• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3807 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

جهانگيري در جمع علماي اهل سنت:

درهاي بسته براي اهل‌سنت را گشوديم

گروه سياسي

«اهل‌سنت براي ايران، ايران براي همه ايرانيان» عنوان گردهمايي بزرگ اهل سنت بود كه ديروز در تهران و در حمايت از حسن روحاني برگزار شد. آن هم در حالي كه روحاني مهمان اصفهاني‌ها بود و به جاي او اسحاق جهانگيري به عنوان سخنران ويژه مراسم پشت تريبون قرار گرفت. محسن هاشمي و احمد مسجدجامعي هم از چهره‌هايي بودند كه جهانگيري را در اين مراسم همراهي كردند. در حالي كه حاضرين شعار «شعيه، سني، ايراني؛ راي همه روحاني». سر مي‌دادند اسحاق جهانگيري سخنانش را آغاز كرد. به گزارش ايلنا، او گفت: مسير توسعه كشور كه در دولت آقاي خاتمي در مسير صحيحي قرار گرفته بود اما در سال‌هاي بعد به دليل بي‌تدبيري‌ها دچار مشكلات عديده‌اي شد.
جهانگيري ادامه داد: در مناظره هم گفتم اگر به مشكلات دولت قبل اشاره مي‌كنيم به دليل اين است كه برخي كانديداها راه دولت نهم و دهم را در پيش گرفته‌اند و از اعضاي آن دولت در ستادهاي خود استفاده مي‌كنند. معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه در دولت نهم و دهم فروش نفت كمترين اثري در زندگي مردم نداشت، اظهاركرد: در آن دوران تعداد شغل صفر بود و وضع معيشت مردم كوچك‌تر شد. فضاي بين‌المللي دشواري عليه ايران ايجاد شد و ايراني‌ در دنيا به دليل دارا بودن شناسنامه ايراني نمي‌توانست حساب بانكي در كشور ديگري باز كند و اين ظلم بزرگي به اين ملت بود. او تاكيد كرد: تلاش زيادي شد تا مسير توسعه كشور هموار شود. ما در يك گفت‌وگوي فشرده به يك توافق جدي با شش كشور دنيا دست پيدا كرديم و ايران‌هراسي را به ايران دوستي تبديل كرديم. معاون اول رييس‌جمهور به سفر مقامات خارجي به تهران پس از برجام اشاره كرد و افزود: بعد از توافق هسته‌اي فضاي اقتصادي كشور به فضاي آرامي تبديل شد، ديگر تغييرات لحظه‌اي از بين رفت. آينده براي فعالان اقتصادي روشن و فضاي سياسي دوستانه شد و ديگر، گروه‌ها با تمام اختلاف نظرهاي سياسي با هم دشمن نيستند. جهانگيري ادامه داد: ديگر كسي به قوم‌ها، امنيتي نگاه نمي‌كند. ما به هيچ‌وجه نمي‌توانيم به مرزهاي خودمان با عنوان تهديد نگاه كنيم. چه اشكالي دارد كه مرز نشين‌هاي ما با همسايگان در تردد باشند؟ اگر به آينده ايران فكر مي‌كنيم بايد به توسعه آن نيز فكر كرده و راه توسعه را انتخاب كنيم. اين نامزد انتخابات اظهار كرد: اهل تشيع و اهل سنت رنگين كماني را تشكيل مي‌دهند كه بدون هم ناقص هستند. ما باب‌هايي را براي اهل سنت باز كرديم كه تا پيش از آن بسته بود. ما در دولت يازدهم با اهل سنت در تعامل بوديم و براي نخستين بار سفير اهل سنت انتخاب كرديم. ما فرماندار اهل سنت و زن انتخاب كرديم. او ادامه داد: در اداره كشور و وزارت كشور در پست قسمت‌هاي سياسي از برادران و خواهران اهل سنت استفاده كرديم. جهانگيري يادآور شد: هفته گذشته آقاي مولوي عبدالحميد و شوراي راهبردي اهل تسنن با من گفت‌وگو كردند و من به آنها اطمينان دادم دولت ايستاده تا حقوق شهروندي و اصول قانون اساسي را كامل اجرا كند. بايد جوان‌هاي مختلف وارد عرصه شوند. معاون اول رييس‌جمهور اضافه كرد: من در اين چهارسال بيش از پنج بار به چابهار سفر كردم. بهترين فرصت‌ها را خداوند به اين عزيزان داده است. شما جوان‌ها به صحنه بياييد. ما نبايد بگذاريم مردم غصه معيشت داشته باشند.
جهانگيري يادآور شد: همه اقوام با هم برادر هستند و هيچ قومي بر ديگري ارجحيت ندارد. عده‌اي دنبال برگشتن به گذشته هستند و وعده‌هاي بي‌جا مي‌دهند. نبايد گول وعده آنها را خورد.
او ادامه داد: بايد همه ملت ايران به صحنه انتخابات بيايند. در حالي كه شرايط منطقه ما حساس و هر آن ممكن است اتفاقي بيفتد، ملت ايران با حضور خود همه توطئه‌ها را نقش بر آب مي‌كنند و راه اميد را استمرار مي‌بخشند.
جهانگيري در پايان گفت: همه با هم بايد كمك كنيم. خواسته رهبري، نخبگان و ملت اين است كه انتخابات پرشور و با شكوهي داشته باشيم. من به شما اطمينان مي‌دهيم مسير رشد و توسعه براي ايران و همه اقوام و مذاهب با سرعت بيشتري ادامه پيدا مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون