• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3765 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۹ اسفند

پيشخوان

اطلاعيه سازمان بازرسي كل كشور درباره افشاي غيرقانوني گزارش‌ها
سازمان بازرسي كل كشور اطلاعيه‌اي براي تاكيد بر برخورد با انتشار و افشاي غيرقانوني گزارش‌هاي اين سازمان و استناد به آنها عليه اشخاص و مقامات، منتشر كرد. به گزارش ايسنا متن كامل اين اطلاعيه به شرح زير است: با توجه به اينكه اخيرا مشاهده مي‌شود برخي بدون رعايت موازين قانوني با استناد به گزارش‌هاي محرمانه سازمان بازرسي كل كشور مبادرت به طرح مطالبي عليه اشخاص حقيقي يا حقوقي و مقامات و مسوولان كشوري در رسانه‌ها مي‌كنند و موجبات مخدوش نمودن افكار عمومي و ورود لطمه به حقوق اشخاص را فراهم مي‌آورند، ضرورت تشخيص داده شد به‌منظور جلوگيري از ادامه اين روند نادرست متذكر شود كه بر اساس قانون سازمان بازرسي كل كشور، اسناد و مدارك و اظهارات موجود در سوابق و پرونده‌هاي در جريان بازرسي، پيش از بررسي و طي تشريفات قانوني و اظهارنظر مقامات مسوول در اين سازمان مطلقا قابليت استناد يا انتشار ندارد و گزارش‌هاي نهايي و قطعي نيز به‌موجب بند ج و د ماده 2 قانون تشكيل سازمان بازرسي تنها به مقامات يادشده در اين مقررات اعلام مي‌گردد تا آنها در چارچوب قانون به تكاليف خود در قبال گزارش ارسالي عمل كنند. ازاين‌رو هرگونه بهره‌برداري از گزارش‌هاي اين سازمان خصوصا افشا و انتشار آن خارج از موازين و ترتيبات يادشده غيرقانوني محسوب مي‌گردد و برابر ماده 648 قانون مجازات اسلامي و در مواردي مطابق ماده 2 قانون مجازات انتشار و افشاي  اسناد محرمانه و سرّي دولتي قابل پيگرد است.»


دبيرستاد انتخابات كشور:
تخلف فراگيري نداشته‌ايم كه قابل كنترل نباشد
دبيرستاد انتخابات كشور گفت: كانديداهاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري به مدت ۵ روز از تاريخ ۲۲ فروردين ماه تا ۲۶ فروردين ماه مي‌توانند با مراجعه به ستاد انتخابات وزارت كشور در اين انتخابات ثبت نام كنند. به گزارش ايسنا، علي پورعلي‌مطلق در گفت‌وگويي راديويي، با بيان اينكه در ۲۹ ارديبهشت ماه سه انتخابات از جمله انتخابات رياست‌جمهوري، شوراهاي شهر و روستا و ميان‌دوره‌اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به صورت همزمان برگزار خواهد شد، ادامه داد: البته مقدمات برگزاري اين سه انتخابات هر كدام براساس زمان‌بندي جداگانه‌اي پيگيري مي‌شود. وي با بيان اينكه بعد از ثبت نام كانديداها در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري شوراي نگهبان براساس زمان‌بندي مشخص شده صلاحيت افراد ثبت نام‌كننده را مورد بررسي قرار مي‌دهد، ادامه داد: بعد از اينكه شوراي نگهبان نظر نهايي خود را در ارتباط با بررسي صلاحيت‌ها به ما اعلام كرد، كانديداهاي اين انتخابات ۲۰ روز فرصت دارند تا تبليغات خود را انجام دهند. اين مقام مسوول در وزارت كشور با بيان اينكه هرگونه تبليغات زودهنگام از سوي كانديداهاي انتخابات ممنوع و مورد پيگيري قرار مي‌گيرد، در پاسخ به اين سوال كه اكنون در حال حاضر شاهد تبليغات برخي از افراد به عنوان كانديداي احتمالي رياست‌جمهوري در فضاي مجازي و رسانه‌ها هستيم، افزود: قطعا اين امر تخلف است و دستگاه‌هاي مسوول اين تخلفات را ثبت و ضبط مي‌كنند و شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت‌ها اين تخلفات را مدنظر قرار مي‌دهد. پورعلي مطلق با بيان اينكه تا اين لحظه تخلف فراگيري نداشته‌ايم كه قابل كنترل نباشد، اظهار كرد: انتخابات ميان دوره‌اي خبرگان در ۲۹ ارديبهشت ماه برگزار نمي‌شود و بر اساس نظر هيات رييسه خبرگان اين انتخابات همزمان با انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد.

آيت‌الله خاتمي:
‌ دغدغه دولت تا آخرين روز خدمت، معيشت مردم باشد

عضو هيات‌رييسه مجلس خبرگان با تاكيد بر اينكه مسوولان بايد در پاسداري از ارزش‌هاي ديني سنگ‌تمام بگذارند، گفت: دغدغه اصلي مسوولان دولتي بايد تا آخرين روز خدمت، معيشت مردم باشد. به گزارش فارس، آيت‌الله سيداحمد خاتمي، عضو هيات‌رييسه مجلس خبرگان رهبري در حاشيه اجلاسيه اين مجلس و در جمع خبرنگاران با بيان اينكه تكميل شبكه ملي اطلاعات يك ضرورت است، گفت: حتي در نظام‌هايي كه خود آفريننده اين فضا هستند مراقبت در مورد فضاي مجازي مراقبت مي‌كنند. وي در همين زمينه افزود: مسوولان ما بايد در پاسداري از ارزش‌هاي ديني سنگ تمام بگذارند. عضو هيات رييسه مجلس خبرگان با تاكيد بر اينكه ما مشكلات مردم را با تمام وجود درك مي‌كنيم و از آن در رنج هستيم، خاطرنشان كرد: مردم از مسوولان انتظار تدابير شايسته دارند؛ هرچند اينگونه نيست كه دولت هيچ كاري نكرده باشد ولي دغدغه اصلي مسوولان دولتي بايد تا آخرين روز خدمت، معيشت مردم باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون