• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3807 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

خبرهاي كوتاه

رشد اقتصادي بدون نفت امكان‌پذير نيست
مشاور وزير نفت با بيان اينكه كسي كه مي‌خواهد رييس‌جمهوري شود و مي‌گويد رشد اقتصادي بدون نفت ميسر مي‌شود، سخت در اشتباه است، گفت: نفت خام بايد در سبد صادرات ايران باشد؛ زيرا نفت خام يعني اوپك و اگر صادرات نفت خام بد است، چرا دولت يازدهم را زير سوال مي‌برند و مي‌گويند «در اوپك سهميه بخشيده‌ايد؟!» محمدجواد عاصمي‌پور با اشاره به سخن مقام معظم رهبري كه فرمودند «هركس بخواهد خط قرمز امنيت ملي را رد كند ملت بايد سيلي محكمي به او بزند»، اظهار كرد: ملت ايران طي ۳۸ سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي به دستاوردهاي بزرگي دست پيدا كرد و كساني كه در مناظرات تلويزيوني دستاوردهاي ملت را در ۳۸ سال زير سوال بردند در ۲۹ ارديبهشت‌ماه سيلي محكمي از مردم خواهند خورد. وي افزود: اقتدار ملي مجموعه‌اي از مولفه‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است كه نماد اقتدار ملي را شكل مي‌دهند و بايد گفت از دهه ۶۰ واژه رشد اقتصادي به زباله‌دان تاريخ سپرده شد. عاصمي‌پور با بيان اينكه حضور ما در انتخابات ۱۳۹۶ جلوگيري از اشتباه سال ۱۳۸۴ است، تصريح كرد: مي‌خواهم به نسل اول انقلاب اشاره كنم. آنان شعار آزادي، استقلال، جمهوري اسلامي را پايه‌گذاري كردند و در بُعد استقلال، ملي شدن صنعت نفت را از روي كاغذ در عمل پياده كردند. از طرفي نسل سوم انقلاب نيز طلسم حضور ايران را در درياي خزر شكست و اين به معناي اقتدار ملي است. يك‌عمر ما را از شوروي ترساندند، ولي نسل سوم طلسم حضور ما در درياي خزر را شكاند.
افتتاح هزار مسكن دومعلوليتي در سال جاري

عليرضا تابش، رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي ابراز اميدواري كرد: ان‌شاءالله امسال بتوانيم بيش از هزار واحد مسكوني خانواده‌هاي داراي دو فرد معلول را به بهره‌برداري برسانيم. طرح تامين مسكن براي خانواده‌هاي داراي دو فرد معلول و بيشتر كه با همكاري بنياد مسكن، سازمان بهزيستي و بنياد مستضعفان انجام مي‌شود پيشرفت خوبي داشته است. در آينده نزديك هم قرار است با بهزيستي در اين خصوص جلسه‌اي برگزار كنيم. مسكن دومعلوليتي‌ها حدود ۸ هزار واحد در سراسر كشور است كه سهم روستايي و شهري را اين طرح را مشخص كرده‌ايم. وي همچنين درباره زمان آغاز به كار مسكن اجتماعي گفت: دولت مصوبه‌اي در سال گذشته براي مسكن اجتماعي تصويب كرد كه سال شروع طرح را ۱۳۹۶ گذاشته است. يعني امسال بايد اين كار انجام شود. در آن مصوبه مفصل گفته شده كه براي ۱۰۰ هزار واحد مسكوني، بخشي كمك‌هزينه اجاره داده شود، بخش ديگر ملكي به مردم كمك شود كه وام و بلاعوض پرداخت كنيم و بخش ديگر مسكن استيجاري ساخته شود. رييس بنياد مسكن ادامه داد: منابعي كه براي مسكن اجتماعي لازم بود را احصا كرديم. منابع ريالي بلاعوض كه حدود ۲۰۰ ميليارد تومان است و هم وام آن را كه حدود ۲۵۰۰ ميليارد تومان است به سازمان برنامه و بودجه منعكس كرديم. آنها هم كار كارشناسي روي آن انجام دادند. قول داده‌اند كه هم منابع ريالي را براي امسال كه سال شروع است، تامين كنند و هم منابع وام را بنويسند تا بانك مركزي در اختيار قرار دهد.  تابش تصريح كرد: زمان دقيق شروع مسكن اجتماعي را نمي‌دانم اما به محض اينكه منابع در اختيار ما قرار گيرد، كار را آغاز مي‌كنيم. به‌طور مرتب با سازمان برنامه و بودجه پيگير اين قضيه هستيم و اين سازمان هم در حال كار روي طرح است. وي درباره امضاي تفاهمنامه مشترك با سازمان اوقاف در روزهاي اخير گفت: تفاهمنامه‌اي بين بنياد مسكن انقلاب اسلامي و سازمان اوقاف منعقد شد مبني بر اينكه زمين‌هايي كه در روستاها و شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر وجود دارد و وقفي است، ساماندهي شود. مردم غالبا در اين زمين‌ها دچار مشكلاتي هستند. برخي زمين‌ها را مردم در اختيار گرفته‌اند و واحد مسكوني ساخته‌اند و نمي‌توانند سند مالكيت بگيرند. بعضي از اين سندها مي‌خواهد روي معابر قرار گيرد كه ما براي اجراي طرح‌هاي هادي در آن نقاط مشكل داريم. بعضي ديگر در حاشيه روستا هستند كه بايد به روستا ملحق شوند، تفكيك شوند و در اختيار مردم قرار گيرند.


مجوز دارهاي واردات آيفون محدودند

معاون امور اقتصادي و بازرگاني وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: اگرچه تاكنون حدود ۲۳ شركت براي واردات رسمي آيفون مجوز گرفته‌اند اما از اين ميان فقط پنج - شش شركت موفق به انجام واردات شده‌اند. يدالله صادقي، در پاسخ به سوالي مبني بر تناقضاتي كه در ارتباط با تعداد نمايندگان رسمي واردكننده اپل وجود دارد، اظهار كرد: تاكنون در اين زمينه حدود ۲۳ شركت مجوز گرفته‌اند اما از اين ميان تنها تعداد اندكي واردات داشته‌اند. در خصوص برخي كالاها كه در مورد آنها امكان گرفتن نمايندگي از كشور مبدا وجود ندارد به واسطه هماهنگي‌هايي كه با ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز صورت گرفته قرار بر آن شد كه براي جلوگيري از قاچاق راهكارهايي براي واردات رسمي در نظر گرفته شود. برهمين اساس به اين شركت‌ها مجوزهاي مربوطه ارايه شد. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين توضيح داد: براي اين شركت‌ها خدمات پس از فروش به عنوان پيش شرط در نظر گرفته و قرار بر آن شد كه اين خدمات ارايه شود، به همين دليل لازم بود اين شركت‌ها داراي شبكه خدمات پس از فروش باشند تا سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان آن را بررسي و تاييد كنند. صادقي در پاسخ به اين سوال كه با اين وجود همچنان گلايه‌هايي از عدم ارايه‌ خدمات پس از فروش آيفون مطرح مي‌شود، گفت: اگر مصداقي براي اين ادعا وجود دارد، بايد به صورت مصداقي مطرح شود، چرا كه در ابتدا پيش از گرفتن مجوز داشتن خدمات پس از فروش از الزامات اين شركت‌ها بوده است و سازمان حمايت در اين زمينه بررسي‌هاي متعددي انجام داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون