• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3765 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۹ اسفند

رييس‌جمهور:

هنوز در ساير جاده‌ها، موانعي پيش‌روي ما وجود دارد

ما قطعا پيروز اقتصاد مقاومتي هستيم

گروه سياسي| كنگره بزرگداشت روز شهيد محلي شد تا حسن روحاني از دغدغه‌هاي ذهني‌اش در مورد اين روزهاي كشور بگويد. از شهيداني كه با خون خود مسير را براي تاريخ اعلان مي‌كنند تا تاكيد بر اينكه شهدا زنده‌اند و نخواهند مرد. حسن روحاني ديروز از خطر جنگ فرهنگي هشدار داد و گفت: « جنگ فرهنگي تنها صحنه رويارويي دنياي اسلام و فرهنگ كفر نيست، طاغوت به معناي طغيان است و ممكن است در دنياي اسلام يا بيرون از آن با چهره‌هاي متفاوت وجود داشته باشد؛ لذا جنگ فرهنگي ادامه دارد و پاياني براي آن نيست. » او اما از نقشه‌هاي دشمنان هم در اين مسير گفت و تاكيد كرد كه: «دشمنان تلاش مي‌كنند كه جوانان را از مسجد، ايثار و مسير شهيدان جدا كرده و فاصله بيندازند اما به اعتقاد من هرگز موفق نبودند و اگر امروز دشمن جنگي را آغاز كند از 31 شهريور 59 كه صداميان جنگ را به ملت ايران تحميل كردند، هم قدرت ما بيشتر است» حسن روحاني اما ديروز از اقتصاد مقاومتي هم گفت. تاكيد كرد كه سوال در اين مورد كه آيا دولت در اجراي اقتصاد مقاومتي موفق بوده است يا خير سوال نامربوطي است چرا كه قطعا در اقتصاد مقاومتي پيروزي وجود داشته است. رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه هيچ سلاحي برتر از ايمان، مقاومت و اتحاد مردم وجود ندارد و جنگ امروز در صحنه‌هاي مختلف، جنگ اراده‌هاست، گفت: سلاح قطعا لازم است، اما دشمن بيشتر از موشك، از ايمان و اراده مردم ما مي‌ترسد. به گزارش ايسنا، حسن روحاني در جريان سفر به مشهد مقدس در كنگره بين‌المللي بزرگداشت روز شهيد، اظهار داشت: آنچه ما را در برابر امريكا، رژيم صهيونيستي، مزدورانش و توطئه‌گران پيروز مي‌كند، تنها سلاح نيست بلكه بالاتر از آن ايمان، اراده، اتحاد و مقاومت مردم است ما در عين حال بايد موشك و هواپيما بسازيم و مي‌سازيم و دولت يازدهم در 5/3 سال گذشته در سلاح‌هاي راهبردي بيش از 10 سال گذشته تجهيزات ساخته است. رييس‌جمهوري گفت: پاسداشت شهيدان بزرگوار در سراسر دنياي اسلام، به ويژه شهدايي كه در دهه‌هاي اخير، شاهد ايثار و فداكاري آنان بوديم، يك وظيفه و افتخار بزرگي براي همه ما محسوب مي‌شود. رييس‌جمهوري با بيان اينكه شهيد از ريشه و ماده شهادت بوده و علم، آگاهي و اعلان، محسوب مي‌شود، خاطرنشان كرد: هر كجا كه آگاهي وجود دارد و آن آگاهي در منصه ظهور و در برابر چشم جهانيان قرار مي‌گيرد و اين پرچم آگاهي به اهتزاز در مي‌آيد، بدون ترديد آنجا جايگاه شهادت است.
شهدا زنده‌اند و نمي‌ميرند
روحاني افزود: شهدا راهي را آگاهانه و با علم به دستيابي به جاودانگي انتخاب كردند و با خون خود آن مسير را براي تاريخ، اعلان مي‌كنند و لذا شهدا زنده‌اند و نمي‌ميرند و از نعمت الهي متنعم هستند و همواره صداي رساي آنان زير گنبد تاريخ به خوبي شنيده مي‌شود. رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه جنگ، مبارزه و برخورد صحنه رويارويي سلاح نيست، اظهار داشت: جنگ صحنه برخورد هواپيما، موشك، تانك يا لشكرهاي پياده و زرهي نيست، بلكه واقعيت جنگ، جنگ اراده‌هاست و دو اراده رو در روي هم قرار مي‌گيرند و اين موضوعي است كه همواره در طول تاريخ بوده، هست و خواهد بود. روحاني با اشاره به اينكه همان‌طور كه راه خداوند هميشه باز است، متاسفانه راه شيطان و طاغوت هم همواره بوده و خواهد بود، اظهار داشت: جنگ پايان ندارد و اينكه از صلح سخن مي‌گوييم به مفهوم پايان دادن موقت كارزار نظامي است و الا كارزارها در صحنه‌هاي ديگر همچنان باقي است و جنگ اقتصادي در دنيا هيچ‌وقت پايان نمي‌يابد و به تازگي فردي كه در امريكا قدرت را در دست گرفته نخستين سخنانش جنگ جديد در ميدان اقتصادي با هم‌پيمانانش است. وي با طرح اين سوال كه آيا جنگ فرهنگي پايان خواهد پذيرفت، گفت: جنگ فرهنگي تنها صحنه رويارويي دنياي اسلام و فرهنگ كفر نيست، طاغوت به معناي طغيان است و ممكن است در دنياي اسلام يا بيرون از آن با چهره‌هاي متفاوت وجود داشته باشد؛ لذا جنگ فرهنگي ادامه دارد و پاياني براي آن نيست. رييس‌جمهوري با اشاره به قدرت برخورداري يك ملت از اراده و ايمان قوي، اظهار داشت: در هر صحنه‌اي كه اراده و ايمان قوي وجود داشته باشد، آنجا پيروزي نهايي هم وجود دارد، اما هر كجا كه در اراده ما خللي ايجاد شود و دشمن را بزرگ جلوه نمايد و قدرت خود را ناديده گرفته و به رخ تاريخ نكشيم، بي‌ترديد در آن ميدان شكست خواهيم خورد. روحاني اضافه كرد: اگر در ميدان اقتصادي گفته شود كه قادر نيستيم، مشكلات اقتصادي را حل كنيم و نيازها و امكانات زندگي مردم را فراهم‌سازيم و به پيروزي خود در صحنه اقتصادي شك كنيم، بدون ترديد شكست خواهيم خورد. رييس‌جمهوري پرسش درباره اينكه آيا در اقتصاد مقاومتي موفق بوده‌ايم يا نه را سوالي نامربوط دانست و اظهار داشت: ما قطعا پيروز اقتصاد مقاومتي هستيم. چرا كه يك ملت بزرگ، دولت كارآمد و رهبري فرهيخته و آگاه داريم كه هدايتگري مي‌كنند و مردم در صحنه هستند و دولت نيز به وظيفه خود عمل مي‌كند.
امروز هم فشار و تحريم ادامه دارد
روحاني با اشاره به ايستادگي ملت ايران در برابر فشارهاي گوناگون دشمنان در 38 سال گذشته، اظهار داشت: امروز هم فشار و تحريم ادامه دارد و ما در شرايط سخت به ايستادگي خود ادامه مي‌دهيم. در دنياي امروز كه همه كشورهاي توليدكننده نفت مجبور شدند به ذخاير گذشته خود روي آورند و شاهد افزايش تورم و كاهش ارزش پول ملي‌شان بوديم، تنها جمهوري اسلامي ايران است كه در چنين شرايط سختي رشد اقتصادي را افزايش داده، تورم را پايين آورده و ارزش پول ملي خود را حفظ كرده است. رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: برخي سوال مي‌كنند كه آيا همه تحريم‌ها پايان يافته است؟ البته كه پايان نيافته و ما تنها در بخش هسته‌اي آن هم اگر طرف مقابل منصفانه و صادقانه به تعهداتش پايبند بماند، توانسته‌ايم موانع و تحريم‌ها را كنار بگذاريم، اما هنوز در ساير جاده‌ها، موانعي پيش‌روي ما وجود دارد و اينجا اين سوال مطرح است كه چرا واقعيت‌ها به روشني به مردم گفته نمي‌شود. روحاني با بيان اينكه در صحنه فرهنگي، در حال مبارزه هستيم، اما بدون ترديد پيروز اين صحنه خواهيم بود، اظهار داشت: البته دشمنان تلاش مي‌كنند كه جوانان را از مسجد، ايثار و مسير شهيدان جدا كرده و فاصله بيندازند اما به اعتقاد من هرگز موفق نبودند و اگر امروز دشمن جنگي را آغاز كند از 31 شهريور 59 كه صداميان جنگ را به ملت ايران تحميل كردند، هم قدرت ما بيشتر است، هم نيروهاي مسلح ما قوي‌تر هستند و هم جوانان كشورمان براي ايستادگي در برابر دشمنان آماده‌تر هستند. رييس‌جمهوري تصريح كرد: اگر كسي فكر كند كه در مسير و نهضتي كه از سال 41 و 22 بهمن 57 برگزيده‌ايم، عقب‌نشيني كرده و برمي‌گرديم، سخت در اشتباه است و ما مسير خود را تا پايان آن ادامه خواهيم داد. روحاني با طرح اين سوال كه چرا در 8 سال دفاع مقدس توانستيم در برابر تجاوز دشمنان ايستادگي كنيم، گفت: در آن دوران همه ابزار نظامي دشمن، قوي‌تر و بيشتر از ايران بود و آنان بر مبناي همين محاسبه غلط به ايران حمله كردند و در طول جنگ 8 ساله هيچ كشوري اعم از شرق و غرب، حتي يك دستگاه تانك يا يك فروند هواپيما در اختيار ايران قرار نداد و ملت ايران و جوانان ايراني با مظلوميت و تنهاي تنها با اتكال به خداوند توانستند قطعات مورد نياز تجهيزات نظامي را توليد كنند و با اين اراده توانستيم روي پاي خود بايستيم، لذا جنگ، جنگ سلاح نيست، بلكه صحنه جنگ اراده‌ است.
بايد سلاح بسازيم و تمرين نظامي انجام دهيم
روحاني خريد سلاح‌ از سوي برخي كشورهاي منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهم نيست كه فلان كشور در منطقه چقدر سلاح و تجهيزات پيشرفته نظامي خريداري مي‌كند، چرا كه اين موجب پيروزي نيست كه اگر چنين بود بايد يمن، ماه‌ها پيش به تصرف متجاوزين در مي‌آمد، اما مردم فقير يمن با ايمان و اراده قوي، پيروز نهايي اين نبرد خواهند بود. رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه برخورداري از ايمان و اراده قوي به معناي اين نيست كه سلاح و موشك نساخته و تدبير نظامي نداشته باشيم، اظهار داشت: بايد سلاح بسازيم و تمرين نظامي انجام دهيم و در اين زمينه هدف نهايي، شكست اراده دشمن است. روحاني تصريح كرد: دشمن، بالاتر از موشك و سلاح از اراده، فرهنگ، ايستادگي و ايمان ملت ايران مي‌ترسد و اگر بفهمد 80 ميليون جمعيت ايران، آماده و با اراده در صحنه حضور دارند، جرأت هيچ اقدامي نخواهد داشت. ما بايد به وعده الهي مطمئن باشيم و بي‌ترديد ما در جنگ اراده‌ها پيروز هستيم و خداوند نيز ما را پيروز مي‌سازد. روحاني تصريح كرد: اگر دشمن در محاسبات خود به اين نتيجه برسد كه مردم ايران نه تنها از شهادت نمي‌ترسند، بلكه آن را فخر خود و موجب جاودانگي مي‌دانند، در اين صورت ما شكست‌ناپذير خواهيم بود و هيچ سلاحي در برابر قدرت ايمان و اتحاد مردم ايران موفق نخواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون