• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3765 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۹ اسفند

سوپرليگ كاراته در ايستگاه پاياني

جام قهرماني به كدام تيم‌ مي‌رسد؟

سوپرليگ كاراته مردان امروز پنجشنبه در حالي با برگزاري ديدارهاي مرحله نيمه‌نهايي و فينال بين چهار تيم دانشگاه آزاد، توسعه و نوآوري شهر، پاس قوامين و مناطق نفت‌خيز جنوب در مجموعه ورزشي غدير تهران به پايان خواهد رسيد كه تيم‌هاي اول تا سوم اين پيكارها معرفي مي‌شوند.
اين مسابقات از اين حيث حايز اهميت است كه همه ستاره‌ها و سرمايه‌هاي كاراته ايران در اين روز در زير يك سقف باهم مبارزه خواهند كرد.
با پايان هفته چهارم از دور برگشت اين رقابت‌ها و مشخص شدن تيم‌هاي اول و دوم، از گروه اول تيم دانشگاه آزاد و مناطق نفت خيز جنوب و از گروه دوم تيم توسعه نوآوري شهر و پاس قوامين با پشت سر گذاشتن رقباي‌شان به مرحله نيمه‌نهايي راه يافتند.
امروز و در هفته پاياني اين پيكارها در نخستين بازي، دانشگاه آزاد بايد مقابل پاس قوامين صف‌آرايي كند تا برنده اين ديدار به فينال برسد و بازنده به سكوي سومي قناعت كند.
دانشگاه آزادي‌ها كه به عنوان تيم نخست گروه يك به اين مرحله رسيدند با تيمي پرستاره به مصاف پاس قواميني مي‌روند كه با تيمي متشكل از جوان‌ترها و با عنوان دومي گروه دو به اين مرحله آمده است.
دانشگاه آزاد در بخش كاتاي انفرادي و تيمي با حضور اميربهادر تدين، روزبه روشني و سهيل ساجدي‌فر تركيبي مطمئن دارد. كاتاروهايي كه در انتخابي تيم‌ملي هم موفق عمل كردند و در مصاف با كاتاروهاي تيم پاس قوامين برنده بودند. مهران قربانعلي‌پور در كاتاي انفرادي و سعيد كاظمي، حسين و حسام زرين نعل در كاتاي تيمي اعضاي پاس قوامين هستند.
اما در بخش كوميته، دانشگاه آزاد كه ستاره‌هاي با تجربه‌اي همچون ذبيح‌الله پورشيب، سجاد گنج‌زاده، بهمن عسكري، علي فداكار و جوانان مدعي پوشيدن پيراهن تيم‌ ملي همچون عبدالله ولدي و رضا عنايتي را در اختيار دارد، با خيال راحت‌تري برروي تاتامي مي‌رود. هرچند پاس قوامين هم هفته قبل با شكست تيم صدرنشين گروه دوم نشان داد تيم دست و پا بسته‌اي نيست و با كاراته‌كاهايي باانگيزه همچون بهنام دهقان‌زاده، يونس نوروزي، علي نجفي، عارف فرهادي، محمدرضا بخش محمدلو و... توانايي شكست تيم‌هاي پرستاره و مدعي را دارد.
در آن‌ طرف ميدان و در دومين ديدار دو تيم توسعه نوآوري شهر و مناطق نفت خيز جنوب باهم رقابت مي‌كنند تا در پايان اين نبرد حساس دومين تيم فيناليست و تيم سوم مشترك اين پيكارها معرفي شود.
تيم توسعه نوآوري شهر كه نخستين حضورش در سوپرليگ را تجربه مي‌كند با حضور در صدر گروه دو به اين مرحله رسيد.
فريد حقيقي، جواد سيف‌الهي، يحيي پيشه زاري و مهدي حق نظري اعضاي كاتاي تيم توسعه نوآوري شهر هستند و كوميته اين تيم متشكل از علي‌اصغر آسيابري، صادق سنچولي، مجيد حسن‌نيا، مصطفي روستا، كيوان بابان و... است؛ جوان‌هايي كه در رنكينگ سوپرليگ در اوزان خود بين نفرات اول تا سوم هستند. از آن سو مناطق نفت خيز جنوب كه به خاطر تفاضل امتياز انفرادي، تيم دوم گروه اول شد، همانند دانشگاه آزاد با نفراتي با تجربه و جوان در اين دوره از مسابقات سوپرليگ حضور دارد.
اين تيم در بخش كاتا ابوالفضل شهرجردي، سعيد دليخون و علي زند را در اختيار دارد؛ كاتاروهايي كه اين روزها با كنار زدن برترين‌ها يكي از قطب‌هاي اصلي كاتاي ايران شده‌اند. مناطق نفت‌خيز جنوب در كوميته هم با بهره‌گيري از قهرمانان نام‌آشنايي همچون امير مهدي‌زاده، سعيد فرخي، سامان حيدري، محمد قاسمي، ابراهيم حسن‌بيگي و... بي‌شك مبارزه ديدني و برابري را مقابل تيم توسعه نوآوري شهر خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون