• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3765 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۹ اسفند

پاسخ معصومه ابتكار به حمله‌كنندگان به دولت

صفدرحسيني يك ريال هم از صندوق ملي محيط زيست دريافت نكرده است

صندوق اصلا اعتبار ندارد كه بخواهد به كسي حقوق بدهد

گروه سياسي| اين روزها مخالفان دولت از هر سوژه كوچك و حتي قديمي براي حمله به دولت استفاده لازم را مي‌برند. آن هم در روزهايي كه تنها دو ماه تا انتخابات رياست‌جمهوري باقي مانده است و بسياري اين پيش‌بيني را مي‌كنند كه احتمالا اين دست حملات شدت بيشتري هم به خود بگيرد. همين هم شده است كه يك خبر قديمي در مورد عضويت صفدر حسيني مديرعامل سابق صندوق توسعه ملي در صندوق ملي محيط زيست آنان را به صرافت حمله جديدي به دولت بيندازد. خبري كه روز گذشته با واكنش معصومه ابتكار رييس سازمان محيط زيست هم مواجه شد. ديروز معصومه ابتكار رييس سازمان حفاظت‌محيط‌زيست خطاب به آنهايي كه در روزهاي اخير حملات بسياري را به دليل اين خبر قديمي به دولت آغاز كرده بودند، گفت: آقاي صفدرحسيني از دو سال و نيم گذشته و قبل از همه اين ماجراها در هيات‌مديره صندوق ملي محيط زيست بوده و يك ريال هم از اين صندوق حقوقي نگرفته است. به گزارش ايلنا، معصومه ابتكار در واكنش به اخبار رسانه‌هاي اصولگرا مبني بر انتصاب صفدر حسيني به سمت رياست هيات‌مديره مجمع عمومي صندوق ملي محيط زيست گفت: «برخي در روزهاي اخير اتهاماتي را در مورد آقاي صفدرحسيني و موضوع صندوق ملي محيط زيست مطرح كردند. خيلي جالب است اين صندوق در دوره آقاي خاتمي تاسيس شد و جزو دستاوردهاي بزرگ آن دوره بود. در هشت سال اين صندوق به كما رفت و تعطيل شد. آن هم صندوقي كه مي‌توانست ابزار خوبي به لحاظ تقويت اركان محيط‌زيست كشور باشد.» واكنش‌هاي روزهاي اخير كه با انتقاد معصومه ابتكار هم مواجه شده در حالي است كه صفدر حسيني در مصاحبه‌اي اعلام كرده بود كه سه مرتبه براي اصلاح حقوقش به مقامات نامه نوشته و روند نادرستي كه از دولت قبل در سيستم حقوق دهي صندوق توسعه ملي وجود داشته را متذكر شده بوده است.
صندوق اعتباري ندارد كه بخواهد حقوق بدهد
ابتكار در ادامه اما از هدر رفتن اين فرصت جزييات بيشتري گفته و تاكيد كرده است كه: آن هشت سال فرصت استثنايي بود كه دولت بتواند مناسبات داخلي و بين‌المللي را در زمينه محيط زيست تنظيم كند. اين صندوق اختيار خيلي خوبي داشت اما هيچ اتفاقي نيفتاد و كسي هم راجع به اين صندوق صحبتي نكرد. حالا اين صندوق حدود سه سال و نيم است فعال شده و كارهاي خوبي انجام مي‌دهد و يك شتاب‌دهنده در زمينه فناوري‌هاي محيط زيست است و مراودات داخلي و بين‌المللي خوبي دارد. ابتكار اما از موضوع ديگري حرف زده كه به بياني گافي كه مخالفان دولت داده‌اند را افشا مي‌كند. در روزهايي كه بسياري از مخالفان دولت كه برخي نمايندگان مجلس هم شامل آن مي‌شدند خواستار اعلام دريافتي‌هاي صفدر حسيني از اين محل شده بودند. ديروز معصومه ابتكار در اين مورد گفت: «البته دولت هم نتوانسته به طور كامل اعتبارات اين صندوق را تامين كند. اين صندوق يك هيات‌مديره هم از حدود دو سال و نيم پيش دارد و فعالانه كار مي‌كند. آقاي صفدرحسيني هم از دو سال و نيم گذشته و قبل از همه اين ماجراها در هيات‌مديره اين صندوق بوده و يك ريال هم از اين صندوق حقوقي نگرفته است. اصلا اين صندوق اعتباري نداشته كه بخواهد به ايشان حقوقي بدهد. ايشان هم به صورت غيرموظف و داوطلبانه به اين صندوق كمك كردند و بعد هم خواستند كه ديگر نباشند.» اين در حالي است كه حسينعلي حاجي‌‌دليگاني عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنيم گفته بود كه: «از آقاي صفدر حسيني مي‌خواهيم كه ميزان حقوقش در رياست هيات‌مديره «صندوق ملي محيط زيست» را اعلام كند، بايد مشخص شود كه وي چقدر حقوق مي‌گيرد و اگر حقوقش همچنان نجومي باشد، آن را پيگيري مي‌كنيم.» حالا معصومه ابتكار مي‌گويد كه اين صندوق اصلا اعتباري براي حقوق دادن ندارد.
گلايه ابتكار از حمله‌كنندگان
ابتكار تصريح كرد: الان هيات‌مديره جديد آغاز به كار مي‌كند ولي خيلي جالب است كه رسانه‌هايي كه امروز اينگونه راجع به آقاي صفدر حسيني صحبت مي‌كنند تاكنون يك بار هم به ماهيت اين صندوق نپرداخته‌اند. هيچگاه به اهميت آن و اينكه ما در بين كشورهاي دنيا سرافراز هستيم كه يك صندوق براي محيط زيست‌مان داريم اهميت ندادند اما الان كه احساس كرده‌اند مي‌توانند مچ‌گيري كنند براي مچ‌گيري وارد عرصه شده‌اند. حيف است كه اين همه كار و تلاش ديده نشود. البته ما پاسخ نماينده مجلس را داديم و توضيح داديم كه هيچ گونه پرداختي به آقاي صفدر حسيني نشده است. آقاي حسيني در راه‌اندازي اين صندوق كمك كرده و زحمت كشيده‌اند الان هم هيات‌مديره جديد فعال است و ايشان هم در اين صندوق نيستند. وي تاكيد كرد: به هرحال اين حاشيه‌سازي‌ها جاي تاسف دارد و فكر مي‌كنم تا زمان انتخابات هم ادامه دارد و حتي بيشتر هم مي‌شود. ما هم براي پاسخ به اين حواشي آمادگي كامل داريم و توكل‌مان به خدا است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون