• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3745 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبري بايد قوي‌تر باشد

گروه سياسي| ارتباط اصلاح‌طلبان و مقام معظم رهبري پس از فوت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، موضوعي است كه اين روزها ذهن بسياري از بزرگان اصلاح‌طلب را مشغول كرده است. موضوعي كه اين بزرگان پيشنهادهاي متفاوتي براي حل آن داده‌اند. ديروز معصومه ابتكار از اين خلأ بزرگ و شرايط زنان سياستمدار گفت. معصومه ابتكار معتقد است خانم‌هاي ايراني گام‌هاي خوبي به سمت پيشرفت در عرصه سياسي برداشتند اما اين موضوع لزوما به اين مفهوم نيست كه بايد اين حضور در عرصه عالي سياسي، اجرايي و تصميم‌گيري در حد رياست‌جمهوري باشد. به گزارش خبرآنلاين، جمله‌هاي كليدي اظهارات معصومه ابتكار به شرح زير است:
   الان وضعيت مديريت اجرايي خانم‌ها در سطح استان‌ها بسيار نسبت به گذشته متفاوت شده است و ما در بسياري از استان‌ها شاهد حضور خانم‌ها به عنوان فرماندار يا در حوزه‌هاي مختلف مديريت اجرايي هستيم مثلا اخيرا يك خانم بسيار شايسته‌اي به عنوان مديركل سازمان محيط زيست استان سيستان و بلوچستان منصوب شد بنابراين روند رو به رشدي است ولي لزوما به اين مفهوم نيست كه حضور خانم‌ها حتما بايد در عرصه عالي سياسي و اجرايي و تصميم‌گيري در حد رياست‌جمهوري باشد.
   فكر مي‌كنم اگر بتوانيم پيشرفت‌هايي را كه بايد در سطوح مختلف، اجرايي و عامه مردم براي بهبود شرايط زنان داشته باشيم به سرانجام برسانيم، خيلي براي ما دستاورد بزرگ‌تري است.
   الان خيلي روشن است كه تمام جريانات منتسب به اصولگرايي معتدل و جريانات منتسب به اصلاح‌طلبان با يكپارچگي و انسجام در كنار آقاي دكتر روحاني قرار دارند. بسيار اميدواريم كه ان‌شاءالله انتخابات پرشور با حضور و مشاركت گسترده مردم و انتخابات سالم و آزادي برگزار شود و سرنوشت كشور به دست مردم رقم بخورد.
   در همين مسووليتم هيچ افق سياسي براي خودم پيش‌بيني نمي‌كردم، فكر مي‌كنم الان بيشتر بايد بر افق سياسي آينده كشور متمركز بود كه بتوانيم جريان خردگرايي و منطق را تقويت كنيم.
   ما يك دوره‌اي از بي‌خردي را در فضاي سياسي كشور داشتيم كه روي تصميم‌گيري‌هاي مديريت اجرايي تاثير گذاشت، بايد سعي كنيم آن فضاي بي‌خردي ديگر تكرار نشود. آن فضا به اقتصاد، سياست، اخلاق و محيط زيست كشور ضربه زد و ديگر نبايد تكرار شود. معتقدم بايد عرصه سياست ايران خردمندانه باشد چون حضور خانم‌ها در اين فضاي خردمندانه موثرتر و قوي‌تر خواهد بود.
   قطعا همه جريانات سياسي معتقد به نظام بايد ارتباط شان را با رهبري انقلاب تقويت كنند و بتوانند در تدوين سياست‌ها و برنامه‌هاي‌شان از مقام مشورتي و جايگاه ايشان استفاده صحيح ببرند ضمن آنكه متقابلا در جريان تحولات و وقايع و مسائل مختلف قرار بگيرند.
   معتقدم ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبر انقلاب بايد قوي‌تر از گذشته و با ايجاد يك فضاي صميمي باشد، فضايي كه فعالان اصلاح‌طلب با اطمينان بخشي كه براي ماهيت اهداف و نيات فعاليت‌هاي شان مي‌دهند بتوانند ان‌شاءالله در كنار ديگر جريانات سياسي كشور فعاليت خوبي براي آينده ايران داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون