• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3745 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

درخشش جوانان تيروكمان ايران با يك طلا، دو نقره و يك برنز در لاس‌وگاس امريكا

تبريك ويژه آقاي رييس‌جمهور

در دومين روز از مرحله يك چهارم پاياني رقابت‌هاي جام‌جهاني داخل سالن تيروكمان كه با حضور 46 كشور در لاس وگاس امريكا در حال‌ برگزاري است، كمانداران كشورمان در رده سني جوانان در بخش ريكرو دختران توسط پريسا روحانيان موفق به كسب مدال طلا شدند و ورزشكاري از امريكا در رده دوم ايستاد؛ همچنين مبينا فلاح به مدال برنز اين رقابت‌ها دست يافت. در اين رده سني 54 كماندار حضور داشتند. همچنين در بخش پسران نيز كه 34 كماندار با يكديگر به رقابت پرداختند، رضا شعباني در بخش ريكرو پسران به مدال نقره دست پيدا كرد. در ادامه رقابت‌ها و در بخش ريكرو دختران در رده سني نوجوانان، سوگند رحماني به مدال نقره دست پيدا كرد. در اين رده سني كه 89 كماندار حضور داشت، كماندار امريكا موفق به كسب مدال طلاي اين رده سني شد.

تبريك توييتري روحاني به كمانداران ايران
رييس‌جمهور با انتشار يك توييت در صفحه رسمي توييتر خود، موفقيت تيم ملي تيراندازي با كمان ايران در مسابقات جهاني امريكا را تبريك گفت. متن توييت حجت‌الاسلام روحاني در اين باره به شرح زير است: كسب مدال طلاي پريسا روحانيان و ۳ مدال رنگارنگ ديگركمانداران جوان و افتخارآفرين‌مان در جام‌جهاني تيراندازي با كمان ۲۰۱۷ لاس‌وگاس مبارك باد.

تبريك سلطاني‌فر به كمانداران جوان ايران
وزير ورزش و جوانان در پيامي موفقيت تيم ملي تيراندازي با كمان ايران در مسابقات جهاني امريكا را تبريك گفت. مسعود سلطاني‌فر در اين پيام آورده است: بدون ترديد ورزش، عاملي مهم و اثرگذار در صلح‌آفريني، همزيستي مسالمت‌آميز اقوام و تداوم دوستي ملت‌ها و راهي روشن و استوار براي ايجاد تفاهم، گسترش همبستگي و تعامل بين فرهنگ‌هاست. درخشش و پيروزي اخير كمانداران جوان ايران عزيز در مسابقات جهاني امريكا كه براي نخستين بار در مسابقات جهاني با كسب يك مدال طلا، دو نقره و يك برنز، برگ زريني بر افتخارات ورزش كشور افزودند، نشان از تدبير و دورانديشي مسوولان نظام و پيگيري‌هاي مجدانه دست اندركاران وزارت ورزش و جوانان، فدراسيون و در نهايت حاصل تلاش بي‌وقفه كادر مربيگري و ورزشكاران عزيز است كه به دور از تنش‌هاي سياسي ايجاد شده و مرزبندي و ديواركشي‌ها، پيام آور صلح و دوستي شدند و پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران را به اهتزاز درآوردند. اينجانب از همه اعضاي فدراسيون، كادر فني، مربيان و كمانداران پر تلاش و خانواده‌هاي آنان كه سهم و نقش بسزايي در كسب اين موفقيت داشتند قدرداني كرده، سلامتي و سربلندي بيش از پيش ايشان را از خداوند متعال خواهانم.

شجاعي: ثابت كرديم كه ورزش بر سياست پيروز است
رييس فدراسيون تيروكمان بعد از موفقيت كمانداران ايران در رقابت‌هاي داخل سالن تير و كمان، گفت: با كسب يك مدال طلا، دو نقره و يك برنز ثابت كرديم كه ورزش بر سياست پيروز است و توانستيم با وجود تمام تهديدات و مشكلات پرچم ايران را در خاك امريكا به اهتزاز درآوريم. محمدعلي شجاعي اظهار كرد: كمانداران ما براي نخستين‌بار در تاريخ ورزش كشور توانستند در مرحله پاياني جام جهاني داخل سالن تيروكمان صاحب چندين مدال شوند و آن هم در رشته‌اي كه تاكنون نتوانسته بوديم تا به امروز صاحب مدال شويم. اين افتخار بزرگي است براي كمانداران ريكرو كه در بين 46 كشور حاضر در اين رقابت‌ها و با وجود تمام سختي‌ها و مشكلاتي كه براي اعزام آنها به اين رقابت‌ها ايجاد شد، به چنين توفيق بزرگي دست پيدا كنند. كمانداران ما در حالي به اين رقابت‌ها اعزام شدند كه بدون هيچ‌گونه استراحتي و در برابر كمانداران مطرح دنيا كه در شرايط بسيار خوبي در اين رقابت‌ها حضور داشتند به مبارزه پرداختند و شايستگي خود را در خاك امريكا به خوبي ثابت كرده‌اند. ما تا به امروز نتوانسته بوديم در ريكرو صاحب عنوان شويم و اين خوشحالي بزرگي است كه ما در آينده و به ويژه‌ در المپيك 2020 مي‌توانيم در ريكرو صاحب مدال شويم. حضور كمانداران ايران در اين تورنمنت نشان داد كه ورزش فارغ از نگاه‌هاي سياسي است و ما توانستيم بر سياست غلبه و به پيروزي دست پيدا كنيم. به ويژه‌ اينكه كمانداران ايران توانستند پرچم ايران را در خاك امريكا به اهتزاز درآورند و اين افتخار بزرگي براي ورزش كشور است و جا دارد به تمام ملت ايران اين موفقيت را تبريك بگويم.
بايد به اين مساله باور داشته باشيم كه ورزش نقش ارزنده خود را در صلح ملت‌ها به خوبي نشان داده است و نمي‌توان به خاطر مسائل سياسي مانع حضور ورزشكاران در عرصه‌هاي بين‌المللي شد. با وجود اينكه كمانداران ما به خاطر تاخير در صدور ويزا يك روز ديرتر از ساير ورزشكاران ديگر وارد خاك امريكا شدند، اما توانستند در مرحله مقدماتي حذفي و فينال رقابت‌ها را به درستي هدايت كنند و با وجود اينكه از نظر فني در شرايط بدي راهي اين رقابت‌ها شدند، ولي با دست پر از كشور امريكا بازمي‌گردند و اين افتخار بزرگي براي ورزش كشور ما است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون