• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3743 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ بهمن

تمام گروه‌ها، جريان‌ها و ميليون‌ها تن از مردم وفادار ، با حضور در خيابان‌ها بر همبستگي ملي و ايستادگي در برابر تهديدها تاكيد كردند

طنين اقتدار ملي

گروه سياسي


در طليعه سي و نهمين فجر انقلاب، خيابان‌هاي كشور آغوش خود را به روي ملتي گشودند كه اين‌بار هم خواسته‌هاي خود را همصدا با مسوولان بر محور همدلي و برادري سر دادند. ملت قهرمان ايران كه يك‌بار ديگر روزي تاريخي در تقويم كشورمان را با حضوري ميليوني گرامي مي‌داشتند، از نخستين ساعات آدينه و قبل از آغاز مراسم در خيابان‌هاي شهرهاي مختلف حضور يافتند، تا به پيشواز سي‌ونهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بروند. زن و مرد و پير و جوان هر يك سهمي در اين جمعيت ميليوني داشتند تا بتوانند فرياد يادآوري آرمان‌هاي انقلاب را سر دهند. استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي، اگر آن روزها حلقه اتصال ملت ايران براي سرنگوني طاغوت بود، اين‌بار هم سر داده مي‌شود تا همگان بدانند ايران و ايراني بر باورها و اعتقادات و شعارهاي انقلابي خود همچنان پايبند بوده و هيچ چيز نمي‌تواند آنها را از مسير اصلي خود منحرف كند.
مردم انقلابي تهران نيز از نخستين ساعات صبح 22 بهمن‌ ماه با حضور در مسيرهاي راهپيمايي خواسته‌هاي ملتي را فرياد مي‌زدند كه همصدا با مسوولان بر مدار همدلي و برادري مي‌چرخيد. راهپيمايان تهراني 22 بهمن‌ امسال، كه دوشادوش هم مسيرهاي راهپيمايي تا ميدان آزادي را طي مي‌كردند، كمي بيشتر از سال‌هاي گذشته بر تحقق اين شعار در ميان مسوولان كشور و نيز بر اقتدار ملي تاكيد داشتند. موضوعي كه اين روزها از آن به عنوان «آشتي ملي» تعبير شده و اجراي آن در بين جريانات سياسي پيشنهاد مي‌شود، از نظر راهپيمايان هم دور نمانده است. مسوولان كشور نيز هرگاه كه در مسير راهپيمايي به خبرنگاران برمي‌خوردند با اين پرسش آنان روبه‌رو مي‌شدند كه چرا آشتي ملي ضرورت دارد؟ اين سوال كه دست به دست ميان خبرنگاران مي‌چرخيد پاسخ‌هاي مختلفي را هم دريافت مي‌كرد. يكي از رفع حصر به عنوان نمادي از آشتي ملي ياد مي‌كرد، يكي از ضرورت پيگيري جدي اين اصل مي‌گفت و ديگري وجود اختلاف را كه لازمه برقراري اين آشتي است، نفي مي‌كرد. اما اين تاكيدات بر آشتي ملي نه تنها در شعارهاي مردمي و نه فقط در سخنان مسوولان، بلكه در قطعنامه پاياني راهپيمايي نيز مورد اشاره قرار گرفت. راهپيمايان در پايان اين مراسم با تاكيد بر اينكه ملت آگاه و رشيد ايران اسلامي، حفظ نظام اسلامي و اعتلاي آن را بزرگ‌ترين معروف زمان و تضعيف اين نظام ديني و مردمي را بزرگ‌ترين منكر زمان تلقي كرده، تاكيد كردند: با تأسي به وصاياي جاودان حضرت امام(ره) و رهنمودهاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي، ترويج روحيه و انديشه انقلابي‌گري، پايبندي به مباني و ارزش‌هاي اساسي اسلام و انقلاب و حفظ همبستگي و «وحدت ملي» را تكليف شرعي آحاد مردم، مسوولان و جناح‌هاي وفادار به انقلاب و ركن ركين موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي ملت ايران دانسته و هرگونه اقدام و عمل تفرقه‌افكنانه را شديدا محكوم مي‌كند.
قطعنامه پاياني راهپيمايي
راهپيمايان 22 بهمن در قطعنامه‌اي سيزده بندي، با قدرداني از مسوولان نظام و قواي سه گانه بر ضرورت حفظ وحدت و هوشياري در مقابل توطئه دشمنان و نيز حضور حماسي و هوشمندانه در انتخابات ارديبهشت ماه سال 96 تاكيد كردند. در ابتداي اين قطعنامه آمده است: اينك در لحظات شورانگيز و شعورآفرين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و طليعه‌ سي و نهمين بهار عزت و آزادي و در شرايطي كه طنين مقاومت و استكبارستيزي ملت ايران و پيش‌روندگي انقلاب اسلامي و استحكام نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، به مثابه يك نظام قدرتمند، پيشرو و الگو، بيش از هر مقطع تاريخي ديگر فروپاشي حاكميت مستكبران و استقرار حكومت جهاني مستضعفين بر زمين را نويد مي‌دهد.
در ادامه اين قطعنامه آمده است: امت غيور و غيرتمند ايران اسلامي، ضمن تاكيد بر اصل غير‌قابل مصالحه و مذاكره بودن امنيت جمهوري اسلامي ايران، اقتدار موشكي را نماد قدرت بازدارندگي، تضمين امنيت ملي و خط قرمز دفاعي خود، و تداوم روند قدرت‌افزايي و ارتقاي توان موشكي و توسعه توانمندي‌هاي دفاعي را حق مردم ايران براساس حقوق بين‌الملل و منشور ملل متحد دانسته و هرگونه مداخله در اين زمينه را نقض قواعد آمره حقوق بين‌الملل و خارج از صلاحيت هر كشور و نهادي مي‌داند.
اين قطعنامه در ادامه تصريح كرد: ملت وفادار و فداكار ايران اسلامي با قدرداني از مسوولان نظام، قواي سه‌گانه و همه كساني كه مجاهدانه و خالصانه در تلاش براي خدمت به انقلاب و ميهن عزيز هستند و تاكيد بر ضرورت مسووليت‌پذيري مديران و پاسخگويي صادقانه به مطالبات مردم - به ويژه قشر جوان آينده ساز كشور - در زمينه اشتغال و معيشت، از همه دستگاه‌ها به خصوص دولت محترم مي‌خواهد همت جهادي و قاطعيت انقلابي را دستور كار خود قرار داده و با كوتاه كردن دست غارتگران بيتالمال و مسدود نمودن روزنه‌هاي تبعيض و رانت خواري و ناكام گذاردن توطئه دشمن در ايجاد فضاي يأس و نااميدي، ضمن دوري از شعارزدگي، براي ارتقا و بهبود شرايط اقتصادي كشور گام‌هاي عملي، عيني و موثر بردارند.
در بخش پاياني اين قطعنامه تاكيد شده است: ملت هوشيار و موقعيت‌شناس ايران، با آگاهي از اهميت انتخابات آينده رياست‌جمهوري و شوراي اسلامي شهر، انتخابات را الگوي كارآمد مردم سالاري ديني در كشور دانسته و با تاكيد بر ضرورت هوشمندي همگاني برابر توطئه‌ها و ترفندهاي فريبنده و پيچيده دشمن، حضور حماسي و مشاركت گسترده خود در انتخابات ارديبهشت ماه سال 96 را تجديد عهد با انقلاب اسلامي و تقويت اقتدار و صلابت ملت و نظام دانسته و از داوطلبين محترم مي‌خواهد با رعايت «تقواي سياسي» و موازين شرعي، اخلاقي و قانوني و تعميق فضاي همدلي و برادري، زمينه برگزاري انتخاباتي حداكثري، پرشور و انقلابي را فراهم ساخته و دشمنان خارجي و بدخواهان داخلي را در رسيدن به اهداف شوم خود نااميد سازند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون