• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3797 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

تا آنگاه كه مرگ جدايمان كند

مجموعه داستان «تا آنجا كه مرگ جدايمان كند» شامل داستان‌هاي برگزيده جايزه ادبي اُ. هنري در سال 1996 است. داستان‌هايي كه در آخرين سال سرداوري و سردبيري ويليام آبراهامز، نويسنده و منتقد ادبي امريكايي توسط هيات داوران اين جايزه انتخاب شده‌اند.
9 داستان كوتاه ترجمه شده در اين مجموعه به گواهي آبراهامز، از ميان تقريبا هزار داستان انتخاب شده‌اند. داستان‌هايي كه طي دوره يك‌ساله از تابستان 1994 تا 1995 توسط نويسندگان امريكايي در مجلات اين كشور به چاپ رسيده‌اند. در اين پروسه انتخابي از ميان هزار داستان صد داستان براي انتخاب نهايي برگزيده شدند و پس از غربال نهايي آنها، داستان‌هاي باارزشي حذف و نهايتا داستان‌هايي برگزيده شدند كه وي عنوان مي‌كند كه با شهامت به خوبي‌شان گواهي مي‌دهد.
در ميان داستان‌هاي حاضر در اين مجموعه آثاري از نويسندگان شناخته شده براي مخاطبان ايراني از جمله استيون كينگ، جرج كروول اُتس و آليسون بيكر حضور دارند و در كنار آنها نيز آثاري از ويليام هافمن، لوسي هانيگ، آلن داگلاس، بكي هاجسنون، جولي شوماخر و تام پين حضور دارند.
داستان‌هاي كوتاه حاضر در اين مجموعه همگي با نگاه و جهان‌بيني فرامليتي و قوميتي نوشته شده و داراي پيرنگي است كه به شكلي راز‌آميز در طول قصه و به تدريج جان گرفته و به مخاطب خود نشاط مي‌بخشد.
ليدا طرزي در مقام مترجم اين كتاب پيش از اين و در قالب مجموعه 90 جلدي داستان‌هاي كوتاه برگزيده جايزه ادبي اُهنري، مجموعه داستان‌هاي نقشه‌هايت را بسوزان، زنبق‌هاي دهه هشتاد، دوران طلايي دل‌شكستگي، بعضي زن‌ها؛ و آخرين روز عجيب در لس‌آنجلس منتشر شده است. وي همچنين مترجم مجموعه داستاني با عنوان از جناب پو چه خبر؟ نيز هست. كتاب نيستان مجموعه داستان «تا آنجا كه مرگ جدايمان كند» را با قيمت 13 هزار تومان و در 204 صفحه منتشر كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون