به عهدي كنند كه براي بهبود شرايط زندگي مردم با آنان بسته‌اند.


مردم مي‌خواهند مسوولان در اين مسير مبارزه با فساد و رانت‌خواري و تبعيض را به‌طور گسترده دنبال كنند. مردم در خيابان‌ها بر حفظ و تداوم انقلاب اسلامي تاكيد كردند تا وظايف كساني كه مي‌توانند در اين مسير اين مطالبات را محقق كنند، به آنها يادآور شوند.
تنوع و كثرت طبقات و گروه‌ها و اقشار اجتماعي كه در راهپيمايي 22 بهمن شركت كرده بودند، ضرورت توجه به سليقه‌ها و انتظارات گوناگون را يادآور مي‌شود. تنوع نگرش‌ها و انتظارات بايد از سوي تمام مسوولان به رسميت شناخته شود و از تك صدايي و تك‌گرايي در جامعه پرهيز شود. تنوع افراد حاضر در راهپيمايي به خوبي ضرورت تقويت كثرت‌گرايي در سطوح مختلف جامعه را يادآور مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون