• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3780 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ فروردين

گزارش فدراسيون جهاني بسكتبال از ايران

خوشامدگويي ارسلان كاظمي به استراليا و نيوزيلند

فدراسيون جهاني بسكتبال در گزارشي كه مخصوص رقابت‌هاي آسياكاپ در لبنان است به وضعيت تيم‌ ‌ملي ايران پرداخته و در آن با ارسلان كاظمي به گفت‌وگو پرداخته است. در اين گزارش آمده است:
زماني كه ارسلان كاظمي پيراهن تيم‌ ‌ملي بزرگسالان بسكتبال ايران را به تن كرد به سرعت خودش را نشان داد و توانست در جام جهاني تركيه در سال ۲۰۱۰ ميانگين ۱۲ امتياز و 4/7 ريباند براي خودش در هر بازي ثبت كند. عملكرد او باعث شد تا بسياري از كارشناسان بسكتبال و هوادارانش او را يكي از ستاره‌هاي آينده تيم‌ ‌ملي ايران معرفي كنند.
بعد از اينكه ايران كارش در رقابت‌هاي قهرماني آسيا را با جايگاه سومي تمام كرد در فيبا چلنج قهرمان شد و در غرب ‌آسيا نيز عملكرد خوبي داشت. ايران در غرب ‌آسيا سهميه كاپ‌آسيا ۲۰۱۷ را به دست آورد جايي كه ارسلان دو متري نقش اصلي را ايفا مي‌كرد.
بسكتباليست اصفهاني ايران معتقد است كه او و هم تيمي‌هايش قرار است كارهاي بزرگي در كاپ‌ آسياي امسال به ميزباني بيروت انجام دهند.
او مي‌گويد: در رقابت‌هاي قبلي قهرماني آسيا تيم‌ ‌ملي ايران هميشه كارش را با قدرت به پايان برده و حالا ما مي‌خواهيم همين شرايط را در ادامه‌ نيز دنبال كنيم.
اتفاق متفاوتي كه امسال در آسيا مي‌افتد ‌اضافه شدن دو تيم قدرتمند اقيانوسيه يعني استراليا و نيوزيلند به قاره كهن هستند كه مطمئنا سطح رقابت‌ها را بالا و تقابل‌ها را دشوار مي‌كند، اما ارسلان كاظمي بدون ترس درباره آنها حرف مي‌زند. در حقيقت او اين اتفاق را يك توسعه مي‌داند و به آن خوش‌آمد مي‌گويد.
ملي‌پوش بسكتبال ايران مي‌گويد: به نظر من ‌اضافه شدن استراليا و نيوزيلند به بسكتبال آسيا براي همه كشورها خوب است و باعث مي‌شود كه تيم‌هاي آسيايي در بسكتبال رشد كنند. حضور آنها باعث مي‌شود تا ما بتوانيم وارد سطح بسكتبال جهان شويم و رقابت‌هاي خوبي داشته باشيم. ما برابر آنها شانس داريم و مطمئنم كه از تمام شانس‌مان استفاده مي‌كنيم.
به نظر شما قهرمان سه دوره آسيا چطور مي‌تواند اين كار را انجام دهد؟ آن طور كه كاظمي بيان مي‌كند قرار است تيم‌ ‌ملي ايران مسيري كه در فيبا آسيا چلنج داشت را ادامه‌ دهد و به ستاره‌هاي جوانش فرصت خودنمايي بدهد.
او مي‌گويد: زماني كه باوئرمن كارش را با بسكتبال ايران ادامه داد تصميم گرفت كه تغييراتي در تيم‌ ‌ملي ايجاد كند. او احساس كرد كه تيم ملي به انرژي و انگيزه جديد نياز دارد. به همين دليل او خون جديدي با بازيكنان جديد به تيم ملي تزريق كرد كه نتيجه‌اش قهرماني در فيبا آسيا چلنج بود. حالا شرايط بستگي به سرمربي جديد تيم‌ ‌ملي دارد اما به نظرم اگر فدراسيون تصميم بگيرد با آقاي حاتمي كارش را ادامه‌ دهد او راه باوئرمن را ادامه مي‌دهد.
ارسلان كاظمي به عنوان بازيكني كه اكنون در ليگ ايران بازي مي‌كند شرايط بسكتباليست‌هاي داخلي را خوب مي‌داند. او اكنون از بازيكنان تاثيرگذار ليگ ايران است و با اعتماد به نفس بالا، قدرتمند، با انرژي و انگيزه به ميدان مي‌رود. او مي‌گويد بازيكنان جوان بسكتبال ايران به خوبي مي‌دانند كه بايد براي پيشرفت تلاش كنند و معتقد است كه ليگ برتر شرايط پيشرفت آنها را دارد.
وي معتقد است: به نظرم بازيكنان خارجي خوبي در ليگ ايران حضور دارند و امسال بازي كرده‌اند. اين موضوع هم باعث مي‌شود كه سطح ليگ بالا برود و هم اينكه بازيكنان ايراني تجربه‌هاي خوبي از آنها فرا مي‌گيرند.
با تمام اينها ارسلان كاظمي مي‌داند كه تيم‌ ‌ملي ايران در دوران انتقال است با اين حال او هدف تيم ملي را مثل گذشته مي‌داند. او مي‌گويد كه هدف اصلي تيم‌ ‌ملي ايران درخشش در رقابت‌هاي بزرگ بين‌المللي است. «كسب سهميه المپيك هدف اصلي ما است اما قبل از آن تمام تلاش‌مان اين است كه سهميه جام جهاني را بگيريم و در چند مسابقه آن تورنمنت برنده باشيم.»
به عنوان بازيكني كه بارها در سطح اول جهان بازي كرده و تجربه حضور در اين رويدادها را دارد كاظمي مي‌داند كه چه شرايطي پيش ‌روي بسكتبال ايران است و او اين اعتماد به نفس را دارد كه بگويد تيم‌ ‌ملي ايران با قدرت به سمت جلو و پيشرفت حركت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون